Werken in Curacao

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Britt01

Werken in Curacao

Bericht door Britt01 »

Hii!

Dit jaar is mijn plan om een aantal maanden naar Curacao te gaan om hier te werken.
Nu heb ik een bedrijf / organisatie gevonden die je hierbij ondersteunt.
Zij helpen met het zoeken naar vliegtickets, huisvesting etc.
Echter is het redelijk aan de prijzige kant en lijkt het me goedkoper om het allemaal zelf te regelen.

Zijn er meerdere die zoiets gedaan hebben en hier tips voor hebben?

Groetjes Britt
Erik
Site Admin

Re: Werken in Curacao

Bericht door Erik »

Wanneer je goede connecties hebt of er redelijk wat tijd in stopt kun je ongetwijfeld alles zelf regelen. Ik ben naar Curacao geweest om rond te reizen (en dus niet om er te werken), maar heb wel gezien dat het een populaire plek is om een aantal maanden te studeren of om stage te lopen. Het land is er dus wel goed op ingericht.

Ik heb destijds even contact gehad met wereldstage.com. Gaat het toevallig om dezelfde organisatie?
Britt01

Bericht door Britt01 »

Erik schreef: 05 jan 2020 13:52 Wanneer je goede connecties hebt of er redelijk wat tijd in stopt kun je ongetwijfeld alles zelf regelen. Ik ben naar Curacao geweest om rond te reizen (en dus niet om er te werken), maar heb wel gezien dat het een populaire plek is om een aantal maanden te studeren of om stage te lopen. Het land is er dus wel goed op ingericht.

Ik heb destijds even contact gehad met wereldstage.com. Gaat het toevallig om dezelfde organisatie?
Gaat om dezelfde organisatie inderdaad. Je bent verplicht om gelijk de bemiddelingsfee en je vliegticket naar hen over te maken. Echter is dat best wel 'prijzig' als je het vergelijkt met als je het zelf zou doen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kun je aangeven in welke branche je op zoek bent naar werk? Dan kan ik eens kijken of ik je misschien met mensen in contact kan brengen. Dan kun je van daaruit kijken wat de beste optie is.

Geen idee wat de kosten zijn die ze vragen, maar zie dat je een enkele vlucht naar Curacao ongeveer €420,- kunt boeken (afhankelijk van welke tijd in het jaar dat je gaat).

Curacao zelf is erg klein en het meeste speelt zich af in Willemstad. Dus wanneer je daar eenmaal bent zou je zelf wat kunnen zoeken (of misschien slimmer eerst vanuit Nederland al verschillende partijen aanschrijven). Er is door de grote vraag van afstuderen en werken in Curacao een hele wijk ontstaan waar studenten en jongeren voor langere tijd accommodatie huren. Weet niet precies wat de naam van de wijk is en of dat je hier gemakkelijk zou kunnen huren.
Britt01

Bericht door Britt01 »

Ik werk momenteel in de horeca, dus werk in die branche lijkt me de slimste en makkelijkste optie. Als je daar eventueel contacten in hebt, hoor ik ze graag 😊

Bedankt voor je informatie ook!
Plaats reactie