Goede rugzak

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
baart

Goede rugzak

Bericht door baart »

Heeey hallo!

Over ongeveer 2 maandjes ga ik er lekker een jaartje tussenuit en lekker backpacken in Australie.. Nu ben ik vandaag wat winkels af geweest om een goede rugzak te vinden, maar dit valt toch niet mee! :{

Ik ben bij Bever geweest en bij Kampeermarkt in eindhoven en ik zal toch tussen de 100 en 200 euro moeten neerleggen voor een fatsoenlijke backpack. Nu ben ik ook even op internet wat aan het zoeken en kwam een rugzak tegen die ik ook bij Bever heb gepast en mij wel geschikt leek. Het gaat om de Berghaus Verden 65 + 10.. Hij zat in de Bever lekker maar de verkoper wil natuurlijk een veel duurdere rugzak verkopen. Op deze website is de rugzak slechts 135 euris!

Maar kunnen jullie mij vertellen of dit wel een goede rugzak is om een jaar mee te backpacken? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :)

Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Goede rugzak

Bericht door Erik »

De meeste backpacks gaan prima een jaar mee, of je moet echt een neppert kopen. Berghaus, Wildebeast (van perry sport) of Nomad of JAckwofskin zijn prima merken. Je zou ook eens langs de wit in schijndel kunnen gaan, daar heb je ook enorm veel keuze uitrugzakken vrijwel in iedere prijsklasse. http://www.de-wit.nl
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Hoi,
De berghaus lijkt me een prima tas.

Rugzakken heb je in maten. Let op de lengte van je rug. Ik gebruik de macpack remu en heb maat 3. Je wilt namelijk je tas zoveel mogelijk op je heupen dragen en niet met je schouders. Ik houd van brede schouderbanden. Wat ga je doen. Ga je trekkings doen of verwacht je veel te moeten gaan lopen dan is de 65 +10 liter een behoorlijk grote tas. Allemaal dingen om even bij stil te staan bij de aanschaf van je tas want geloof me na een jaartje backpacken wil je alleen nog maar meer. :) en het zou zonde zijn als je dan weer een nieuwe moet aanschaffen. Daar weet ik alles van.

Veel plezier in ieder geval.
Tommy
Reiziger

Bericht door Tommy »

Ik ben vanmiddag met m'n vriendin dus ook langs beversport en perry geweest om ons wat te laten inlichten over backpacks (willen over anderhalfjaar een jaar weg).

Punten die wij genoteerd hebben zijn:
- in de lengte openritsbaar -> veel praktischer dan alles uit de bovenkant graaien
- passen opdat vooral de heupen dragen en de boel aangenaam zit

Verder zagen we dat die zakken van Lowe Alpine een ingbouwde regenzak hebben, wat ons ook wel ideaal lijkt. Verder lijkt het mij ook handig dat hij niet te zwaar is.

Vervolgens ben ik es gaan googelen op "backpack reviews", maar dat zijn zo gigantisch veel resultaten.

Heeft iemand misschien tips oor een backpack die dus in de lengte openritsbaar is, een ingebouwde regenzak heeft en wat verder een geschikt ding is? Of misschien een merk dat veel in de lengte openritsbaar heeft met ingebouwde regenzakken?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Kijk even op de product test hier van de Jack Wolfskin Agadir Backpack.

ik heb die test niet gedaan maar hem wel later gekocht.
Hij heeft geen ingebouwde regenhoes. Om eerlijk te zijn heb ik niet heel veel rugzakken gezien die dat hebben en ik vind het ook een beetje een overbodige gadget. Ik zou het niet mee laten spelen in je keuze.
Het "probleem" is namelijk eenvoudig op te lossen.

Ik heb een flightcase bij Bever gekocht. die heb je toch sowieso nodig. Die zit altijd binnen handbereik achter mijn beneden rits. Die Flightcase kan je op 2 manieren om je rugzak doen omdat er een U vormige rits in zit en een touwtje om de zak wat aan te trekken. Je kan je hele tas er dus in stoppen maar ook alles behalve het deel waarmee je draagt.....dan fungeert het als een prima regenhoes.

Een tas met een regenhoes erin weegt ietsje meer en een flightbag heb je ook nodig. dubbelop dus.
Daarnaast ...als je er 1 neemt met een regenhoes. kijk dan of je hem los kunt maken want je wilt hem soms te drogen hangen of even afsoppen als ie heel ranzig is geworden. Leer ook goed opvouwen want meestal gaan die zakken in de bodem van de rugzak en als dat een rare prop is dan kan je de rugzak niet meer lekker rechtop zetten maar flikkert ie de hele tijd om.

over de Jack wolfksin rugzak kan ik niet anders dan positief zijn! en dat komt voor een groot deel door de rits! dit is idd erg handig.
Je moet alleen wel leren pakken en je kan iets minder echt doorstouwen als in een gewone rugzak. De druk op de ritsen moet ook weer niet te groot worden. Omdat er vanalles tussen ritsen kan komen is het met zo'n rugzak extra handig als je dingen in plasticzakjes verpakt. t-shirts bij de t-shirts, broeken bij de broeken.
Is ook makkelijk met in en uit pakken

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tommy
Reiziger

Bericht door Tommy »

@bolletjeom;

Wereldtip! Nooit aan gedacht van die regenzak/flightcase, maar klinkt erg logisch! Bedankt!
baart

Bericht door baart »

Heey tommy die rugzak die ik genoemd heb in dit topic heeft wat jij zoekt. Hij is in de lengte openritsbaar ( een klein gedeelte dan ) en heeft een ingebouwde regenhoes.. Verder vond ik hem lekker zitten! Bij de Bever kan je het 65 liter model passen en deze kost daar 130 euro. Op internet kan je bij futurumshop dit model bestellen voor 100 euro en het 65+10 model voor 105 euro.. Ik heb hem al besteld!

Tip: Ga bij bever en andere outdoor zaakjes de rugzak passen, en koop hem vervolgens op internet. Scheelt in dit geval meer als 30 euro!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

baart schreef: Tip: Ga bij bever en andere outdoor zaakjes de rugzak passen, en koop hem vervolgens op internet. Scheelt in dit geval meer als 30 euro!
Als het prijsverschil niet al te groot is koop ik mijn spullen liever in de winkel vanwege het stukje service wat geboden wordt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie