Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Rondreis Australie Nieuw zeeland (dec-jan) welk land eerst?

Bericht door Kims »

Hi,

In beide landen is het midzomer. En in december en januari is het de grote zomervakantie dus druk met kampeerders. Je zult vooral rond Kerst en Oud en Nieuw op tijd moeten boeken.

Voor Nieuw-Zeeland maakt het niet uit wanneer je gaat. Voor Australië zou ik goed kijken naar je bestemmingen. Het is in het zuiden dan het beste reisseizoen maar voor het tropische Noorden het laagseizoen want dan is het het midden van het moesson- en cyclonenseizoen. Absoluut geen aanrader om in te reizen of te kamperen, het Is dan ondraaglijk heet, benauwd en nat. En het brengt de nodige risico's met zich mee mbt stormen en overstromingen etc. Ga zeker niet Noordelijker dan Brisbane. Als ik jullie was zou ik me concentreren op het zuiden van Australië in die tijd. Reis bijvoorbeeld van Brisbane naar Melbourne of Adelaide. Of Perth en het zuidwesten? Onderrschat de afstanden niet.

Acht weken voor beide landen is niet veel dus bereid je erop voor dat je duiven zult gaan missen.

Succes met de voorbereiding!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
tonP

Re: PAS OP met camper huren bij Apollo

Bericht door tonP »

