Code Oranje; Wie heeft recente ervaring met reizen naar Frankrijk
Code Oranje; Wie heeft recente ervaring met reizen naar Frankrijk
Wij willen volgende week afreizen naar vrienden in Zuid Frankrijk. Heel Frankrijk is code Oranje wat wil zeggen dat er alleen noodzakelijke reizen gemaakt mogen worden. Heeft iemand ervaring hoe dat NU in de praktijk gaat? Wordt je aan de grens teruggestuurd of kan je onderweg door de politie worden aangehouden en terug gestuurd? En hoe werkt dat dan, politie begeleiding tot aan de grens met Belgie of Luxemburg? Dat lijkt me niet. Graag jullie tips en ervaringen, wel graag heel recent (vanaf november 2020). Alvast zeer bedankt!
Re: Code Oranje; Wie heeft recente ervaring met reizen naar Frankrijk
De situatie is op dit moment erg veranderlijk. Ik lees net zat ze overwegen om de Europese grenzen willen sluiten om te voorkomen dat nieuwe varianten van het virus nog meer voet aan wal krijgen in Europa. Ik heb je vraag even voorgelegd aan iemand uit Frankrijk en het antwoord dat ik heb gekregen was dat :
Houd er rekening mee dat de situatie de komende tijd (snel) kan veranderen. Ook heb je jezelf altijd aan de lokale wetten en regelgeving te houden welke iets anders is dan in Nederland. Zorg dus dat je daarvan op de hoogte bent. De avondklok is daar zoals ik begreep bijvoorbeeld eerder en strenger dan in Nederland.Er wordt op dit moment gesproken dat mensen een negatieve test moeten overleggen wanneer je het land vanaf a.s. zondag binnen reist. Dit zou niet gelden voor reizigers die het land met de auto binnen komen. Restaurants, en bars zijn niet open en er is een avondklok die ingaat om 18.00u.
Dank jullie wel voor je reactie, Erik en Ad!
Ik kreeg een nieuw berichtje dat verdere verscherpingen aanstaande lijken. Het zijn allemaal nog geruchten, maar mogelijk iets om nog rekening mee te houden (als dat nog kan).
-
Hoi allen,
Ik heb dezelfde vraag. Op 27 feb wil ik graag vrienden bezoeken die wonen in Parijs. Het is maar drie uurtjes rijden met de auto vanaf mij! Wat is de kans dat ik controleert wordt op een negatieve PCR test incl coronavrij verklaring? Hoe hoog is de boete? En word ik dan inderdaad terug naar de grens gebracht als in dat ik terug naar NL moet? Ik snap dat hier geen zeker antwoord op bestaat, maar ik ben op zoek naar ervaringen van anderen die met de auto naar Frankrijk zijn gereden de afgelopen week?
Ik heb dezelfde vraag. Op 27 feb wil ik graag vrienden bezoeken die wonen in Parijs. Het is maar drie uurtjes rijden met de auto vanaf mij! Wat is de kans dat ik controleert wordt op een negatieve PCR test incl coronavrij verklaring? Hoe hoog is de boete? En word ik dan inderdaad terug naar de grens gebracht als in dat ik terug naar NL moet? Ik snap dat hier geen zeker antwoord op bestaat, maar ik ben op zoek naar ervaringen van anderen die met de auto naar Frankrijk zijn gereden de afgelopen week?
Een collega van mij heeft een tweede woning in Frankrijk en vertelde mij dat ze erg streng controleren. Ook de controle op avondklok is streng.Daphnevb02 schreef: ↑15 feb 2021 14:20 Hoi allen,