Kruger Park
Re: KRUGER EN CO
Bedankt Menasil...had ook zoiets in gedachten maar vroeg me af welke site beter is : Santa Lucia of Kosi Bay ?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
St. Lucia is zeer leuk, waar de Nijlpaarden rondlopen als het donker is, in het dorp. En vandaar kan je ook leuke trips maken.
Maar boek snel een onderkomen, want het is snel vol daar. Vandaar kan je ook in een uurtje naar HLuwhhe park rijden en zelf rijden daar. Of ter plekken in St. Lucia een safari boeken
Maar boek snel een onderkomen, want het is snel vol daar. Vandaar kan je ook in een uurtje naar HLuwhhe park rijden en zelf rijden daar. Of ter plekken in St. Lucia een safari boeken
Bedankt voor je tip Annemiekeinza.
-
Ik zou zeker naar Tembe Elephant Park gaan, 2 of 3 nachten. Schitterend park, luxe maar betaalbaar, 2 safari's per dag en heerlijke maaltijden. Echt een ultieme safaribeleving. Kijk op www.tembe.co.za
-
van Olifants Camp in Krugerpark naar Swaziland Mlilwane
Hallo, begin maart gaan we naar Zuid-Afrika. In het Krugerpark hebben we een overnachting geboekt in het Olifants Camp. Van daaruit rijden we naar Mlilwane in Swaziland. Zijn er nog mensen die deze lange rit gereden hebben? Is dit haalbaar?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: van Olifants Camp in Krugerpark naar Swaziland Mlilwane
Ik zou nog maar een nacht ergens blijven, want dat ga je op een dag zeker niet redden. Zeker niet als je door het Kruger park blijf rijden., maar ook niet via de weg buiten Kruger Park. Het zeker rond de 400 km rijden.
Geniet van je reis door het Park, is zoo mooi.
Heb al aak deze route gegeerde. Dus neem de tijd, je hebt vakantie
Geniet van je reis door het Park, is zoo mooi.
Heb al aak deze route gegeerde. Dus neem de tijd, je hebt vakantie
Laatst gewijzigd door AnnemiekeinZA op 06 jan 2019 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de route zelf gereden en 1 dag is never nooit niet door het Krugerpark én de grens over (wat ook lang kan duren) te halen.
Ik sluit mij als ervaringsdeskundige aan bij Annemieke. Het Krugerpark is ook te mooi om zo doorheen te crossen. Daarnaast hebben wij een keer heel erg slecht weer gehad van Mlilwane naar het Krugerpark waardoor wij uren niet harder dan 50 hebben kunnen rijden door de bergen.
Ik sluit mij als ervaringsdeskundige aan bij Annemieke. Het Krugerpark is ook te mooi om zo doorheen te crossen. Daarnaast hebben wij een keer heel erg slecht weer gehad van Mlilwane naar het Krugerpark waardoor wij uren niet harder dan 50 hebben kunnen rijden door de bergen.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
Welke plek raden jullie aan om te logeren? Reeds in Swaziland of niet?
Je hebt ook nog tijd nodig voor de grensovergang en als je pech hebt, staat er een lange rij.
Zelf had ik in een groepsreis in één dag Swaziland (we zaten vlakbij Malolotja) Kruger gedaan maar onze overnachtingsplek was in het zuiden van Kruger (Pretoriuskop). Dat is ruim 150 km minder ver rijden. Ik denk dat je niet veel tijd wint met slapen in Swaziland omdat Mlilwane - afhankelijk van de grensovergang die je pakt - binnen 1 à 2 uur rijden vanaf de grens is. Dan kan je naar mijn mening net zo goed doorrijden. Ik zou dan eerder ervoor kiezen meer tijd in Kruger te pakken en zuidelijker te gaan zitten richting de Malelane gate van Kruger. Geen idee wat daar nog beschikbaar is aan restcamps. Pretoriuskop vond ik niet zo fijn restcamp dus dat zou ik niet aanraden. Ik heb ook 2 nachten bij http://shalati.co.za/ gezeten. Dat ligt buiten Kruger, maar is ook nog zo'n 320 km naar Mlilwane.
Een andere optie die in mijn hoofd schoot is Graskop, dat is denk ik max 300 km.
Zelf had ik in een groepsreis in één dag Swaziland (we zaten vlakbij Malolotja) Kruger gedaan maar onze overnachtingsplek was in het zuiden van Kruger (Pretoriuskop). Dat is ruim 150 km minder ver rijden. Ik denk dat je niet veel tijd wint met slapen in Swaziland omdat Mlilwane - afhankelijk van de grensovergang die je pakt - binnen 1 à 2 uur rijden vanaf de grens is. Dan kan je naar mijn mening net zo goed doorrijden. Ik zou dan eerder ervoor kiezen meer tijd in Kruger te pakken en zuidelijker te gaan zitten richting de Malelane gate van Kruger. Geen idee wat daar nog beschikbaar is aan restcamps. Pretoriuskop vond ik niet zo fijn restcamp dus dat zou ik niet aanraden. Ik heb ook 2 nachten bij http://shalati.co.za/ gezeten. Dat ligt buiten Kruger, maar is ook nog zo'n 320 km naar Mlilwane.
Een andere optie die in mijn hoofd schoot is Graskop, dat is denk ik max 300 km.
-
Ik heb intussen onze plannen gewijzigd. We maken een tussenstop in Hectorspruit (Little Farm Cottage), zodat we nog een ganse dag van het Krugerpark kunnen genieten en de volgende dag naar onze bestemming in Swaziland kunnen rijden.
Bedankt van jullie goede raad!
Bedankt van jullie goede raad!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Top goed gedaan
Boodschappen in restcamps Kruger
Wij gaan in april/ naar Zuid Afrika en hebben meerdere self catering overnachtingen gepland. Heeft iemand ervaring met het assortiment in de restcamp? Kan je daar verse producten kopen (vlees, zuivel, groenten, fruit)? De Camps die wij zullen bezoeken zijn Beg en Dal, Lower Sabie, Orpen, Mupani en Punda Maria.
Re: Boodschappen in restcamps Kruger
De restcamps hebben voldoende eten in de winkel. En anders kan je eten in het restaurant.
In principe hoef je Kruger niet uit om te overleven.
In principe hoef je Kruger niet uit om te overleven.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja je kan in die restcamps boodschappen doen. Er is weinig keus en duurder. Ik raad je aan om buiten het park naar een Spar of Pick'pay supermarket te gaan veel meer keuze daar. Koop een koelbox, overal kan je ook ijs kopen om alles koelen.
De restaurants in de Camps zijn goed te doen... Mugg and Beans is een landelijke keten en is best goed. Ook Tindlovu Restaurant staat goed aangeschreven. Gelukkig zijn de restaurants verbeterd de laatste jaren. En uit eten gaan in Zuid Afrika is zeker spot goedkoop.
De restaurants in de Camps zijn goed te doen... Mugg and Beans is een landelijke keten en is best goed. Ook Tindlovu Restaurant staat goed aangeschreven. Gelukkig zijn de restaurants verbeterd de laatste jaren. En uit eten gaan in Zuid Afrika is zeker spot goedkoop.
Je komt inderdaad het beste de spullen die je nodig hebt voor je bij Kruger (of ieder ander park) aankomt. De afstanden die je moet afleggen zijn het niet waard om voor op en neer te rijden wanneer je al in het park bent. Dan ben je beter af door spullen te kopen in de restcamps. Over het algemeen kun je er de belangrijkste dingen krijgen, maar verse producten zijn beperkt en een stuk duurder.