Beste zonbestemming januari? Curaçao? Zanzibar? Seychellen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Steffi23

Beste zonbestemming januari? Curaçao? Zanzibar? Seychellen?

Bericht door Steffi23 »

Hi mede-globetrotters!

Ik ben echt onwijs toe aan een zonvakantie maar ik moet het de rest van dit jaar doen met een stedentripje Praag. Ik wil daarom graag in januari een weekje naar de zon. Het liefst even wat anders, dus geen Griekenland of Spanje.

Ik dacht zelf aan Curaçao, Mauritius, Zanzibar, Seychellen of Malediven. Wat is de beste bestemming? Wie kan mij iets vertellen over het weer, de vriendelijkheid van de bevolking, bezienswaardigheden? Mijn budget is ong.
€1000 - 1200, dat moet met een leuke aanbieding van Vakantiediscounter ofzo wel lukken denk ik.

Ik zoek trouwens ook nog een reismaatje, dus heb je interesse stuur me dan een berichtje! :)

Groetjes, Steffi (30 jr, Tilburg)
Kims
Reisexpert

Re: Beste zonbestemming januari? Curaçao? Zanzibar? Seychellen?

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie plannen!

Ik zou voor Curaçao of de Malediven kiezen qua het beste weer/ seizoen.

Op Zanzibar, de Seychellen en Mauritius is het dan het hete, natte en stormachtige moessonseizoen. Op het (sub)tropische gedeelte van het zuidelijk halfrond is over het algemeen de winter (droge seizoen) de beste reistijd (april - oktober)

Zuidelijk Sri Lanka is ook een fantastische bestemming rond die tijd, maar wel erg druk en dus duurder.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Als je van duiken/snorkelen houdt misschien Bonaire? Tickets zijn relatief betaalbaar en ook de afstand is nog goed te doen omdat het voor een week is. Januari en de Nederlandse winter is overigens prima om naar zuid-oost Azie te gaan, maar wellicht is dat voor een week wat kort.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Zuid Afrika daar is het zomer en zon en heerlijk weer. In de Cape is het het het droge seizoen. Meer naar het Noorde, Kruger of langs de kust kan het regen maar nooit dagen. Van die tropische buien even en hup daar is de zon weer

weet een leuk b&b aan de kust voor je
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie