Moeder en dochter van 13 willen avontuur en natuur

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
DaanenPip

Moeder en dochter van 13 willen avontuur en natuur

Bericht door DaanenPip »

Hoi,

Ik heb mijn dochter beloofd om volgend jaar 2020 (ergens in de grote vakantie) 4 weken op vakantie te gaan. In eerste instantie dacht ik aan de USA. Hoor meer ik me ging bedenken wat wil ik haar nou eigenlijk laten zien en wat wil ik zelf zien hoe bekaaider De USA er af kwam. Toen las ik ergens een stuk over Laos en daarna Vietnam etc. Ik vind het lastig om een bestemming te kiezen omdat ik totaal geen ervaring heb met Landen in die regio. Ik ga zoals gezegd met mijn dochter van 13, kan dat is dat te doen? Ik hou niet van groepsreizen. Enorme drukke en/of toeristische bestemmingen zijn ook niet echt ons ding. Thailand schijnt enorm toeristisch te zijn. We willen graag gewoon de alledaagse dingen zien, proeven, ruiken en meemaken en daarnaast een hele grote portie Natuur zien. Afdingen kan ik absoluut niet, overleven we het dan ( hahaha ) kortom we willen heel graag maar heb geen idee hoe het aan te pakken, wat haalbaar is voor ons etc. Wie kan ons een beetje op weg helpen ?oh en spreken Engels maar daar hebben we vast niet veel aan ?

Bedankt alvast!
Groeten van ons
Erik
Site Admin

Re: Moeder en dochter van 13 willen avontuur en natuur

Bericht door Erik »

Azië is een mooie bestemming om voor de eerste keer naar op reis te gaan. De verschillende landen in Azië zijn relatief gemakkelijk en goedkoop te bereiken en je kan je door de lage prijzen ook af en toe een misser in onderhandelen veroorloven. Ook dat hoort bij het reizen nietwaar ;).

Thailand is het gemakkelijkst en het beste ingesteld op reiziger. Je zou ter plekke kunnen beslissen of je ook naar andere landen wil reizen of dat je liever in Thailand blijft. Je kan verschillende natuurparken bezoeken, waar je olifanten en andere dieren kan zien, en relaxen aan het strand om nog even tot rust te komen voor jullie weer naar Nederland vliegen.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

In de USA is het heel makkelijk reizen, vele malen gedaan en heel veel te zien. In Azie is ook veel te zien, (ook al gedaan een paar keer) zou wel 1 land kiezen en daar dan langer blijven, besef en zie je meer, want je moet niet dagen in bussen. auto's etc zitten om van A naar B te reizen.

AL eens over Zuid Afrika gedacht, een geweldig land, mooie natuur en de wilde beesten ook. En ook makkelijk te bereizen. :art maar weten of ik je kan helpen.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Canada? Vancouver, Vancouver Island en Calgary? Veilig en heel veel natuur. Goed om met eigen huurauto rond te rijden.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie