Route plannen: Maleisie, Singapore, Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
mandyc

Route plannen: Maleisie, Singapore, Thailand

Bericht door mandyc »

Hoi allemaal,

Ik wil begin maart (erg snel dus al!) met mijn vriend 3 weken op vakantie gaan naar Maleisie, Singapore en Thailand.
Kunnen jullie mij misschien vertellen op welke volgorde ik deze landen moet bezoeken om de kosten zo laag mogelijk te houden en de tijd zo efficient mogelijk te benutten?
We hebben namelijk totaal geen idee en we willen niet gebruik maken van een tour operator, omdat je anders zo vastzit aan schema's.
Veel vragen dus.....
- In welke volgorde moet ik deze landen gaan bezoeken?
- Met wat voor transport moet ik tussen deze landen reizen?
- Welke plekken moet ik in deze landen bezoeken?
- Aan te raden hotels?
etc. etc.

Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag!

Gr.
Mandy
Jenny
Reisexpert

Re: Route plannen: Maleisie, Singapore, Thailand

Bericht door Jenny »

Naar welke stad vlieg je? Wat zie je het liefst? Cultuur, natuur, strand, een combinatie? Wil je veel binnenlandse vluchten maken, of juist niet?

Om zowel het Maleise schiereiland, Borneo en Thailand te doen in 3 weken is veel te veel, je zult een keuze moeten maken.

Een aardige route in 3 weken zou kunnen zijn:
- vliegen naar Singapore, een beetje bijkomen van de reis en de zoo bekijken
- door naar Malakka
- Kuala Lumpur, een interessante stad net natuurlijk de Petronas Towers
- natuur: Taman Negara (vond ik een beetje tegen vallen) en de Cameron Highlands
- strand: bv Penang (grappig) of Langkawi. of natuurlijk de oostkust van Maleisie
- vliegen naar Borneo, Kuching of Kota Kinabalu? Orang Utans en longhouses
- terug naar Singapore

Een vrij vol programma, maar het is te doen. Zonder Thailand dus.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wat je wilt aandoen in 3 weken is inderdaad te kort. Thailand is zelfs 3 weken tekort voor. Maar als je het toch zo wilt doen dan zou ik alsvolg de reis maken.

Naar Bangkok vliegen en dan alleen een stukje zuiden van Thailand doen dan met de trein of vliegen naar Butterworth dat is Maleisie en daar alleen het vaste land zeg maar rondreizen en dan doorvliegen of met de trein naar Singapore en dan vanaf Singapore terug vliegen naar Nederland. Het zal veel reizen worden.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik sluit me aan bij de route van jenny
ik zou ook beginnen in Singapore...als je die optie hebt

Daar is namelijk niet heel veel aan en wanneer je anderom reist ga je misschien sneller dan je verwacht en zit je per ongeluk 4 dagen in Singapore.

Dus...singapore niet langer dan 2 dagen en dan de route van Jenny. Mocht je niet naar Borneo willen (omdat de tijd eigenlijk er te kort voor is om het recht te doen) dan steek je na het vaste land van maleisie door naar zuid Thailand. Daar is ook niet gek veel te doen dus zoek je er een lekker eilandje op. Mocht het daar het weer niet naar zijn ofzo. Steek je door naar Bangkok. Voordeel daar is dat er heel veel te doen is op een halve dag van Bangkok. Ideaal dus als je er iets te snel hebt gereist en er onverwachts al bent.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marianne82

Bericht door Marianne82 »

Ik ben net met mijn vriend vergelijkbaar begonnen aan een ruime 5 maanden door Azie trekken. We zijn naar Singapore gevlogen en hebben daar 3 nachten doorgebracht. Singapore is op zich vrij duur en inderdaad geen stad waar je heel lang hoeft te blijven. Vervolgens met de bus naar Johor Bahru en vandaar door naar Melakka. Daarna zijn wij nog naar Kuala Lumpur en Georgetown op Penang geweest. Vanwege slecht weer /overstromingen werd ons aangeraden niet naar Cameron Highlands / Taman Negara te gaan, maar op zich hadden we daar wel heen gewild. Vanwege visa-problemen zijn wij vervolgens naar Bangkok gevlogen, maar gezien jullie maar 3 weken totaal hebben, is dat op zich niet een probleem dat je over land aan komt. Je zou dan op een van de vele eilandjes in het zuiden een paar dagen kunnen relaxen en daarna nog door naar Bangkok. Dan zijn de 3 weken al wel weer voorbij en hebben je eigenlijk maar heel weinig gezien. Ik zou dus aanraden te kiezen. De route van Jenny zou een optie zijn of 3 weken (en dat is nog te kort) door Thailand.

Alvast veel plezier gewenst.
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Heb net even een route bekeken en denk dat het wel een mooie is. Eerst vliegen naar Phutek (Thailand), daarna Maleisië doorkruisen en uiteindelijk vanuit Maleisië overvliegen naar Indonesië.
Mijn vraag hierbij was wat een vlucht vanuit maleisië kost naar, laten we zeggen, Bali? En wat denken jullie qua budget, als ik 3 maanden de tijd heb?

Peace people ^O^
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk voor vluchten zelf even bij Airasia
een dagbudget van €20 per persoon is een goed gemiddelde. Het kan soms best voor minder wanneer je je best doet maar als je hiermee rekent kan je een beetje ontspannen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Snelle reactie :)
Heb het even opgezocht en kom uit op €43,- (wel vanuit Kuala Lumpur) 8-)
kari

Qreply

Bericht door kari »

Wij zijn geen grote ondernemers maar denken er aan om evt willen met gezin die kant uit te gaan wat is leuk en goed te doen we denken aan bv een chaufeur voor bv 8 tot 10 dagen en ongeveer 14 dagen op reis
We zij benieuwd naar ideeën en tips ( 2 pubers) gaan mee niet geheel onbelangrijk
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Kari: ik vermoed dat je iets specifieker zal moeten zijn. je post een vraag in een draadje met route maleisie, singapore en thailand. Maar als je maar 14 dagen hebt zal je uit thailand of maleisie moeten kiezen. Waarom lees je jezelf niet een beetje in met een lonelyplanet reisgids, trotter of kijk je wat rond op het forum.
Nadien kunnen we dan een antwoord proberen geven op gerichtere vragen
veel succes!
Plaats reactie