Beste bank voor reizigers

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Liedewiet

Beste bank voor reizigers

Bericht door Liedewiet »

Heey allemaal,

ik heb het stukje op de site al gelezen waarin banken worden vergeleken maar dat is wat verouderd dus vandaar dat ik dit topic plaats.

Ik ga een jaar naar Australie en ik zit bij de postbank. Nu kun je tegenwoordig met de postbank niet meer kosteloos geld overmaken naar een buitenlandse rekening, het bedrag dat je erbij moet betalen loopt op zijn hoogst tot 50 euro per transactie terwijl dat daarvoor gratis was (online). Ook gebruik ik tan codes die ik per sms ontvang, en ik neem aan dat dat naar het buitenland ook best wel duur is per transactie...

Nu las ik dat de Rabobank eerst wel kosteloos geld overmaken had naar het buitenland, is dat nu nog steeds zo? En je kon toch met zo'n kastje met je pas erin geld overmaken zonder gebruik van het internet of heb ik het fout?

Eigenlijk zoek ik dus een bank die voordeliger is qua overmaken en pinnen in het buitenland en waarbij je niet elke keer achter de pc hoeft te zitten, ook vind ik het een beetje achterlijk dat je bij elk dingetje dat je wilt regelen bij de postbank steeds een geldbedrag moet betalen behalve eigenlijk bij pinnen in eigen land. Ik moet zelfs 7 euro gaan betalen omdat ik het nieuwe pasje van de ING voor 12 maart nodig heb dit jaar!

Alvast bedankt allemaal
bolletjeom
Reisexpert

Re: Beste bank

Bericht door bolletjeom »

vraag 1: waarom wil je geld overmaken naar het buitenland ?!?!?!?

Dit kost voor zover ik weet altijd geld en ik zie er het nut niet van in. bij de postbank en de rabobank kan je wereldwijd gratis pinnen.....als je het juiste pakket bij ze hebt afgesloten.

Wanneer je in OZ gaat werken neem je daar een bankrekening en gebruik je die.
Maar waarom geld internationaal gaan zitten overmaken ?!?!?

overigens is de info in de Alles Over tekst vorige maand nog gecontroleerd

de Rabobank heeft een kastje...een zogenaamde identifier...daarmee kan je internet bankieren. Je hebt dus wel internet nodig. Maar dat heb je ook als je internationaal wilt gaan overboeken

je kunt het belachelijk vinden dat je moet betalen maar je zult er niet aan ontkomen. Kies liever een bank die op de lange duur doet wat jij wilt. dus bijvoorbeeld voor een iets duurder pakket waarbij je wereldwijd gratis kunt pinnen ipv een goedkoper pakket waarbij dit niet kan.
Het geld haal je er namelijk al heel snel uit

Je wilt niet steeds in een internetcafe zitten.....maar je hoeft echt niet veel vaker dan eens per maand eens te kijken hoe het ervoor staat. Zeker niet wanneer je een beetje bijhoudt wat je uitgeeft of wat je pint.

Wij storten een rond bedrag op onze rekening...laten we zeggen 500 als we dan 4 keer 100 hebben gepint weten we dat het tijd is om weer geld over te maken.

Het overmaken doe je gewoon van je ene nederlandse rekening (spaar) naar je andere (betaal) en dat kost niets
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Een sms ontvangen in het buitenland op je NLse nummer is altijd gratis. Lastig wordt het als je geen bereik hebt, in dat geval is de postbank dan niet zo handig. Ik heb ABN, met het YoungProfessional pakket ook geen pinkosten. Prima teaukeau. Neemt niet weg dat de beste bank de Rabobank blijft. Lekkere solide geitenwollensokken bende.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb naast de rabo ook de ABN youngprofesional ( ze hebben nog niet door dat ik niet jong meer ben) maar ik betaal wel bij internationaal pinnen.....dacht ik...weet ik vrij zeker...toch ?!?!
nou moet ik gaan zoeken in de afschriften want dit wil ik weten!...u hoort later meer.....
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:ik heb naast de rabo ook de ABN youngprofesional ( ze hebben nog niet door dat ik niet jong meer ben) maar ik betaal wel bij internationaal pinnen.....dacht ik...weet ik vrij zeker...toch ?!?!
nou moet ik gaan zoeken in de afschriften want dit wil ik weten!...u hoort later meer.....
Ik weet zeker dat het gratis is. Er staat wel in de omschrijving, kosten worden achteraf berekend, maar dit is niet het geval. Weet je zeker dat je dan nog YP hebt ;)

Van de site: Pintransacties
Wereldwijde pintransacties met de Young Professional Wereldpas zijn bij dit pakket inbegrepen. Dat betekent per transactie een besparing van € 2,25 via een geldautomaat en € 0,15 via een betaalautomaat buiten de eurolanden.
bolletjeom
Reisexpert

jaja, ik ben nog YP
Ik heb in Ecuador die pas een tijd moeten gebruiken omdat de Rabopas gestolen was. volgens mij betaalde ik toen meer. maar het kan ook zijn dat ik bij de verkeerde automaten stond en dat die extra berekende...dat gebeurd ook veel.
Ik zal vanavond eens in mijn afschriften kijken
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Even offtopic: ligt het aan mijn instellingen of ziet iedereen de topicposts gedateerd een uur later? Dus 12.10 ipv 11.10.
bolletjeom
Reisexpert

antwoord van evanerp:
ligt aan zijn instelling. hij moet in zn profiel de zomertijd uitzetten
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:antwoord van evanerp:
ligt aan zijn instelling. hij moet in zn profiel de zomertijd uitzetten
Cheers!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dit onderwerp komt steeds terug, en ik heb laatst al wat tips gegeven maar die staan in een forum waar ik het niet meer kan vinden geloof ik :? .

