Thailand - van Bangkok naar Chiang Mai

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
martin.engbers

Thailand - van Bangkok naar Chiang Mai

Bericht door martin.engbers »

Hallo,

Ik ga 5 augustus naar Thailand, nu eens naar het Noorden.
Aankomst is 6 augustus, ik heb geen idee wat het verstandigste en leukste is om te doen.

Ik vlieg direct door naar Chiang Mai of Chiang Rai (advies graag) en wil dan terug reizen naar Bangkok,
vanaf Bangkok wil ik naar Singapore.

Heeft iemand enig idee hoeveel dagen ik minimaal nodig heb om een leuke reis van Chiang Mai of Chiang Rai naar Bangkok te maken.

Thanks.
Martin
Dexter
Reisexpert

Re: Thailand - van Bangkok naar Chiang Mai

Bericht door Dexter »

Het leukste zijn natuurlijk de bars in Chiang Mai gevuld met wulpse -smalheupige- Aziatische popjes. Hoeveel dagen je er wilt spenderen hangt af van de grootte van je balzak, tevens of je een trekking wilt maken. Bijzonder toeristisch gebeuren daar, genoeg mogelijkheden. Mocht je geinteresseerd zijn in meditatie, in de Doi Suthep tempel kan je in retraite. Heb hier zelf 3 weken gezeten, mooie ervaring. Zou wel iets korter gaan, 5-10 dagen ofzo.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vind de omgeving van Chieng Rai of PAi mooier dan de omgeving van Chieng Mai. Hier zijn ook minder touristen, en daarom zou ik je aanraden een trekking daar te doen als je er een wilt doen.

Een retraite heb ik nooit gedaan, maar volgens velen is het een bijzondere ervaring.

Ook kan ik de een kookcursus in Chieng Mai aanraden.

En dan langzaam naar het zuiden richting BKK zakken, evt met een bezoek aan Sukothai, dan Ayuthaya en dan BKK.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als je wilt vliegen..prima...maar er gaat ook een nachttrein.
Vind ik persoonlijk erg leuk.
Je bedje wordt opgemaakt, je schommelt lekker in slaap en de volgende ochtend kijk je een uurtje of 2 uit het raam naar het mooie landschap en je kan zelfs een ontbijtje krijgen aan je tafeltje. super schattig met een bekertje sap en koffie, wat fruit, een sandwich en koude friet...hahaha

Ben het met Jenny eens.
Ga naar Pai en regel daar je trekking! 10 keer beter dan in Chiang Mai
in Mai kan je wel een dagje of 2 a 3 zoet zijn. Tel er wat dagen bij op als je in die bars wil hangen ;)
Kookcursus is absoluut aan te raden! ook voor mannen. Weet je gelijk wat je overal eet en hoe veel ingredienten er wel niet in zetten en hoe kunstig het is dat die dames dat in 10 minuten op tafel toveren.

Hoeveel tijd je door kunt brengen tussen C Mai en Bangkok ?!?!? zoveel je wilt!
Je kunt behalve naar beneden ook nog links en rechts afslaan naar Bijv. Kao Yai NP of Kanchanaburi.
Hoeveel tijd heb je?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:als je wilt vliegen..prima...maar er gaat ook een nachttrein.
Als je de economy klasse neemt zonder airco maar met bed, raad ik je aan het bovenste bed te kiezen. De ramen kunnen niet dicht (tenminste bij mijn reis) waardoor het flink vlieg-happen is op de 'begane grond'.

Overigens vind ik de nachtbussen relaxter en luxer, voor minder geld.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bussen zijn idd goedkoper. ik slaap persoonlijk veel beter in een trein. Bovenbed heeft ook altijd mijn voorkeur.
De uitzichten vanuit de trein zijn mooier. Je rijdt dwars door de velden waar een bus over een hoofdweg rijdt met vrij veel bebouwing en industrie daarlangs
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Floor88
Contacteer:

Bericht door Floor88 »

Voor ongeveer 60 euro kun je met Airasia van bangkok naar Chiang Rai vliegen. Maar nachtbus is iid goedkoper.

Ik ben zelf ook vanuit CR afgereisd naar Bangkok per trein. CR is een mooie omgeving om wat van de bergvolken mee te pikken. Als je dit intressant lijkt zou ik dit eerder in Chiang Rai doen dan in Chiang Mai, ik denk dat je hier ongeveer een dag of 4 zoet mee bent. Maar CM is ook leuk om te bezoeken. Gezellige stad met oneindig veel tempels. Ook leuk om gewoon een brommert te huren en wat in de omgeving te toeren. Natuurlijk kan een bezoek aan de Night bazaar ook niet ontbreken, maar schrik niet van de oneindig veel toeristen. Op zich heb je met een dag of 3 wel genoeg aan CM, maar je kunt je er ook langer vermaken.

Vanaf CM ben ik met de trein naar Lampang gegaan. Niet heel spectaculair, maar ook niet verkeerd. Had hier wel een heel fijn hostel, maar de naam zou ik op moeten zoeken. Mijn volgende overnachting was in Pitshanulok, naar mijn mening een gezellige, echte Thaise stad.
Ik ben dus maar 2x uitgestapt van CM naar BKK, maar dit was vooral omdat mijn visum bijna was verlopen. Het is leuker om vakar uit te stappen en meer te zien.

Ik zou iig lekker 3e klas reizen, dan is het reizen opzich ook al harstikke leuk. Je maakt zoveel mee in de trein!
Donderdag 18 oktober voor 5 maanden naar Zuid-Oost Azie!
Je volgt me via: http://floor88.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie