Tips, camperreis Cairns-Melbourne
Tips, camperreis Cairns-Melbourne
Hallo,
Ik wil samen met mijn vriend naar Australie reizen. Onze planning is eerst een week in Darwin te verblijven (daar een tour maken) en volgens door te vliegen naar Cairns. Vanuit daar willen we met een camper naar Melbourne rijden.
Hiervoor hebben we 25 dagen camperhuur gepland. (+ 1 overnachting in Cairns en 1 in Melbourne)
Alle meningen en tips met betrekking tot onze reis en de route zijn welkom!
Alvast super bedankt!
Groetjes Noelle
Ik wil samen met mijn vriend naar Australie reizen. Onze planning is eerst een week in Darwin te verblijven (daar een tour maken) en volgens door te vliegen naar Cairns. Vanuit daar willen we met een camper naar Melbourne rijden.
Hiervoor hebben we 25 dagen camperhuur gepland. (+ 1 overnachting in Cairns en 1 in Melbourne)
Alle meningen en tips met betrekking tot onze reis en de route zijn welkom!
Alvast super bedankt!
Groetjes Noelle
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Tips, camperreis Cairns-Melbourne
tip 1: doorrijden!!!
25 dagen is behoorlijk kort voor die afstand. Wij hebben al stevig doorgereden en hebben er 6 weken over gedaan.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je jezelf een plezier moet doen en echt even een planning moet maken!
Meest voor de handliggende stops zijn Fraser Island, Whitsunday Islands, Blue Mountains en Sydney.
Fraser kan je in een dag doen maar het is wel zo leuk om 2 dagen te gaan. Camper kan niet mee overigens.
Een dagje zeilen bij Whitsunday's daarentegen vond ik meer dan voldoende terwijkl veel mensen meerdere dagen gaan.
Blue Mountains zijn veel kleiner dan je denkt. Er loopt een snelweg door en met een uur ben je het park alweer voorbij. Goed te doen dus in een dagje.
Ga liever natuur zoeken in Royal NP vlak onder Sydney....dat is ook een handige uitvals basis want je kan met een veerpontje naar een buitenwijk van Sydney en dan met het openbaar vervoer verder. Dan hoef je het verkeer van Sydney niet in met je camper en betaal je ook geen vermogen aan parkeren.
Ligt ook nog een heel mooi NP langs de kust boven Sydney..even de naam kwijt...maar daar kampeert het ook heel goed
wil je het echte australie gevoel slaap dan zoveel mogelijk op basic campsites van de National parken. Altijd leuk als skippy naast je camper staat te grazen!

25 dagen is behoorlijk kort voor die afstand. Wij hebben al stevig doorgereden en hebben er 6 weken over gedaan.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je jezelf een plezier moet doen en echt even een planning moet maken!
Meest voor de handliggende stops zijn Fraser Island, Whitsunday Islands, Blue Mountains en Sydney.
Fraser kan je in een dag doen maar het is wel zo leuk om 2 dagen te gaan. Camper kan niet mee overigens.
Een dagje zeilen bij Whitsunday's daarentegen vond ik meer dan voldoende terwijkl veel mensen meerdere dagen gaan.
Blue Mountains zijn veel kleiner dan je denkt. Er loopt een snelweg door en met een uur ben je het park alweer voorbij. Goed te doen dus in een dagje.
Ga liever natuur zoeken in Royal NP vlak onder Sydney....dat is ook een handige uitvals basis want je kan met een veerpontje naar een buitenwijk van Sydney en dan met het openbaar vervoer verder. Dan hoef je het verkeer van Sydney niet in met je camper en betaal je ook geen vermogen aan parkeren.
Ligt ook nog een heel mooi NP langs de kust boven Sydney..even de naam kwijt...maar daar kampeert het ook heel goed
wil je het echte australie gevoel slaap dan zoveel mogelijk op basic campsites van de National parken. Altijd leuk als skippy naast je camper staat te grazen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dank je 
Ookal zijn we nu uitgegaan van een camperreis.. Als iemand een betere/andere suggestie heeft horen we dit natuurlijk ook graag
we hebben namelijk alleen nog maar de vluchten geboekt nu.

Ookal zijn we nu uitgegaan van een camperreis.. Als iemand een betere/andere suggestie heeft horen we dit natuurlijk ook graag

- bolletjeom
- Reisexpert
als je weinig tijd hebt is juist een camper ideaal
je komt tenminste verder dan de steden ( de minst interessante plekken van Oz) en je hoeft niet te wachten op een bus die vertrekt
21 dagen is ook weer niet heel kort hoor. maar als je geen planning maakt kan je wel de hele tijd het gevoel hebben dat je op moet schieten en dat is gewoon niet fijn
je komt tenminste verder dan de steden ( de minst interessante plekken van Oz) en je hoeft niet te wachten op een bus die vertrekt
21 dagen is ook weer niet heel kort hoor. maar als je geen planning maakt kan je wel de hele tijd het gevoel hebben dat je op moet schieten en dat is gewoon niet fijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
ik inderdaad dat je goed moet gaan plannen wat je wil zien en hoelang je ergens wil blijven. Je zou b.v. ook naar een auto kunnen kijken, of het goedkoper is weet ik niet maar misschien dat je snelheid wat hoger kan liggen? Wij hebben er 5 weken over gedaan om van Cairns naar Townsville naar darwin naar alice springs en melbourne.
Alleen is op die route een stuk minder te zien (qua stops) dan de oostkust.
Alleen is op die route een stuk minder te zien (qua stops) dan de oostkust.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik was eind december in Cairns..begin januari in Cape Tribulation..nog een stukje naar boven dus...Erg mooi daar, zonde om over te slaan..en ik geloof dat we ergens begin februari rondom Melbourne waren. Ook aardig door gereden maar dit kwam omdat we last hadden van overstromingen. Ik liever op sommige plekjes was langer willen blijven maar dit kon nu eenmaal niet. Het is wel te doen hoor, 25 dagen..maar zoals al eerder gezegd moet je voor jezelf op een rijtje zetten wat je wel en wat je niet wilt zien. En een camper is ideaal, je kunt stoppen waar je aar wilt..er zijn zoveel campsites. Gewoon tegen de avond aan komen waaien en staan 

'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Hoi,
Wij zijn in juli van Melbourne naar Cairns gereden met de camper en hebben daar verslag van bijgehouden op
http://australie2010.aroundtheglobe.nl
Wij zijn in juli van Melbourne naar Cairns gereden met de camper en hebben daar verslag van bijgehouden op
http://australie2010.aroundtheglobe.nl
Laatst gewijzigd door Erik op 10 dec 2010 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: weblog adres aangepast :)
Reden: weblog adres aangepast :)
Hee,
Eventjes een toevoeging tussendoor: Super leuke website Easybas! Heb ik veel aan.
Groetjes!
p.s) Vooral die pinquins in Australie:S
Eventjes een toevoeging tussendoor: Super leuke website Easybas! Heb ik veel aan.
Groetjes!
p.s) Vooral die pinquins in Australie:S