Mijn vriend gaat 5 maanden met een vriend reizen en ik vraag mij af of hij mij trouw kan blijven, zoals hij beweerd. Is er een, naar bed gaan cultuur, onder de backpackers, doet iedereen t met iedereen? Dan heb ik beetje idee of er kans is dat hii zich laat verleiden...
Ik ken niemand die reist, vandaar de vraag. Hopelijk kunt u mij aub iets meer vertellen.
Wat voor een cultuur heerst er onder backpackers mbt sex?
Wat voor een cultuur heerst er onder backpackers mbt sex?
Uit de mailbox:
Re: Wat voor een cultuur heerst er onder backpackers mbt sex?
Laat ik zelf maar meteen proberen een antwoord te geven op deze vraag. Vijf maanden is een periode die enorm lang lijkt, maar nog wel redelijk te overzien is. Gaan mensen langer dan dat dan zal je merken dat mensen best veel zijn veranderd.
Over het algemeen is (zover ik weet) geen "naar bed gaan cultuur" onder backpackers. Ja, het zal zeker wel gebeuren, maar ik heb zelf nooit de indruk gehad dat iedereen met iedereen het bed in duikt. Het zal ook wel een beetje van de persoon afhangen, want gelegenheden zijn er genoeg als je dat wilt. Wat dat betreft zal je op elkaar moeten vertrouwen.
Misschien is het een idee om een korte tijd met hem mee te reizen, bijvoorbeeld aan het einde van de trip. Op die manier kun je zelf ook zien hoe het sfeertje is en het lijkt mij dat hij dan later ook gemakkelijker dingen met je kan delen omdat je toch een stukje samen hebt meegemaakt. Mocht de vriend van jouw vriend ook een vriendin hebben dan kan je zelfs met z'n vieren gaan.
Ik denk dat het voor de thuisblijver altijd wat lastiger is dan voor de persoon die op reis gaat, want wanneer je weg bent maak je iedere dag wat nieuws mee en wanneer je thuis bent is iedere dag "gewoon". Als tip om voor jou de tijd wat sneller voorbij te laten gaan is om veel leuke dingen te plannen met vrienden en vriendinnen. Tegenwoordig is het gemakkelijk om berichtjes naar elkaar te sturen, maar houd er ook rekening mee dat dit niet altijd kan of dat één van de twee er niet altijd de energie voor heeft.
Misschien dat andere mensen ook nog wat tips hebben om aan te vullen?!
Over het algemeen is (zover ik weet) geen "naar bed gaan cultuur" onder backpackers. Ja, het zal zeker wel gebeuren, maar ik heb zelf nooit de indruk gehad dat iedereen met iedereen het bed in duikt. Het zal ook wel een beetje van de persoon afhangen, want gelegenheden zijn er genoeg als je dat wilt. Wat dat betreft zal je op elkaar moeten vertrouwen.
Misschien is het een idee om een korte tijd met hem mee te reizen, bijvoorbeeld aan het einde van de trip. Op die manier kun je zelf ook zien hoe het sfeertje is en het lijkt mij dat hij dan later ook gemakkelijker dingen met je kan delen omdat je toch een stukje samen hebt meegemaakt. Mocht de vriend van jouw vriend ook een vriendin hebben dan kan je zelfs met z'n vieren gaan.
Ik denk dat het voor de thuisblijver altijd wat lastiger is dan voor de persoon die op reis gaat, want wanneer je weg bent maak je iedere dag wat nieuws mee en wanneer je thuis bent is iedere dag "gewoon". Als tip om voor jou de tijd wat sneller voorbij te laten gaan is om veel leuke dingen te plannen met vrienden en vriendinnen. Tegenwoordig is het gemakkelijk om berichtjes naar elkaar te sturen, maar houd er ook rekening mee dat dit niet altijd kan of dat één van de twee er niet altijd de energie voor heeft.
Misschien dat andere mensen ook nog wat tips hebben om aan te vullen?!
@Arnout3008 heb jij nog wat toe te voegen? Jij bent nu toch aan het rondreizen dus krijgt misschien wel het e.e.a mee?
Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van in welk gebied je reist. In sommige gebieden is er weer meer een 'feestcultuur', of dat dan leidt tot seks is afhankelijk van hoe flirterig je zelf bent en in hoeverre je anderen laat merken of je er voor open staat. De 'reis'sfeer is er wel eentje waar mensen van nature wat meer open staan voor nieuwe situaties/mensen ontmoeten, ook is er geen 'sociale controle' die je misschien in je eigen dorp wel hebt waar iedereen je kent. Maar het is zeker geen Temptation Island, uiteindelijk bepaal je zelf óf je met iemand in bed beland en als je vriend daarvoor kiest, dan is een relatie simpelweg geen goed plan, thuis of op reis.
@Joycekuup dank je wel voor je antwoord! Heb jij wat voorbeelden van bestemmingen waar het volgens jou wat erger is dan andere bestemmingen?
Verder ben ik het zeker eens met je antwoorden. Het is op reis wellicht gemakkelijker om een misstap te begaan door gebrek aan controle, maar als de basis van de relatie goed is dan maakt het niet veel uit waar je bent en of je wel of niet alleen bent.
Verder ben ik het zeker eens met je antwoorden. Het is op reis wellicht gemakkelijker om een misstap te begaan door gebrek aan controle, maar als de basis van de relatie goed is dan maakt het niet veel uit waar je bent en of je wel of niet alleen bent.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hangt helemaal van de persoon af hoor. En je vertrouwt hem of niet toch?
Als je iemand niet de vrijheid en het vertrouwen hierom kan geven gok ik dat dit geen langdurige relatie zal zijn.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je elkaar maar lang genoeg niet ziet en in compleet verschillende werelden leeft (een iemand op reis en de ander thuis) dan kun je elkaar heel erg vertrouwen, maar het kan nog altijd een behoorlijke aanslag zijn op je relatie. Je groeit gewoon weg teveel uit elkaar. Dus enige "angst" voor je relatie kan ik nog wel begrijpen. Dan nog kun je het iemand gunnen om vrij te zijn en vertrouwen.
-
- Reisexpert
Had deze post even over het hoofd gezien, maar wat Erik hierboven zegt kan ik zeker bevestigen, het kan zeker een aanslag zijn op je relatie, spreek uit eigen ervaring. Of er een dergelijke cultuur heerst hangt een beetje af van niet type hostels dat je boekt, party hostels zeker wel maar andere plekken weer een stuk minder. Moeilijk vooraf te zeggen waar iemand zich in gaat bevinden, ligt er denk ik ook aan of iemand het op gaat zoeken of nietErik schreef: ↑22 okt 2019 09:51Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je elkaar maar lang genoeg niet ziet en in compleet verschillende werelden leeft (een iemand op reis en de ander thuis) dan kun je elkaar heel erg vertrouwen, maar het kan nog altijd een behoorlijke aanslag zijn op je relatie. Je groeit gewoon weg teveel uit elkaar. Dus enige "angst" voor je relatie kan ik nog wel begrijpen. Dan nog kun je het iemand gunnen om vrij te zijn en vertrouwen.
Once a year, go someplace you’ve never been before.