Salar de Uyuni

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Janneke
Reisexpert

Salar de Uyuni

Bericht door Janneke »

Hola!

Heeft er iemand onlangs een tourtje gedaan naar de zoutvlaktes bij Salar de Uyuni? Ik zou graag willen weten of iemand nog tips heeft qua tourbureautjes, gidsen etc. en wat je ervoor betaalt hebt.

Bedankt alvast!

Janneke
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Salar de Uyuni

Bericht door Tikva »

Nee sorry niet onlangs, plus ik zou toch geen bureautje aanraden. Ze stoppen toch altijd mensen van verschillende bureautjes bij elkaar in een 4wd. Het mooist is natuurlijk als je zelf een groep kunt maken van te voren.

De enige goede tip die ik je kan geven is met de bureautjes je afspraken op papier te zetten en laten ondertekenen. Zo had ik een 4 daagse tour geboekt (3 nachten en aan het einde van de middag terug) en bepaalde slaapplekken.. Alleen kwamen we in een groep waar 2 mensen af hadden gesproken dat ze de laatste dag wel heel vroeg al weer terug zouden zijn (ze moesten een trein en dan een vliegtuig halen). Dit was dus voor ons een hele dag minder en veel langere dagen.

We hebben uiteindelijk wel een deel van het geld terug gekregen en ze hebben ons naar een warme douche hotel gebracht omdat we van de 3 dagen helemaal geen douche of alleen koud hadden in plaats van die elke avond warme douche wat ze zou leuk verkocht hadden.

Iemand anders in onze jeep had bij een ander bureautje geboekt en haar was verteld dat ze in het zout hotel zou slapen en ook (o.a. daarom) een stuk meer betaald. Mooi niet dus.. ze heeft geklaagd maar toen wist het bureautje er natuurlijk niets meer van.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Re: Salar de Uyuni

Bericht door El Niño »

Ik heb ook iets op papier laten zetten: nl dat ik de hele reis voorin naast de chauffeur zou zitten :) . Ik zit nl niet graag opgevouwen op een bankje in de kofferbak, en dat is precies wat ze doen. 6 man, een chauffeur en een kok in zo'n Toyota Landcruiser proppen...extra bankje in de kofferbak dus.

Ik heb 80$ betaald (niet teveel over zitten zeuren, omdat ik die stoel wilde hebben). Prima geregeld. Geslapen in een zouthotel dat niet op de Salar zelf staat. Dat ene zouthotel op de Salar zijn ze sowieso niet zo blij mee (omdat het het landschap bederft), en comfortabel is hij ook niet. Eén douche voor 20 mensen geloof ik. 2e nacht in een dorm bij Laguna Colorada (koud!). Ik ging de laatste dag door naar San Pedro in Chili. Op zich beter, want terug naar Uyuni (je mag wel mee, die jeep moet toch terug :) ) op de laatste dag betekent alleen maar de hele dag in die Jeep zitten.

Ik had vooral gelukt. Werd ook bij mensen gestopt die bij andere bureautjes geboekt hadden. Gebeurt overal in Bolivia (in Rurrenabaque ook). Je kunt het misschien alleen een beetje sturen als het echt hoogseizoen is, en bureautjes op eigen kracht Jeeps vol kunnen krijgen. Eh ja, of naar een echt duurder bureau gaan. Ik vond er daar eentje van, maar die was gelijk 120$ als ik me goed herinner.
Plaats reactie