Toll app Griekenland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Elrosso
Reisexpert

Toll app Griekenland

Bericht door Elrosso »

De eerste dag dat we door Griekenland reden schrokken wij een beetje van de tolkosten. Wij vonden hiervoor een app zodat we konden bekijken of we de mooiere binnen- / bergwegen namen of tempo gingen maken op de snelweg. Wellicht handig voor anderen. Bij installatie gaf de Android app aan dat het voor een oudere Android versie (<11) was maar werkte perfect en de kosten klopte deze zomer (jaar 2021).

Misschien handig voor anderen:
https://play.google.com/store/apps/deta ... n_US&gl=US

En misschien een optie om een verzamelplaats voor handige apps in dit forum op te zetten?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
adrianus

Re: Toll app Griekenland

Bericht door adrianus »

hallo,tip....als je een invalidenkaart hebt hoef je geen tol te betalen in griekenland [in frankrijk ook maar de helft!!]
vanaf igoumenitsa naar thessaloniki niets en vanaf athene moet je eerst je aanmelden en krijg je een kaart [gratis] en hoef je ook niets meer te betalen!!
ze proberen wel geld van je te krijgen; maar als je blijft volharden moet je een handtekening op een papier zetten en kun je doorrijden...
ik heb het we gehad dat een mannetje achter het loket zei dat de invalidenkaart alleen geldig was voor grieken!!!
toen ik woest werd: discrimmitatie...;zei hij heel snel : doorrijden..
Plaats reactie