Voor de 2e keer op wereldreis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
FlorisH

Voor de 2e keer op wereldreis

Bericht door FlorisH »

Hallo allemaal,

Vandaag ongeveer een jaar geleden ben ik terug gekomen van een te gekke reis die ongeveer 9 maanden heeft geduurd. Hierbij ben ik in zuid-oost Azië , Australië en de USA geweest.
Nu ik een jaar terug ben begint de reislust weer enorm op te komen. Toch ben ik bang dat een 2e reis gaat tegenvallen. Destijds ben ik na het afronden van mijn studie vertrokken, heerlijk zorgeloos. Inmiddels heb ik een vaste baan en een stuk meer verantwoordelijkheden.

Wanneer ik een 2e (langere) reis ga maken ben ik bang dat alles vergeleken wordt met de 1e reis. Daarnaast ben je tijdens je 1e reis totaal onbekend met het reizen en is daardoor alles nieuw, bijzonder en opwindend.

Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen over een 2e reis. Graag hoor ik zowel de positieve als negatieve ervaringen die je hebt opgedaan! En eventuele tips om je 2e reis weer als nieuw te ervaren.

Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Safe travels.

Floris
Erik
Site Admin

Re: Voor de 2e keer op wereldreis

Bericht door Erik »

Hoi Floris, welkom op het forum. Ik kan je heel goed begrijpen dat je weer reiskriebels hebt, maar de vraag is of dit moment gezien de corona crisis de beste tijd is om te gaan. Veel is op dit moment nog onduidelijk.

In het algemeen zou ik zeggen dat als je een tweede reis gaat maken deze sowieso anders zal zijn. Maar het hoeft zeker niet tegen te vallen. Zeker niet wanneer je naar nieuwe bestemmingen gaat waar je nog niet eerder geweest bent. Wanneer je dezelfde reis opnieuw zou willen maken (dus dezelfde plaatsen en activiteiten) dan kan het misschien eerder tegenvallen omdat het nooit hetzelfde is als de eerste keer. Maar bij het ontdekken van nieuwe plaatsen is het een compleet nieuwe ervaring die op zijn eigen manier een indruk achter zal laten.
Plaats reactie