Backpacken door Maleisië en Indonesië

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Ijsvogel

Backpacken door Maleisië en Indonesië

Bericht door Ijsvogel »

Hallo allemaal!
Het lijkt me geweldig om een keer te gaan backpacken, en wel in de landen Maleisië en Indonesië.
Is deze combinatie goed te doen?
En welk budget zou ik ongeveer nodig hebben voor een trip van 3 maanden (excl. vliegticket)?

Bij voorbaat dank *)

P.S. Ik wil sowieso Bali bezoeken!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Backpacken door Maleisië en Indonesië

Bericht door bolletjeom »

reken op een dagbudget van €20 a €25 per dag per persoon. Het kan soms voor minder maar zo heb je een beetje speling om af en toe iets heel leuks te doen dat wat duurder is

Met 3 maanden kan je er ook absoluut Borneo (Maleisië deel ) bij pakken en dit wil ik je ook ernstig aanraden! Gewoon vliegen naar KL, beetje rondkijken. weekje of 2. Dan een zeer goekoop ticket bij AirAsia op de kop tikken en kiezen voor Sabah of Sarawak. en daar 2 of 3 weken rond kijken. en dan naar Java, Bali, Lombok en een retoertripje met de boot naar Flores waarbij je de Komodo varanen kan gaan zien.
Zorg wel dat je weet hoe en waar je een visum voor Indonesie moet halen als je langer dan 30 dagen daar wilt zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ijsvogel

Re: Backpacken door Maleisië en Indonesië

Bericht door Ijsvogel »

Bedankt voor de tips! Ik ben van plan om in 2010/2011 te gaan dus ik heb nog alle tijd om me voor te bereiden.
En wat een ongelooflijk mooie wereldreis moet dat geweest zijn bolletjeom! ^O^
Plaats reactie