Auto huren in Argentinie/Chili.

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
marja1983

Auto huren in Argentinie/Chili.

Bericht door marja1983 »

Hallo,

Wie heeft ervaring met het uren van een auto in Argentinie/Chili?
Wij willen daar een aantal (4 of 5) weken rondreizen (als onderdeel van onze wereldreis! :) ) en per auto lijkt ons helemaal geweldig. Het blijkt dat je in deze landen ook veel campings hebt.... dus kamperen spreekt ons ook aan. Maar met wat speurwerk op het internet komen we niet veel verhuurbedrijven tegen die een auto of camper met kampeerspullen verhuren. (zoals in Australie & Nieuw Zeeland) Heeft iemand hier ervaring mee?

We horen het graag. Mochten jullie nog leuke routes hebben, dan horen we dit ook graag!

Groeten,
Heinze & Marja
bolletjeom
Reisexpert

Re: Auto huren in Argentinie/Chili.

Bericht door bolletjeom »

vrienden van vrienden hadden ook dat plan en hebben veel problemen gehad met de auto die ze vanuit Nederland gereserveerd hadden.
Die auto was er niet en ze moesten een dag extra wachten op een kleinere auto waarin ze niet konden slapen. Ze hebben hierdoor ook een veel kortere route moeten afleggen.
Tenminste...zo staat het verhaal mij bij

ik zal eens navragen hoe ze die auto gehuurd hadden...dan kunnen jullie het anders doen ;(
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik denk dat je in het algemeen wel kan stellen dat voor dit soort dingen het internet geen goede resource is voor z/m amerika. De meeste bedrijfjes hebben geen internet, en denk dat het nog goedkoper is om het plaatselijk gewoon te regelen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb het zelf niet gedaan, maar het schijnt prima te kunnen. Mooie stukken voor auto zijn: de omgeving van Bariloche, en bij Salta naar beneden. Kijk eens op zuidamerika.punt.nl.
Salta naar Cordoba en Bariloche: http://zuidamerika.punt.nl/?gr=772616
marja1983

Bericht door marja1983 »

Bedankt voor de tips!

Bolletjeom: ^O^ weet je inmiddels waar die vrienden van jou een auto hebben gehuurd? Als ik op internet kijkt is Avis de goedkoopste en aangezien wij eerder in het buitenland bij Avis een auto hebben gehuurd, gaat onze voorkeur hier momenteel naar uit.

Erik: ^O^ Bedankt voor de site! Ik heb de verhalen even gelezen en hun ff gemaild.

Iemand nog andere suggesties???? ;)
Plaats reactie