30 mei t/m 27 juni 2018 met een camper van Apollo werd gereisd. We hebben de camper opgehaald in San Francisco, waarbij we vriendelijk en voortvarend werden geholpen. De keus op Apollo werd mede gemaakt op basis van de adviezen van de medewerkers van Travelhome, in wie we na diverse camperreizen nog steed veel vertrouwen hebben.
Onze teleurstelling over de camper als voertuig en de behandeling door de heer Matthew Montognese licht ik graag verder toe.
- Nadat we zijn weggereden merkten we op de highway naar Los Banos op, dat eerst de linker spiegel, en later ook de rechterbuitenspiegel niet goed bevestigd waren. Concreet betekent dat dat er gevaarlijk situaties ontstonden. Ik moest rijden met een hand doorhet open raam naar buiten aan de spiegel, omdat ik anders geen idee kon hebben van het verkeer naast en achter ons. doordat de spiegel zover van de deur af is gemonteerd betekent dit dat je bijna niet meer op je stoel kunt zitten. We hebben dit enkele tientallen kilometers volgehouden tot we een truckreparatieservice vonden waarbij we voor een klien bedrag wat inbussleutels kochten en een reparatie konden uitvoeren.
- Toen we in Los Banos aankwamen, onze eerste tussenstop richting Sequoia np, bleek dat de stopkontachten in het keukenblok en in de badkamer niet werkten. In de documentatie van de camper werd voor dit soort problemen een telefoonnr. vermeld. Ik heb dat gedurende een uur meerdere keren gebeld, maar steeds werd na enkele minuten muziek en een voicemailbericht de verbinding verbroken. ik heb meerdere nrs geprobeerd tot ik uiteindelijk werd teruggebeld door (volgens mij) +1 888 480-9726. Op verzoek van deze (vriendelijke en begripvolle) beller heb ik allerlei dingen onderzocht in de camping gedurende een klein uur, waarna hij tot de conclusie kwam dat een onderdeel in het keukenblok defect was. Hij bood aan om te komen voor een reparatie, maar dat zou dan moeten passen in ons reisschema. Uiteindelijk besloten we dat we niet zouden repareren omdat de eerste mogelijkheid Las Vegas zou zijn, en we ons niet wilden binden. Hij was daar zeer dankbaar voor. We maken dan ook melding van een zeer klein nauwelijks zichtbaar putje in de voorruit, dat zowel ons als de juffrouw van Apollo bij de aflevering is ontgaan. Ik weet niet meer precies wat de man er op zei, maar wij wilden het melden. Er werd in ieder geval geen 'ding' van gemaakt.
- Nadat we de volgende dag aankomen op een camping bij sequoia (Three Rivers) loopt bij het openen van de dop van de sewer, de inhoud van het toilet over mijn handen. Ook moet de plek war we staan schoongemaakt worden omdat op de geur veel vliegen af komen. Het blijkt dat de handel van de blackwater steeds weer een stukje terugveert als je hem dicht duwt. Uiteindelijk blijkt dat dit de hele vakantie duurt. we hebben daarom het zwarte water slechts elke 3 à 4 dagen geloosd, met handschoenen aan waarna we steeds onze campingplek moesten schoonspuiten.
- De gehuurde stoelen en tafel pasten qua hoogte niet bij elkaar. Je schouders kwamen net boven het tafelblad uit. Reden om bij een Walmart maar betere stoelen te kopen, en die op onze laatste camping achter te laten.
- de camping kon niet horizontaal gezet worden, omdat zoiets simpels als driehoek voor de wielen ontbraken.
Er was geen bezem (hebben we maar gekocht) omdat je anders elke dag op je knieën de camper moest uitvegen. En toch, dat zijn ongemakken die achteraf ons vakantiegevoel niet hadden verstoord.
We hebben de camper ongeveer 2 uur te laat ingeleverd. Onze fout, want in de voorwaarden van zowel Travelhome als apollo stond het vermeld. Wij hebben bij de aflevering geïnformeerd, waarbij de dame aan de balie zei dat het niet uitmaakte als het maar binnen de openingstijden was. Maar dat ontslaat ons niet van onze verantwoordelijkheid om te kijken in de voorwaarden.
Bij het afleveren in Denver worden we vriendelijk ontvangen door enkele jongens die onder een schaduwdakje in de zon zitten. Ik wijs ze op het putje inde voorruit, dat het gedurende de reis door vorst, sneeuw en hitte groter is geworden en dat ik het gemeld heb, als niet gezien bij de aflevering. Ook laat ik ze zien dat de zwarte water knop niet helemaal ingeduwd kan worden.
Dan worden we naar binnen begeleid.
En daar zit een grote kale man, naar later blijkt Mathew Montognese. Hij is telefonisch in gesprek en wijst naar twee stoelen aan de andere kant van het kantoor, tegen de muur. De stoelen voor zijn bureau mogen kennelijk niet gebruikt worden. Nadat hij heeft opgehangen begint het gesprek met de vaststelling dat wij te laat zijn, en dat hij daarvoor $300,- in rekening zal brengen. We zijn helemaal verbaasd, hebben immers bij een maal nog aan de koffie gezeten omdat we pas om 18.30 vliegen en dachten dat we de hele dag in mochten leveren. Je hebt toch een contract getekend zegt hij , dan heb je het toch gelezen? Ik antwoord dan nog dat volgens mij niemand voor het tekenen 7 pagina’s Engels in kleine letters helemaal leest voor hij tekent. Dat het in dit soort zaken gaat om vertrouwen en imago. Daar zegt hij niets op. Dan vertelt hij dat we schade hebben gereden. Ondertussen stelt hij een paar vragen via een portofoon aan de mensen buiten over de ruitbeschadiging, geeft de man 2 stoelen verder opdracht om een nieuwe ruit te bestellen en zegt daar breng ik $425,- en $75,- voor in rekening. Hij heeft ons dan nog geen goede dag gewenst of zelfs maar gevraagd hoe de vakantie was! Als ik probeer uit te leggen, terwijl hij voortdurend interrumpeert, wat ons met de camper overkomen is qua viezigheid en ongemak zegt hij: nu even niet. Eerst het een en dan het ander. Vervolgens loopt hij naar buiten om te bellen waar we hem niet kunnen horen. Dan vraagt hij wie we hebben gesproken over de stopcontacten, maar daarvan heb ik geen naam opgeschreven. Hij zegt dan dat niemand ons gesproken heeft, insinuerend dat we liegen.
Hij is zodanig dominant en respectloos dat we met stomheid geslagen zijn. Ik vertel hem nog dat ik hem niet vriendelijk vind. Hij zegt dat dat hij wel vriendelijk is maar dat we zijn boodschap niet willen horen. Omdat we ook nog extra kilometers moeten afrekenen, wordt ter plaatse ruim $1300,- dollar verrekend. En erger nog: ons euforische vakantiegevoel is volledig verdwenen.
Deze man is erin geslaagd om in minder dan 10 minuten de herinnering aan onze vakantie in belangrijke mate te verpesten. Hij was totaal niet geïnteresseerd in ons verhaal.
resumerend kunnen we stellen dat we bewust voor Apollo hebben gekozen door positieve ervaringen, o.a. vorige jaar in Australië, en op advies van Travelhome. Vanaf nu zullen we bewust nooit meer voor Apollo kiezen en dat ook ieder ander ontraden.
IN tegenstelling tot ervaringen met apollo in andere landen, waaronder australie, is dit helaas een deceptie geworden.
Siepje5

