Reisroute Zuid-Afrika haalbaar?

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
RNAvls

Reisroute Zuid-Afrika haalbaar?

Bericht door RNAvls »

Hallo allemaal,
Wij willen zelf een auto huren en door Zuid-Afrika reizen, een aantal vrienden/collega's hebben dit ook gedaan en op basis van hun bevindingen hebben we onderstaande route samengesteld. Het is een druk en vol programma, maar we willen er het meeste uithalen. Kan iemand aangeven of dit haalbaar is, of zijn er andere tips/trucs? De reis vindt plaats eind mei.

1. Amsterdam - Johannesburg
2. Johannesburg - Graskop
3. Graskop - Hoedspruit ( panoramaroute)
4. Hoedspruit (greater kruger)
5. Hoedspruit - Malalane (Via Kruger)
6. Malalane - Swasiland
7. Swasiland - St Lucia
8. St Lucia
9. St Lucia - Durban
10. Durban - Port Elisabeth - Addo (vliegtuig)
11. Port Elisabeth (?)
12. Port Elisabeth - Knysna (plettenbergbaai)
13. Knysna - Hermanus
14. Hermanus (Kooiduiken)
15. Hermanus - stellenbosch (wijnproeverij)
16. Stellenbosch - Kaapstad (Boulders beach)
17. Kaapstad (robben eiland?)
18. Kaapstad - Amsterdam (tafelberg?)
19. Amsterdam

Daarnaast hebben we nog een vraag over dag 5, Hoedspruit - Malalane. We willen door het Kruger park gaan rijden, dan krijg je deze route:

https://www.google.nl/maps/dir/Muweti+B ... 487561!3e0

Volgens Google maps doen we hier 5 uur over, is dat realistisch? We willen niet in het donker rijden, om 10 uur vertrekken is dus om 17 uur uiterlijk aan komen.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisroute Zuid-Afrika haalbaar?

Bericht door AnnemiekeinZA »

Leuk, hoor.
Graskop ligt in de buurt van Hoedspruit, kies een van de 2 plekken uit en bezoek vandaar de panaramaroute en het Kruger park. Rond Hoedspruit is zo te zien, 1 dag meer? Ik zou 1 dag meer doen in St. Lucia ook. Van St. Lucia naar het vliegveld van Durban is maar 3 uur rijden. Via Kruger park door Swazieland rijden is zeker niet haalbaar. Je mag maar 30 km in Kruger rijden en zie je dieren, dan kijk je en sta je stil, koste veel meer tijd. Geen idee wanneer jullie willen gaan ivm donker worden. En ga vroeger rijden, je mag al vanaf zonsopgang al naar binnen ( Kruger Park)
Zonzsondergang tussen 18-30 en 19-00 uur. In mei begint de winter al een beetje.

Blijf niet in Port Elizabeth, ga vandaar naar het dorpje Addo 2 uur rijden en bezoek Addo Elephant park geweldig daar.
Staar je niet blind op Google maps rijd tijden, die kloppen echt niet, het is altijd een half uur tot één uur langer. Ja het zijn snelwegen, maar veel zijn maar 2 baans.
Neem in Kaapstad 1 overnachting, vandaar kan je Stellenbosch bezoeken en Simonstown, de pinguïns op Boulders beach. Pas. Als jullie in de NL zomer naar Kaapstad gaan, dan is het daar winter. En een de zee kan heel ruw zijn, je neemt een boot naar Robbeneiland namelijk. Als het weer goed is ga de Tafelberg op, stel het niet uit, het weer kan zomaar omslaan daarboven.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgens mij hielden wij ongeveer een kwartier extra tijd aan per uur voor de schatting van Google Maps. Dus 5 uur rijden volgens Google Maps zou dan in werkelijkheid tussen de 6 en 6,5 uur zijn.
RNAvls

Bericht door RNAvls »

Hoi allen,
Dank voor de reacties!

@Annemieke: We gaan idd van Graskop naar Hoedspruit via de panoramaroute. We gaan niet via het Kruger park direct door naar Swaziland, we stoppen in Malalane en dat is bij de 'gate' van Kruger. De vraag is alleen of het haalbaar is om van Hoedspruit naar Malalane te rijden in een dag, via het Kruger park.
Vwb Stellenbosch: we willen daar juist verblijven zodat we niet meer met de auto hoeven, kunnen we drinken haha!!

Is het aan te raden om de auto te behouden in Kaapstad, als we bijv naar Boulders beach willen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

RNAvls schreef: 04 feb 2020 11:14 Is het aan te raden om de auto te behouden in Kaapstad, als we bijv naar Boulders beach willen?
Wij hebben de auto gebruikt in Kaapstad om o.a. naar Boulders Beach te gaan en naar het Kaapse Schiereiland. Deze dingen kan je gemakkelijk in 1 dag bezoeken (met de auto).
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Van Hoedspruit naar Malalene gate, is ongeveer 4uur rijden, maar je zult onderweg zeker nog stoppen .

Naar de stad Mbanbane in Swaziland dis het nog, incl. de grens overgang (die kan even wat tijd vergen als het druk is) Neem een extra verzekering bewijs mee voor de het land Swaziland, anders ben je niet verzekerd voor je huurauto.) is ongeveer 4 uur.

Een auto is gewoon nodig in Zuid Afrika. Je kan ook met de Hoponhopoff bus, wel alle toeristen attractie bereiken https://www.citysightseeing.co.za/en/ca ... oint-tours

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ah dus toch! Ik kreeg het niet gevonden op de website.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hopon Hopoff bus zelf gebruikt in Kaapstad. Erg fijn en handig!
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Ja is leuk, ook die in Johannesburg, perfect gewoon

traveljunkie2020

Bericht door traveljunkie2020 »

Leuke route! Heb deze route met een organisatie gedaan (groepsreis). In 22 dagen.
Voor Swaziland moest je (als ik het me goed herinner) best ver omrijden. Ik zou dat skippen.
1 dag korter in st lucia is ook een idee, vond dat niet heel bijzonder op de boottocht na.
Zorg voor voldoende tijd in Kaapstad!
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Nee hoor Swazieland is echt niet om rijden, en zo mooi land met lieve mensen. st. Lucia is top, zeker zelf rijden om de wetlands etc. En als het donker is zie je de nijlpaarden in het dorp lopen, echt cool hoor.

traveljunkie2020

Bericht door traveljunkie2020 »

Ok smaken verschillen, dit was mijn ervaring.
Kan me voorstellen dat Annemieke als reisexpert een nog betere inschatting kan maken!😀
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

ik heb zelf die route een paar keer gereden namelijk. Door Swazieland en ook er om heen . En er omheen kost heel veel tijd. 2 baans “snelweg” met veel grote mijn vrachtauto's die je niet kan passeren. Vind persoonlijk de route door Swazieland dan mooiere natuur

Plaats reactie