Reizen Peru - Machu Pichu & Kaart verkoop

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
MichielvS

Reizen Peru - Machu Pichu & Kaart verkoop

Bericht door MichielvS »

Goedendag,

Mijn vriendin en ik gaan eind agustus dit jaar naar Peru voor 3 weken. We willen daar een rondreis maken, waarbij de eindigen bij Machu Pichu. Nu hebben we een aantal bekenden gesproken over Peru, en horen we gemixte signalen over het volgende.

De laatste paar dagen / week zouden we zoals gezegd graag een tracking maken en eindigen in Machu Pichu. Er zijn verschillende trackings, waaronder de originele 'inca jungle track', waarbij je dezelfde route aflegt als de inca's van vroeger. Ik heb me laten vertellen (en online ook gezien) dat als je zo'n type tracking wilt doen, je dit lang voordat je gaat al moet reserveren/boeken, omdat het aantal kaarten beperkt is. Echter hebben we ons ook laten vertellen dat je ook allerlei alternatieve trackings kunt doen, die ook langs Machu Pichu komen (of eindige in machu pichu), waarbij je ook bijvoorbeeld kunt raften en/of ziplinen. Echter horen we hier veel gemengde verhalen over. De ene persoon zegt dat je als je niet de originele inca tracking wilt doen, maar gewoon een alternatieve, dat het dan zeker niet nodig is om voorafgaand aan je reis al iets te boeken/reserveren. Er zouden daar voldoende agencies zijn, die altijd wel plek voor je hebben. Echter hebben we van andere mensen ook weer gehoord dat je ook juist voor zulke reizen gewoon moet reserveren, omdat het aantal kaarten dat beschikbaar is voor Machu Pichu gewoon beperkt is, en dat je als je niets reserveert, het risico loopt dat je dus tijdens je reis geen mogelijkheid hebt om een tracking te doen, die langs Machu Pichu komt.

We zitten dus nu een beetje in een spagaat. De ene persoon die we spreken zegt dat reserveren niet nodig is, en dat je veel beter ter plekke een agency kunt zoeken (beter gevoel met wat je boekt, betere prijs ook, en dan weet je zeker dat de tracking door gaat), maar een ander zegt dus dat je juist beter wel nu al een tracking kunt uitzoeken en boeken.

Iemand die in Peru is geweest en een dergelijke tracking (dus niet de inca tracking, maar een alternatief) heeft gedaan? Wij staan open voor advies.

Bij voorbaat dank.

Groet,
ketting
Reisexpert

Re: Reizen Peru - Machu Pichu & Kaart verkoop

Bericht door ketting »

Ik ben in mei 2014 geweest en toen kon ik bij verschillende kantoortjes rond het Plaza Mayor in Cuzco nog diverse treks boeken voor de volgende dag/dagen erna. De originele Inca Trail die moet je inderdaad maanden van tevoren al boeken. Ik heb de Inca jungle trail gedaan en dat was erg leuk. De eerste dag werden we met een bus bovenop een berg afgezet en gingen we mountainbiken, wel voornamelijk over de weg en naar beneden. De tweede en derde dag voornamelijk wandelen (optioneel raften, ziplinen en hotsprings) waarbij we aan het einde van de derde dag aankwamen in Aguas Calientes. De vierde dag vroeg op om in het donker in de rij aan te sluiten als het wandelpad (trappen) naar Machu Picchu opengaat, zodat je er met zonsopkomst aankomt. Dan in de middag met de trein terug van Aguas Calientes naar Cuzco.
Nu is dit alweer een paar jaar geleden en niet in augustus, dus heb geen idee of dat nu nog zo kan. Wellicht ben je ook wel een paar dagen in Cuzco zelf en de omgeving. Ik zou dan gewoon de eerste dag naar zo'n boekingskantoor gaan zodat je vast een trek kan boeken. Kan je ook wat beter inschatten hoe de weersomstandigheden zijn.
Plaats reactie