Camper huren in Australië

Bericht door Siepje5 »

Goedemiddag,

Wij willen graag een camper huren voor 4 a 5 weken in oktober 2019..
We zitten te denken om van Cairns naar Sydney te rijden.
Bij welk verhuurbedrijf hebben jullie je camper gehuurd?

Ik heb allerlei sites afgezocht en de reviews erbij.
Wat raden jullie ons aan?

Ik heb bijv een Jucy Compass (bj vanaf 2017-2018) voorbij zien komen, is dat wat?
Want Jucy krijgt niet echt goede reviews.

Hartelijk dank alvast,

Mvg Sybren
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: Camper huren

Bericht door AnnemiekeinZA »

Ik zou nooit een camper daar huren, dan zit je vast aan de asfalt wegen en toeristische drukke campings.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Tim2409

Re: Camper huren in Australië

Bericht door Tim2409 »

De meest voor de hand liggende als je dit in google gooit is onder andere Britz. Weet dat Mighty campers een dochter onderneming is van Britz en goedkoper is. Campers die een paar jaar oud zijn gaan van Britz naar Mighty. Wij hebben daar ook eentje gehuurd toen we in Australië waren bij Mighty maar bij het afhalen kregen we een Britz camper. Dus een modernere voor een lagere prijs.
In een ander stuk huurde we een camper bij Camperman. Dit is volgens mij de goedkoopste die je kan vinden voor een camper. Hou er wel rekening mee dat deze campers al iets ouder zijn en dus al 400000 km op de teller kunnen hebben. Op zich deed dit ding wat het moest doen. En veel verschil qua luxe was er niet met Britz. Britz voelt iets moderner aan, maar bij Camperman hadden we ook alles wat we moesten hebben.
Hou er wel rekening mee als je naar de koudere gebieden trekt, of in een periode dat het wat kouder kan zijn, dat de bijgeleverde slaapzakken misschien niet voldoende zijn om je warm te houden 's nachts.

wij gingen in september 2017, reden van Brisbane naar Cairns, daarna rond Darwin (heel warm en vochtig daar) en tot slot the red center (wat we met de auto deden en geen camper). Hieronder alvast een samenvattend filmpje van wat wij mochten beleven.

https://www.youtube.com/watch?v=wlOMnihU_9g
Lodder
Reiziger

Re: Camper huren in Australië

Bericht door Lodder »

Wij hebben recentelijk 3 huurautos in Australie gehad, Sydney -> Melbourne in de Jucy "Cabana", Perth -> Darwin in de Britz 4WD Outback en Sydney -> Cairns in de Britz Hitop.

