Amazone/oerwoud tips gezocht

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Marijeonline

Amazone/oerwoud tips gezocht

Bericht door Marijeonline »

Dag allen!

Ik ben nieuw hen zal me even voorstellen: ik ben Marije, 34 jaar en zou graag wat tips horen van mensen die in de amazone zijn geweest.

Ik zou namelijk graag een meerdaagse trip malen in het oerwoud en ik kom er online niet helemaal uit. Graag zou ik namelijk niet met zo’n ‘typisch’ georganiseerde trip meegaan. Ik ben niet geïnteresseerd in speren maken en ‘ontmoeten van de plaatselijke bevolking’ :) graag zou ik met iets kleinschaligs gaan, ik heb ook geen luxe nodig. Het lijkt me bijvoorbeeld ook heel tof om in het oerwoud in een hangmat te slapen.

Daarnaast: heeft iemand tips qua schoenen en kleding? Ik lees tegenstrijdige dingen. Bijv: waterdichte schoenen (goretex) of juist beter tropenschoenen (palladiums bijv) en dan droge sokken meenemen. Iemand ervaring?

Dan nog iets anders: om gezondheidsredenen trek ik het niet om de hele dag in touw te zijn. Dus mocht je een tip hebben voor een organisatie: ik zou wel graag de mogelijkheid hebben in de middag even te rusten, het moet dus fysiek niet té zwaar zijn.

Mijn main goal is overigens de amazone, op het moment heeft het mijn voorkeur vanaf ecuador te gaan, maar eigenlijk staat dat ook nog open. Uiteraard ga ik voor en/of na de trip ook nog wat van net land zien, dus tips daarvoor zijn ook van bare welkom! Plan is eind juni te vertrekken voor zo’n 4 weken.

Heel erg bedankt alvast! Ik hoop veel tips te krijgen! *O*
Elrosso
Reisexpert

Re: Amazone/oerwoud tips gezocht

Bericht door Elrosso »

Wij zijn zowel in Brazilie (Manaus) als Ecuador in de Amazone geweest. Zoals ik het lees ga jij denk ik het liefste via Ecuador er in. Wij hebben Cuyabeno deel bezocht. Je bezoekt daar wel een dorp van "indianen". Maar je bent niet verplicht mee te gaan. Verder hebben wij veel gevaren en gewandeld in groepen daar. Overnachtingen waren enigszins primitief/ backpacker niveau.

De trip er heen duurde 3 uur; 1 uur bus en 2 uur boot. Trips duren meestal circa 2 uur, dan lunchen en rusten en dan weer 2 uur op pad. Lees je eens in over de omgeving Cuyabeno en wat daar allemaal wordt aangeboden. Je kan van eenvoudig tot luxe daar aantreffen.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Marijeonline

Bericht door Marijeonline »

Elrosso schreef: 05 mei 2019 15:52 Wij zijn zowel in Brazilie (Manaus) als Ecuador in de Amazone geweest. Zoals ik het lees ga jij denk ik het liefste via Ecuador er in. Wij hebben Cuyabeno deel bezocht. Je bezoekt daar wel een dorp van "indianen". Maar je bent niet verplicht mee te gaan. Verder hebben wij veel gevaren en gewandeld in groepen daar. Overnachtingen waren enigszins primitief/ backpacker niveau.

De trip er heen duurde 3 uur; 1 uur bus en 2 uur boot. Trips duren meestal circa 2 uur, dan lunchen en rusten en dan weer 2 uur op pad. Lees je eens in over de omgeving Cuyabeno en wat daar allemaal wordt aangeboden. Je kan van eenvoudig tot luxe daar aantreffen.
Dankjewel Elrosso! Wat jij beschrijft klinkt wel goed qua reistijden ed. Ik denk ook dat Ecuador mijn voorkeur heeft, maar goed ook om een reactie te horen van iemand die op beide locaties is geweest. Heb je nog tips voor mij mbt schoeisel? Of maakt dat niet zoveel uit?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Doe goede dichte schoenen aan die vies mogen worden. Het is drassig maar over het algemeen wel goed begaanbaar. Je zal het meeste in een boot zitten en de wandelingen gaan over vaste paden heen. Goretex is inderdaad het beste te doen want je schoenen gaan zeker nat worden door een bui of een misstap bij het uit de kano komen.

Ik heb even gezocht maar wij zaten hier en rechtstreeks geboekt: http://cuyabenolodge.com.ec/

Oja, Galapagos moet je niet overslaan....... ^O^
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
wegwee

Bericht door wegwee »

Dag Marije,

Mij lijkt me dat Peru dé spot voor u is!

Ik maakte een vergelijking op:
[verwijderd]

Veel plezier!

Jonas
Plaats reactie