Zuid Afrika oktober 2009

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Zuid Afrika oktober 2009

Bericht door Larissa »

Ja ben ik weer!!!

Ik zie in jouw reisschema hier boven dat er van Kruger naar St. Lucia gereden wordt. Nu heb ik dat ook in de planning staan maar omdat er een trouwarrangement tussen zit zeiden die gasten dat het van de plek waar wij zitten in Kruger naar St. Lucia zo'n 900 kilometer is.....Ik zat op rond de 500....nu begin ik dus te twijfelen...
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou uitgaan van die 900.... en 100 kilometer hier is niet gelijk aan 100 kilometer daar!!

toen we met de rondreis daar waren sliepen we in het krugerpark ongeveer in het midden.
De volgende ochtend vertrokken we om 6.00 richting Swaziland. We deden er ruim 2 uur over om het park uit te komen. Je kijkt onderweg toch ook nog wat wild en je mag er niet hard rijden ( logisch lijkt me).
de grens overgang gaat ook wat tijd in zitten. toen hadden we een lunchstop bij een themadorp dus daar ging een uurtje of 2 aan op. Halverwege de middag kwamen we toen aan in Mlilwane NP

de volgende dag reden we vrij laat door naar St. Lucia. Onderweg zijn we nog bij een hele gave kaarsenfabriek geweest en we waren halverwege de middag in St. Lucia

Het jaar erna zijn we van Eshowe via St. lucia naar Mbabane gereden ( hoofdstad Swaziland). Van Eshowe naar St. lucia is ongeveer 2 uur. en ik lees net dat we daar om 12.00 een lunch hadden
Daarna zijn we in 1 stuk doorgereden en we waren om 19.00 in Mbabane
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Ik heb even gekeken waar we verblijven in het Kruger...had nogal moeite met dit te vinden :)
Nu ben ik het toch weer vergeten....iets met phala.....nog iets. Schijnt in ieder geval noordelijker in het Kruger te liggen.
Ik ga inderdaad maar uit van de 900 km dus we verschuiven wel iets. Wil onderweg natuurlijk ook van de omgeving genieten ipv met een noodtempo overal door heen crossen.

Komen wij ook langs die kaarsenfabriek als we van Hazyview naar St. Lucia rijden?

Thanks!
bolletjeom
Reisexpert

van Hazyview?!?
hoe gaan jullie rijden dan? toch om Swaziland heen? De roze route en dan linksaf om Swaziland heen? of rechts af Swaziland in ( veel korter)
De groen route is het kortst maar kan wel wat langer duren omdat je dus nog een heel stuk door het park moet. Wij hebben in dat onderste deel toen wel veel neushoorns gezien ( maar ik beloof niet dat ze er nog zitten)
map1.gif
map1.gif (11.53 KiB) 386 keer bekeken
De kaarsenfabriekswazicandles ligt in Malkerns. Dat ligt russen Mbabane en Manzini. wat op de route naar het zuiden is.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Het is de bedoeling dat we nu vanuit Kruger naar Hazyview gaan en vanaf daar door Swaziland heen naar St. Lucia..dacht dat dat wel te doen is?

Raak nu even in de war :P
bolletjeom
Reisexpert

het is niet heel veel om en misschien ook wel sneller omdat je niet stapvoets door het park hoeft.
Maar ik kan me voorstellen dat het ook erg leuk is om zo lang mogelijk van het park te genieten vandaar dat ik die optie noem.

Was ook even in de war omdat je vanaf Hazyview ook die enorme omweg kan maken en dacht even dat je dat bedoelde
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Dus we kunnen ook vanuit het noorden van het Krugerpark helemaal door het park heen naar Hazyview? Dat is wel mooi. En dan vanuit daar door Swaziland heen naar St. Lucia....zucht...moet nog even een paar maandjes wachten...
bolletjeom
Reisexpert

het krugerpark is 380 kilometer lang!!!!
stapvoets rijden duurt erg lang als jullie echt helemaal in het noorden zitten.
Hoe heet jullie slaapplek??
Vanaf Skukuza is het in iedergeval goed te doen. uurtje of 2 voordat je het park uitbent en dat hangt natuurlijk ook erg af van wat je ziet en hoelang je daarvoor stopt
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

We verblijven 3 dagen in het Sefapane lodge. Dat ligt in ....( iets dat begint met een p...)
Daar gaan we ook trouwen. Het is de bedoeling om vanaf daar naar Hazyview te rijden...en daarna door naar St.Lucia (door swaziland)
bolletjeom
Reisexpert

aha Phalaborwa!! en het ligt niet IN het krugerpark maar er in de buurt.
Let dan even op hoe het zit met entree voor en NP als je er na vertrek uit die accomodatie doorheen wil rijden. misschien moet dat van te voren geregeld worden..maar dat zullen zij ook wel weten.

het is 200 !!! kilometer naar Sabie! dat ligt op de kaart links van Hazyview. Door het park is dat een heel stuk..vooral omdat je niet harder dan 30 kilometer per uur mag en je waarschijnlijk regelmatig stopt.
Dus...of nog een nachtje extra boeken in het zuiden van het kruger park..of buitenlangs doorstomen naar Hazyview en daar nog even een uurtje of 4 het park in duiken of gewoon het hele park links...ehhh recht in dit geval...laten liggen en in 1dag naar Swaziland rijden
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

JAAA dat was hem :P

Klopt dat het niet in het Kruger ligt...we kunnen er wel voor kiezen om in het Kruger te trouwen..we hebben 3 mogelijkheden eigenlijk...1 ervan is ook op een rivierboot....

Volgens mij zat de entree bij het arrangement in. Misschien is het inderdaad een idee om buiten om te rijden en dan daarna nog even het park in te duiken....komt wel goed!
patricia
Wereldreiziger

Bericht door patricia »

ook ik ga in november naar Kaapstad,nu wil ik gewoon weten of het beter is iets te boeken in het centrum
of aan de andere kant van de berg?
bolletjeom
Reisexpert

daar kan ik niets nuttigs over zeggen Patricia
beide hebben hun voor en nadelen
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Wij gaan in het centrum zitten, geen bewuste keuze eigenlijk :P
patricia
Wereldreiziger

Bericht door patricia »

aa oke!!
ik zal me dan maar eens verdiepen in de verschillende slaapgelegenheden.. :)
Plaats reactie