3,5 maand Zuid-Amerika in november

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Tom020

3,5 maand Zuid-Amerika in november

Bericht door Tom020 »

Goedemiddag!

Ik sta op het punt om tickets te boeken voor 3 tot 3,5 maand in Zuid-Amerika. Periode van half november 2019 t/m eind februari 2020. Het idee is om te starten in Colombia, waar ik eerst een paar weken Spaans wil gaan leren. De landen waar ik heen zou willen zijn als volgt. Hiervan zou ik er minstens 1 willen wegstrepen, om niet te hoeven haasten:
  • Colombia (zeker, wil hier mijn reis beginnen)
  • Peru (zeker, vanwege het hiken / mooie landschap)
  • Panama (optioneel)
  • Bolivia (optioneel)
  • Ecuador (optioneel)
Heb een paar vragen, ben benieuwd naar jullie ideeën:
1. Welke route zou je aanraden?
2. Welk land zou je wegstrepen van deze 5 landen, en waarom?
3. Wat zou ik absoluut niet moeten doen?
4. Van welk land zouden jullie zelf terugvliegen naar Nederland, na 3 maanden reizen? Wil een multi-stad ticket boeken namelijk..

Alvast bedankt voor je reactie! _O_

Groetjes, Tom.
ketting
Reisexpert

Re: 3,5 maand Zuid-Amerika in november

Bericht door ketting »

Toen ik de topictitel las dacht ik meteen aan Patagonie (hoogseizoen daar start in november). Van de landen die je noemt ben ik alleen in Peru geweest, dus ik kan je eigenlijk niet echt helpen. V.w.b. het hiken in Peru kan ik wel Huascaran NP bij Huaraz aanbevelen.
Tom020

Re: 3,5 maand Zuid-Amerika in november

Bericht door Tom020 »

ketting schreef: 13 jul 2019 14:15 Toen ik de topictitel las dacht ik meteen aan Patagonie (hoogseizoen daar start in november). Van de landen die je noemt ben ik alleen in Peru geweest, dus ik kan je eigenlijk niet echt helpen. V.w.b. het hiken in Peru kan ik wel Huascaran NP bij Huaraz aanbevelen.
Ook een goede tip. Thanks!
Plaats reactie