Help de after reis dip slaat toe

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Help de after reis dip slaat toe

Bericht door Jenny »

Ik heb geen tijd om in een dip te raken.... :?

Het is me dit jaar nog niet gelukt (en het gaat ook niet lukken) om een maand aaneengesloten in Nederland te zijn :oops:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Als je daar toch mee bezig bent, zou het leuk zijn als je af en toe even een foto plaatst voor het spelletje "Rara waar is dit" :-)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ben maar een maandje weg geweest maar zou nu al wel weer weg willen... Maar eerst maar weer eens werk gaan zoeken.......
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

haha zo herkenbaar allemaal...
ben nu net een maandje terug van reis van 4 maanden en zit al weer wanhopig de volgende te plannen :roll:
dat helpt gelukkig wel, lekker wegdromen bij plekken waar je nog niet geweest bent.....maar ja NL is ook best leuk! :wink:
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor het geval jullie het niet wisten..ik ben 8 weken thuis en mijn koffer is gepakt..haha
Toen ik weer iets kon gaan plannen werd ik blij. Ik kan het leven in Nederland gewoon veel beter hebben als ik weet dat er iets in het verschiet ligt. Zodra er een oneindige vlakte van tijd in Nederland voor me ligt mis ik iets. Een sprankje hoop ofzo :lol:
dus morgen naar Manchester. Niet exotisch maar wel lekker even weg. Heb nog geen idee hoe laat ik een trein moet hebben. heb ook nog niet uitgezocht hoe ik van Liverpool in Manchester ga komen en heb ook nog geen haast om dat uit te zoeken. Ik zie wel. ...behalve die trein naar schiphol..die moet ik wel even gaan uitzoeken 8)

en dan met kerst naar Polen en als ik terug kom heb ik 1 dag om te wassen en de koffer te pakken voor 3 weken Iran. Heerlijk...en daarna?? april Marokko??? ik hoop dat ik daar dan geld voor heb :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Mooie dingen in het verschiet dan bolletjeom! Veel plezier.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Ja bolletje, super plannen!!

Dat is inderdaad de beste remedie tegen de after reisdip! Alvast beginnen plannen en regelmatig eens een weekendje erop uit trekken!

Weten dat je weer weg kunt en zal gaan helpt je aan de sleur van het dagelijkse te ontsnappen. Plannen is met je hoofd half in het buitenland zitten en dat op zich is al zalig.
Madelief

Bericht door Madelief »

Misschien een beetje raar...
Maar als je het leven van je vakantieland zo erg mist, dat je hier ongelukkig bent.
waarom dan niet van dat vakantieland je thuisland maken? :s)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Madelief schreef:Misschien een beetje raar...
Maar als je het leven van je vakantieland zo erg mist, dat je hier ongelukkig bent.
waarom dan niet van dat vakantieland je thuisland maken? :s)
Vrienden, familie misschien......?!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

...werk, financiële verplichtingen, taalbarrière....

Sinds ik voor het eerst in China ben geweest loop ik al met het idee dat het best leuk zou zijn om voor enige tijd daar te wonen, en dat zou dan net zo goed in Zuid-Korea of Japan mogen zijn. Maar dan kom je al snel bij het grootste bezwaar: ergens wonen en werken is volstrekt anders dan er lekker onbezorgd een paar weekjes op vakantie gaan. Als ik door m'n werkgever voor enige tijd die kant op gestuurd zou worden met alle bijbehorende ondersteuning, dan zit ik desnoods vanmiddag nog in het vliegtuig, daar hoef ik geen seconde over na te denken. Maar op eigen houtje alles regelen? Ik zou niet eens weten hoe daar aan te beginnen...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ook goeie punten. En dan het punt: reizen in een land is leuk, maar hoeveel plekken kom je nu eigenlijk tegen waar je echt zou willen wonen? Dat zijn er meestal een stuk minder....zelfs op de leukste plaatsen wil ik na een dag of 10 meestal wel weer verder.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Woon alles bij elkaar nu bijna een half jaar in Leeds, en eigenlijk bevalt dat prima. Al moet ik zeggen dat ik heeeeel veel mazzel heb wat accommodatie betreft: ik woon wederom bij een collega in huis en dat moet wel klikken. (De scheiding tussen werk en prive is overigens weg.)

Verder heb ik 3 mnd op Bali gewoond en een half jaar op Batam (beide Indonesie) en ook dat is prima bevallen.

Als ik langere tijd ergens woon wil ik wel de taal spreken. Voor Engeland en Indonesie is dat geen probleem (meer), maar een hoop andere landen vallen af. (Al zou ik natuurlijk wel een nieuwe taal kunnen leren.)

Blijvend weg? Pffff, dat weet ik nog steeds niet.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Da's ook een heel andere verhaal. Ik heb ook ooit 10 maanden in Ierland gewoond. Maar ik wist dat ik weer terug zou gaan, vrienden en familie zijn langs gekomen enzo......
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn vrienden en familie in Nederland klagen dat ik steeds weg ben. Ik heb dat jaren ontkend, maar eigenlijk lukt dat steeds slechter. De afgelopen 8 jaar heb ik 3 keer voor langere tijd (4-12 mnd) in het buitenland gezeten, en ontelbare keren voor kortere tijd. Ik heb het idee dat het lijntje naar Nederland steeds dunner wordt, met mijn meeste vrienden en met mijn ouders heb ik inmiddels een prima 'online' relatie opgebouwd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

naast alle al genoemde redenen is er nog 1 belangrijke

Ik kan wel bedenken dat ik in een land wil werken en wonen.....maar zit dat land er wel op te wachten?!?!
Krijg maar eens een werk en woonverguning!
Eventjes een eigen zaak beginnen is echt niet zo makkelijk in het buitenland. Dan moet je minsten een flinke zak geld mee nemen voordat ze blij zijn dat je kom investeren.
en dan ben je aan het concureren met de locale bevolking....kan die dat wel waarderen?!?!
als dat niet zo is heb je een heeeel eenzaam bestaan...weliswaar in een mooi land...maar toch

Wij hebben ooit een backpackershostel gerund in Zuid-Afrika. Prachtige locatie in rural Zululand. Op amper een uur rijden van 1 van de mooiste wildparken. En weet je wat wij aan wild hebben gezien dat jaar?!?! HELEMAAL NIETS! want je bent dag en nacht aan het werk en komt niet eens het dorp uit.
Mij hoor je niet klagen want ik vond het erg leuk werk maar feit is wel dat je geen minuut meer voor jezelf hebt. En dat kan net zo'n sleur worden als hier in Nederland een baan hebben
En dan de hele dag van die blije backpackers bij je over de vloer die vol zitten met prachtige verhalen en morgen weer verder reizen.....en jij voelt de kriebel ook....maar je kunt niet weg

een andere belangrijke reden is dat je in het buitenland vaak niet voldoende verdient om ook nog even makkelijk tickets te kopen om op en neer te vliegen om bruiloften bij te wonen ofzo. En gezondheidszorg....geen reden om niet naar het buitenland te gaan maar wel graag in een land waar dat goed geregeld is OF een land waar ik voldoende kan verdienen om terug naar Nederland te gaan als het nodig is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie