Geld terug krijgen na annulering door Corona

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
christel58

Geld terug krijgen na annulering door Corona

Bericht door christel58 »

Beste

ik had een reis geboekt naar Zuid Afrika vlak voor de corona toesloeg waardoor deze niet is kunnen doorgaan. Ik plan nu deze reis voor volgend jaar in oktober. Ik had toen een binnenlandse vlucht geboekt van Johannesburg naar Phalaborwa. Ik kreeg toen te horen dat deze luchthaven gesloten was. Mijn vraag is dus of dit nog steeds zo is? Daarnaast had ik wat overnachtingen geboekt in de kampen in het krugerpark. Ik heb echter deze betalingen nooit teruggekregen. Weet er iemand soms of dit ergens geregistreerd staat zodat dit bedrag eventueel nu gebruikt zou kunnen worden?

Mvg Christel
Erik
Site Admin

Re: Geld terug krijgen na annulering door Corona

Bericht door Erik »

Beste Christel,

Het lijkt mij dat je van de luchtvaartmaatschappij een bericht hebt gehad over je vlucht en hoe dit verder afgehandeld werd. In veel gevallen hebben luchtvaartmaatschappijen in Europa "vouchers" gegeven, zodat je op een later moment nog je reis kon maken. Geen idee hoe dit is afgehandeld in Zuid-Afrika. Misschien dat @AnnemiekeinZA hier meer over weet.

Hetzelfde lijkt mij het geval voor de overnachtingen in Kruger. Ik denk dat bij beide ook uitmaakt of je het via een reisorganisatie hebt geboekt of dat je het allemaal zelf hebt gedaan. Wanneer het via een reisorganisatie is geboekt dan is dit je eerste aanspreekpunt. Anders zal je er (helaas) zelf achteraan moeten ben ik bang.

Waar heb je precies geboekt en bij welke maatschappijen?
christel58

Bericht door christel58 »

Beste
Het geld van de geannuleerde vlucht heb ik terug gehad. Ik vroeg me vooral af of de luchthaven op Phalaborwa terug open is.
Het geld van het krugerpark helaas niet. Ik had het allemaal zelf geboekt. Dit waren wel wat overnachtingen vandaar dat ik dacht dat dit mss ergens geregistreerd stond voor eventueel een volgende keer.

Mvg Christel
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Als je accommodatie eigenaar je niks hebt laten weten bij de annulering of je nachten konden worden bewaard dan vrees ik dat je ze kwijt bent...Hoe heb je ze destijds geannuleerd?
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

helaas is Phalabwora vliegveld nog steeds gesloten, je kan vliegen op Hoedspruit, die is wel open.

Had je al contact gehad met Sanparks, over je boekingen, via hen kan je je geld terug krijgen en of opnieuw boeken.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie