Vlaardingen --> Australië.

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
vlaardingen1983

Vlaardingen --> Australië.

Bericht door vlaardingen1983 »

Zijn er mensen uit omg. van Rotterdam die al in Oz geweest zijn of nog gaan?
Mischien is het leuk om ervaringen en tips uit te wisselen.

Gr. Pascal.
Merlin

Re: Vlaardingen --> Australië.

Bericht door Merlin »

Hoi Pascal!

Ik woon in Vlaardingen en ga oktober 2009 naar AUS.
En jij, al geweest of ook van plan te gaan?

Groetjes
vlaardingen1983

Dat ik uit Vlaardingen kwam was al wel duidelijk :P

Ik ben nog niet in Oz geweest,maar ga zeker die kant op.
Het wordt alleen even kijken wanneer ik precies ga.
Zit opt moment ook nog met mn werk en een aantal andere dingen.

Voor hoelang ga je naar Australië?

Gr. Pascal.
Merlin

Bericht door Merlin »

Ik ben van plan om een maand of 6 te gaan. Maar dat kan ook langer of korter worden. Ik studeer (als alles mee zit) eind juni af. Ik werk nu al dus weet in ieder geval zeker dat ik genoeg heb gespaard tegen die tijd. Heb eigenlijk alle vrijheid dus dat is wel heel lekker :)
En heb je al veel ideeën? Ik nog niet echt.. Ja, ik wil richting oostkust, maar goed, daar is ook alles mee gezegd. Twijfel nog om een autotje te huren/kopen of een camper... Ga zaterdag naar een informatie dag van Activity. Ben benieuwd..
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Ik woon niet echt bij Rotterdam maar in Zoetermeer bij Den Haag, toch niet zo ver weg ;)

Ik ga 12 Maart naar Londen, 16 Maart naar Maleisie en dan eindelijk 1 April nee het is geen grap, naar Auz! Voor een jaar.

@ Merlin: Activity International is heel goed maar die pakketten zijn hartstikke duur, kan veel goedkoper ook je tickets.
Merlin

Bericht door Merlin »

@ liedewiet ==> Over Activity, dat wist ik niet. Ik voel me echt lost!! Weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen met uitzoeken van wat ik nou precies wil. Dat is ook een reden waarom ik me heb aangemeld op dit forum.
Jou reis begint dus al bijna, heerlijk hoor, wou dat ik al mee kon ;)
Heb je misschien nog wat tips mbt tickets, organisaties?

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De vraag is met welke reden je de organisatie wil ? Voor de support, om op terug te vallen of omdat je niet weet hoe het werkt.

De laatste reden is prima wat aan te doen. En ook in geval van problemen zijn er tal van zaken waarop je kunt terug vallen. Je zou dus b.v. kunnen beginnen met het zoeken van een goedkoop ticket. kijk eens op www.skyscanner.net voor tickets vanaf dusseldorf of londen naar australie.

Ook kun je kijken bij cathey pasific (of hoe je het ook schrijft) bij quantas en britisch airways voor goedkope tickets naar Australie. Vervolgens kijk je hoe je van jouw woonplaats naar londen / dusseldorf kunt komen. Als je even een nieuw topic opend met jouw specifieke vragen zullen we je proberen te helpen. (daarna kun je nog kijken of een organisatie iets voor je is).
vlaardingen1983

Ik ga dit jaar ook nog een keer naar een bijeenkomst van Backpackers Nederland(www.backpackers.nl).
Daar ga ik sowieso nog heel veel informatie opvragen.

Waar ik t.z.t. me ticket ga kopen zie ik dan wel.
Heb al wel meerdere goedkope opties gehoord over vliegorganisaties.

@Liedewiet: Wat ga je zoal in Londen en Maleisië doen?
Ga je dus langer dan anderhalf jaar weg,..pff haha.

@Merlin: Waar in Vlaardingen woon je eigenlijk?

Jullie mogen me evt. wel toevoegen op msn.

vld1983@live.nl

Gr. Pascal.
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Moet er wel ff bij zeggen: het kan gewoon veel goedkoper allemaal en Activity kost wel wat, maar ik heb zelf een reis gedaan dat ik bij een gastgezin heb gezeten met Spaanse les en vrijwilligerswerk heb ik gedaan in Costa Rica, en dat was hartstikke goed geregeld hoor. Maar als je dan nog zo'n reis maakt en je bent wat zelfverzekerder dan hoeft dat niet zo.
Probeer eens Air Asia, ik heb via hun voor 560 euro 2 tickets naar Maleisie en Australie gekocht, wel via Londen (misschien gaan ze ook wel via Nederland hoor)maar als je met Ryanair gaat kost dat ook maar 20 euro.

@ Vlaardingen 1983: Ik ga eerst naar Londen omdat mn vriendje daar woont, klinkt moeilijk he? Valt wel mee hoor we zien elkaar iedere maand en we gaan samen naar Australie. Ik heb hem trouwens ook ontmoet in Panama hehe. Hij komt trouwens vandaag weer dus k ben helemaal blij :D
Dus ik ga hem ophalen in Londen, dan naar Maleisie en we zouden daar eigenlijk meteen overstappen, maar eigenlijk leken 2 weken vakantie eerst wel leuk dus toen hebben we een vlucht ong 2 weken later naar Australie geboekt. Dan is het ook niet zo'n lange reis.
Merlin

Bericht door Merlin »

Het leek me handig om via hun, of een andere organisatie zoals bv Kilroy een ticket te boeken, omdat ze een hoop voor je regelen, maar dat kan ik dus allemaal net zo goed zelf doen? En vind het idd ook wel een fijn idee dat als ik daar aan kom dat je in eerste instantie een organisatie hebt waar je op terug kan vallen. Ik vond de ticket prijzen namelijk nog wel meevallen. Verder wil ik alles zelf gaan doen. Weet nog niet of ik ga werken, heb als het goed is een aardig spaarpotje tegen die tijd. Ach, het is nog zo ver weg, en ik zal inderdaad even een ander topic gaan openen mbt mijn vraagjes :)

@Pascal: Ik woon in Holy- noord. Ik zal je ff toevoegen op msn!

Groetjes!
Nicciegoesaussie
Reiziger

Bericht door Nicciegoesaussie »

Kom uit Eindhoven, ver van Rotterdam dus..
Maar ik ga ook zo rond september/oktober naar Australie.. Ga niet werken.. dus blijf maar 3 mnd zodat ik later nog ns terug kan voor langere tijd met WHV en dan wel kan werken..
vlaardingen1983

@Liedewiet: Je hebt dus al wat reiservaring achter de kiezen.
Ik wens je iig veel succes met je reis en wie weet spreek ik je wel een keer op msn.

@Merlin: Als je via Backpackers Nederland gaat krijg je een heel pakket waaruit je kan kiezen incl begeleiding in Australie.
Die hebben ook een speciaal kantoor in een aatal grote steden waar je terecht kunt voor een baan,goedkope mobiele telefoons,internetgebruik en andere ondersteuning.
Wil jeje eigen pad belopen kan dat ook gewoon.
Ik spreek je wel op msn ;)

@Nicciegoesaussie: Ik werk overigens doordeweeks in de buurt van eindhoven.
Heb je bepaalde dingen die je graag wilt zien?
Je mag me evt. ook wel toevoegen op msn.

Gr. Pascal.
Plaats reactie