Rondreis Lombok/Gili's/Bali, vervoer?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Mehk

Rondreis Lombok/Gili's/Bali, vervoer?

Bericht door Mehk »

Hi,

In maart/april gaan wij (met z'n tweetjes) 3 weken naar Lombok / Gili's / Bali. De bedoeling is dat we een beetje rondreizen en gewoon met de dag bepalen waar we naar toe gaan of overnachten. We horen goede verhalen over rondreizen per scooter maar ook dat deze meestal boven de 70cc liggen en je dus eigenlijk een motorrijbewijs nodig hebt en in de problemen kunt komen bij een ongeluk.

Ondanks dat heel veel mensen dit toch voor lief nemen, zou ik het eigenlijk liever via de legale weg doen. Dus mijn vraag is; kun je ook 50cc scooters huren (want daar mag je wel op rijden met een IRB toch?) of hebben jullie tips wat een goed alternatief vervoersmiddel is om je zelf te verplaatsen wanneer je veel uitstapjes wilt maken in de bovengenoemde gebieden.

Alvast bedankt,

Groetjes,
Mehk
Kims
Reisexpert

Re: Rondreis Lombok/Gili's/Bali, vervoer?

Bericht door Kims »

Hi,

Klopt inderdaad dat je officieel een motorrijbewijs nodig hebt voor scooters daar, de meesten zijn namelijk 125 -150 cc of inderdaad 70cc. Wanneer je een ongeluk krijgt (en dat gebeurt nogal eens), ben je dan niet gedekt door je reisverzekering. Ik ben daar geen 50cc scooters tegengekomen.

Je kan met het plaatselijke vervoer rondreizen, de minibusjes. Er zijn vaak tours vanuit plekken naar toeristische plekken voor een dag of langer. Zo kun je bijvoorbeeld overal een tripje boeken naar de Gili's inclusief vervoer naar de haven. En veel toeristen huren een "driver" voor een dag of langer, dat kan relatief goedkoop.

Ligt er dus aan wat jullie willen.

Veel plezier!
Ik ben er ook rond die tijd ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Mehk

Re: Rondreis Lombok/Gili's/Bali, vervoer?

Bericht door Mehk »

Hi Kims,

Bedankt voor je reactie! goed om te weten wat onze opties zijn.

Jij ook veel plezier!
Plaats reactie