Ok, even paar tips dan:
- De Postbank heet 2 pakketjes waarmee je de 1,82 per pinbeurt buiten Europa niet hoeft te betalen (alleen 0,8 valutaopslag, maar dat heeft elke bank. De Rabo rekent 1,0% geloof ik). Het zijn deze pakketten: http://www.postbank.nl/ing/pp/page/prod ... 86,00.html
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/prod ... nktype=int

- Ik had een papieren TAN code lijst (ff opnieuw aangevraagd voordat ik wegging, ik wist niet hoeveel van de 100 codes ik nog niet gebruikt had, en op een gegeven moment is ie "op"). Gescaned, naar mezelf gemailed (hotmail), en die scan natuurlijk niet TAN-codes ofzo genoemd :-). Vervolgens goed mee uitgekeken in internetcafe's. Steeds op de desktop gesaved (anders gaat ie in een temp directory staan, en dan vind je hem niet zo snel meer). Na gebruik naar prullenbak, en prullenbak steeds leeggemaakt. Het moet mogelijk zijn om van SMS weer terug te stappen naar papieren lijst lijkt me. Ze zullen het wel afraden hoor, maar ik vond dat ik het zo redelijk veilig deed.....

Overmaken naar het buitenland weet ik niet (wel dat de Western Union money transger gratis is met het Royaal pakket). Ik zou zeggen: snuffel ff in die pakketten, met de links die ik je gegeven heb.
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

heb alles doorgelezen maar even een reactie op bolletjeom:

vraag 1: waarom wil je geld overmaken naar het buitenland ?!?!?!?

vraag 1: daar bedoel ik mee de rekening die ik bij een australische bank ga openen voor gratis pinnen want dat kost me nu 5 euro bij de postbank elke keer, en betaling van werkgevers. En dat is een buitenlandse rekening he. Ik wil gewoon die rekening voor pinnen gaan gebruiken en niet mn postbank rekening want dat is veel te duur, elke keer betaal ik weer 5 euro. Weet niet welk pakket van de postbank je bedoelt maar ik heb het niet, misschien de moeite waard om daarvoor te gaan bellen bedankt.

Ik bedoel met niet in een inetcafe willen zitten de transactie die ik wil doen tussen mijn rekening en de toekomstige auz rekening die ik dus ga openen, niet met inkomsten en uitgaven. Dus ik bedoel niet transacties tussen mn spaarrekening en een gewone rekening.

Vind het trouwens een beetje irritant die ?!?!?!?!?!?! vragen, het zijn heus geen rare vragen om te stellen.

Denk dat als het echt voordeliger is, een ander pakket te nemen voor gratis buitenland pinnen bij de postbank en de auz rekening gebruiken voor salaris ontvangen van de werkgever. Dan is het tenminste ook niet zo'n gedoe met geld overmaken van rekening naar rekening. Probleem opgelost! *O*
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Ik heb net een betaalpakket bij de postbank aangevraagd nu kan ik gratis pinnen in auz en de vrouw aan de telefoon heeft gezorgd dat ik het nieuwe ING pasje gratis toegestuurd krijg dus geen 7 euro! *O* *O* *O*
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Liedewiet schreef:Ik heb net een betaalpakket bij de postbank aangevraagd nu kan ik gratis pinnen in auz en de vrouw aan de telefoon heeft gezorgd dat ik het nieuwe ING pasje gratis toegestuurd krijg dus geen 7 euro! *O* *O* *O*
Goed geregeld! He, bolletje....mag ik nog een keer heel beleefd vragen of je deze input ff in dat alles over stukje zet ;) .
bolletjeom
Reisexpert

@erikb
nee, dat mag je niet

@Liedewiet
jammer dat je vragen irritant vind (dat vind ik weer knap irritant). Het was niet vervelend bedoelt namelijk
Maar wat voor jou een logische gedachte gang is...is dat misschien niet voor iedereen en soms roept een vraag van de vraagsteller weer nieuwe vragen op bij degene die hem wil beantwoorden. Verder ken ik je persoonlijke situatie niet...weet je.... hoewel er voor de gemiddelde reiziger geen enkele reden is om internationaal over te gaan zitten boeken zou die er voor jou wel kunnen zijn.

Ben blij dat je nu de mogelijkheid van gratis pinnen in het buitenland vanaf je nederlandse bankrekening door hebt. En dat het gelukt is.
Ik zou, om die internationale overboekingskosten te voorkomen, dus niet geld heen en weer gaan sluisen maar gewoon het pasje gebruiken van de rekening waarop je geld hebt.
Dus pinnen van het geld dat je ter plekke hebt verdient van je australische rekening en als dat op is van je nederlandse rekening.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dan moet je het zelf maar weten. Ik blijf ook alleen maar reageren, omdat ik niet wil dat mensen op het verkeerde been gezet worden. Ik heb inmiddels toch 2 mensen blij gemaakt door ze te wijzen op de precieze pakketten die gratis pinnen bij de postbank buiten Europa mogelijk maken. Ok, de info in alles over is op zich wel correct, maar er even bijzetten om welke pakketten het gaat scheelt toch verwarring (ik snap de vragen van liedewiet wel). Volgens mij kun je beter dat laatste stuk van stuk over Betaalpakket weghalen en de stukken van de postbank over Betaalpakket en Royaalpakket quoten.
Het basis pakket van de Postbank:
-1 pinpas die je wereldwijd kunt gebruiken + chippas

kosten € 2.73 per kwartaal / € 10.95 per jaar
-1 pinpas+ apparte Chippas + 1 creditcard

niet mogelijk
-een extra pinpas

?
-internet bankieren

gratis
-pinnen in Europa

gratis
-Pinnen buiten Europa