Wat word je eerste reis na corona
Re: Wat word je eerste reis na corona
Leuk dat je er weer bent Tikva! Heel veel bestemmingen zijn lange tijd lastig te bereiken geweest of de regels konden op zo'n korte termijn weer wijzigen dat het in die zin niet verstandig was om op pad te gaan. Tenzij je de extra kosten en het gedoe geen probleem vond.
Een reden waarom ik lange tijd (Verre) reizen niet actief heb gepromoot is omdat wij dan misschien in een welvarend land mogen wonen met alle voordelen die daar bij komen, maar dat geldt niet altijd voor de bestemmingen waar we naar toe reizen.
Met de komst van de vaccinaties is de situatie (met name binnen Europa) veranderd, vind ik. Sommige landen (buiten Europa) zijn nog niet ver genoeg met vaccineren waardoor ik die persoonlijk nog even links zou laten liggen. Los van dat je daar vaar sowieso het ziekenhuis niet van binnen wilt zien.
In het nieuws wordt het beeld geschetst dat mensen meer reizen dan voor corona, maar dat is niet het beeld dat ik terug zie. Het zal best dat bepaalde bestemmingen nu populairder zijn, maar over het algemeen gaan er nu (veel) minder mensen op reis dan voor de pandemie.
Een reden waarom ik lange tijd (Verre) reizen niet actief heb gepromoot is omdat wij dan misschien in een welvarend land mogen wonen met alle voordelen die daar bij komen, maar dat geldt niet altijd voor de bestemmingen waar we naar toe reizen.
Met de komst van de vaccinaties is de situatie (met name binnen Europa) veranderd, vind ik. Sommige landen (buiten Europa) zijn nog niet ver genoeg met vaccineren waardoor ik die persoonlijk nog even links zou laten liggen. Los van dat je daar vaar sowieso het ziekenhuis niet van binnen wilt zien.
In het nieuws wordt het beeld geschetst dat mensen meer reizen dan voor corona, maar dat is niet het beeld dat ik terug zie. Het zal best dat bepaalde bestemmingen nu populairder zijn, maar over het algemeen gaan er nu (veel) minder mensen op reis dan voor de pandemie.
De kans is natuurlijk wel dat binnen Europa meer gevlogen wordt voor vakantie. Maar dat weegt niet op tegen de vluchten naar buiten Europa die niet uitgevoerd worden.
Wij zijn nu aan het uitzoeken of Panama iets is voor het voorjaar. Geen PCR testen wanneer je gevaccineerd bent, alleen een vaccinatie benodigd (voor nu).
Wij zijn nu aan het uitzoeken of Panama iets is voor het voorjaar. Geen PCR testen wanneer je gevaccineerd bent, alleen een vaccinatie benodigd (voor nu).
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Precies. En of er in totaal meer gevlogen wordt is mij niet helemaal duidelijk. Het lijkt mij meer dat een deel van de mensen die nu niet naar buiten Europa kunnen allemaal naar dezelfde plek gaan binnen Europa.
Als je reisorganisaties spreekt is het ook echt niet zo dat er meer gereisd wordt. Wel werden er nu meer zonvakanties (Canarische eilanden enzo) geboekt dan pre-corona maar dat zijn ook heel veel inhaalvakanties he. Ik spreek zelf heel veel mensen die in de zomer in Nederland zijn gebleven en nu echt heel graag toch nog een beetje zon willen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik vermoed (want dat is wat je normaal ook altijd ziet) is dat op het moment dat het weer kan (het voorjaar en de zomer?) dat we dan wel allemaal massaal weer op vakantie gaan. Zeker nu de meeste mensen al een tijdje in Nederland zijn gebleven en de zomers nu ook niet echt super fantastisch waren.
We zullen het moeten afwachten. Het najaar verwacht ik in ieder geval niet veel van.
We zullen het moeten afwachten. Het najaar verwacht ik in ieder geval niet veel van.
Deze zomer was ook niet bepaald een lekkere zomer. Ik was toen ook erg blij in september in Griekenland lekker de zon te hebben gezin.
Ik heb me alvast wat meer verdiept in Bristol voor februari op basis van de huidige regels. Het lijkt erop dat de verplichte test terug naar NL erg lastig wordt. Het moet 48 uur voor je aankomst in NL en laat dan toevallig bijna geen enkele teststraat open zijn (valt op zaterdagmiddag) én ze kunnen niet garanderen dat als je nog wel ergens terecht kan je (vanwege de zondag...) op tijd de uitslag hebt tenzij je er fors extra voor betaald. Dat vind ik voor een weekendje haast niet meer de moeite. Anyway, we gaan het zien hoe het dan is, maar erg aantrekkelijk is het niet.
Ik heb me alvast wat meer verdiept in Bristol voor februari op basis van de huidige regels. Het lijkt erop dat de verplichte test terug naar NL erg lastig wordt. Het moet 48 uur voor je aankomst in NL en laat dan toevallig bijna geen enkele teststraat open zijn (valt op zaterdagmiddag) én ze kunnen niet garanderen dat als je nog wel ergens terecht kan je (vanwege de zondag...) op tijd de uitslag hebt tenzij je er fors extra voor betaald. Dat vind ik voor een weekendje haast niet meer de moeite. Anyway, we gaan het zien hoe het dan is, maar erg aantrekkelijk is het niet.
Wat vervelend dat er zo veel obstakels zijn voor een weekendje naar Bristol. En dan heb je de extra maatregelen die nodig zijn door BREXIT niet eens benoemd
.