Wat betreft Jucy, ja het is wat minder dan een Britz, maar dat merk je dan ook in de prijs. Bij die Cabana moet je elke dag alles ombouwen, de stoelen moeten geheel naar voren om het bed te bouwen, en al je spullen liggen onder je bed, dus als je 's ochtends een ander t-shirt aan wil moet je het hele bed weer afbreken (niet dat het veel tijd kost en je wordt er vanzelf handig in) maar lekker is anders. Zo'n Hitop heeft dat wat minder, ik denk (als ik de plaatjes zo zie) een Compass ook. Ja je zult de rooftop tent moeten inklappen zodra je gaat rijden, maar dat zelf niet zo veel werk zijn (en je bagage gaat achterin denk ik?)

Wat betreft een camper of niet: Je zit sowieso in het touristische gedeelte van Australie, een echte offroad wagen heb je daar niet nodig. De paar keer dat het wel nodig is (Fraser Island bijvoorbeeld) kan je beter of daar huren of een tour boeken (al dan niet self-drive)

Oh en nog een laatste tip, bekijk ook wat je qua verzekering (van de borg) doet. Wij hebben zelf een externe verzekering voor de huurauto genomen (geboekt bij Tripcover.com.au, verzekeraar was QBE, maar dat is tegenwoordig overgenomen door Nib)
Scheelde bij ons aardig wat geld ten opzichte van de borg afkopen bij Jucy/Britz. Let dus wel goed op dat ze je niet nog een extra verzekering terplekken aansmeren als je extern al iets geregeld hebt!

Lodder
Tom321

Camper met gezin huren Australië

Bericht door Tom321 »

Goedemiddag,

In mei wil ik samen met mijn gezin (vrouw en 2 kinderen van 1 en 4 jaar) een camper huren in Brisbane. Nu zie ik ontzettend veel aanbieders op internet, maar de prijzen verschillen enorm. Wij willen een redelijke luxe camper huren en gaan niet al te veel kilometers rijden. Ook zie ik bij veel aanbieders dat je nog een liability reduction kan afsluiten, maar dan komt er nog een fors bedrag bij. Is dit aan te raden en hebben jullie tips voor een betrouwbare organisatie om een gezins camper te huren? Ik hoor het graag, bedankt alvast.

Grt. Tom
Kims
Reisexpert

Re: Camper met gezin huren Australië

Bericht door Kims »

Hi,

De meest bekende en grootste aanbieders van grote campers zijn Britz, Apollo en Maui. Zij zitten door het hele land en hebben een diversiteit aan campers. Maar er zijn er inderdaad heel erg veel, Jucy, Wicked en Mighty zijn ook bekend. Kijk voornamelijk naar wat voor soort camper jullie willen en dan naar de maatschappijen. Willen jullie de camper op dezelfde plek ophalen en weer inleveren? Dat kan namelijk niet met elke maatschappij en zal je opties verkleinen.

Deze website lijkt een goed overzicht te geven van verschillende opties: https://www.vroomvroomvroom.com.au/campervans/brisbane/

Er zijn ook nieuwe bedrijven via welke je een privé camper kan huren, een soort Airbnb voor campers. Financieel vaak veel aantrekkelijker.

Het schijnt voordeliger te zijn om extra risico extern af te kopen. De verzekeringen via de verhuurbedrijven zijn relatief duur, ondoorzichtig en er komen vaak extra kosten bij kijken.

Zie ook deze post op dit forum voor meer info: camper-huren-australie-t35657.html

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Tom321

Bericht door Tom321 »

Dank je wel Kims! Hier kan ik wat mee 😃😃.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wil je laten weten welke keuze je uiteindelijk gemaakt hebt en of deze bevallen is? Ben erg benieuwd namelijk.
Mark1982

[Australië] Ter plekke camper huren

Bericht door Mark1982 »

In augustus zijn we van plan om een tweetal weken rond te rijden met en camper. Is het mogelijk om ter plekke in Sydney een camper te huren in de buurt van het vliegveld of misschien al op het vliegveld?
Plaats reactie