En met een beetje pech gaan ze ook een "houdbaarheid" aan de vaccins koppelen zoals in Oostenrijk (en Italie?). Ben benieuwd wanneer dit in meer landen gaat gelden.
Wij zijn nu voorzichtig naar Panama aan het kijken of dit lukt in maart of april.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Israël kunnen we ook al aan dat lijstje toevoegen. Plus dat nu het Janssen vaccin ook niet voldoende blijkt te zijn.
Ja eind oktober was ik nog wel optimistisch, nu is het weer prut.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tja Brexit heb ik niet zoveel last van met een paspoort

Ik zag vandaag in de krant de voorspelling dat mijn leeftijdsgroep ergens in mei aan de beurt kan komen voor een booster

Wij vliegen vandaag naar Noorwegen.
-
mijn eerste reis zal zijn naar de USA met mijn partner. denk 2wk naar NY en omgeving rondrijden. heb er in ver verleden gewoond. wij zijn beiden hoog risico personen en zijn voorzichtig. zijn geen club gangers ofzo. vliegen ook business class of first class (wil niet opgepropt zitten tussen de vele mensen)
na de zomer ben ik van plan om voor langere tijd te gaan rondreizen in Azië om te beginnen in mijn geboorteland Thailand waar ik x aantal maanden zal gaan rondreizen. daarna in de planning vele andere landen (ca 2-3mnd per land). natuurlijk tegen die tijd de covid situaties te bekijken.
na de zomer ben ik van plan om voor langere tijd te gaan rondreizen in Azië om te beginnen in mijn geboorteland Thailand waar ik x aantal maanden zal gaan rondreizen. daarna in de planning vele andere landen (ca 2-3mnd per land). natuurlijk tegen die tijd de covid situaties te bekijken.
Welkom op het forum @JohnathanDoe ! Wanneer wil je naar de Verenigde Staten afreizen? In Thailand lijkt nu in ieder geval weer het toerisme op gang te komen, wat ik zo lees in de berichten.
-
mijn partner gaat eerst een zware operatie ondergaan half december. lange revalidatie dus verwacht niet dat we voor april kunnen gaan. sowiezo reizen we business class. daar auto huren. week in new york ...lekker streetfood eten in de beste restaurants local. bekendste pizza restaurants, hot dogs etc. zolang er niet meer geweest. mijn partner zelfs nog nooit.
thailand is rustig nog. 1 -2 dgn nog maar in quarantair hotel verplicht.
thailand is rustig nog. 1 -2 dgn nog maar in quarantair hotel verplicht.
-
hallo Ad zou een optie kunnen zijn maar liefst regelen wij alles zelf en zie ik de meerwaarde niet in om een reis organisatie in te schakelen.