Visum aanvragen Australië
- Kims
- Reisexpert
Re: Fout gemaakt in aanvraag visum
Beantwoord 

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
Aanvraag visa
beste vrienden,
Mijn vriendin gaat op stage in Australië en ik wil graag mee, daarom heb ik wat informatie verzameld over work and travel visa en heb gezien dat je ook moet aangeven ofdat je een strafblad hebt of niet.
Ik heb een strafblad maar met paar kleine feiten ivm de verkeer. Heeft iemand hier ervaring mee of een kennis die ook zo iets dergelijk aan de hand heeft of had bij het aanvragen van een work and travel visa ofdat het afgekeurd zou kunnen worden ?
alvast bedankt allemaal !
Mijn vriendin gaat op stage in Australië en ik wil graag mee, daarom heb ik wat informatie verzameld over work and travel visa en heb gezien dat je ook moet aangeven ofdat je een strafblad hebt of niet.
Ik heb een strafblad maar met paar kleine feiten ivm de verkeer. Heeft iemand hier ervaring mee of een kennis die ook zo iets dergelijk aan de hand heeft of had bij het aanvragen van een work and travel visa ofdat het afgekeurd zou kunnen worden ?
alvast bedankt allemaal !
Re: Aanvraag visa
Hoi.
Vraagje. Wij zitten in een zelfde soort situatie.
Hoe is jouw aanvraag verlopen. Heb je je visum gekregen?
Vraagje. Wij zitten in een zelfde soort situatie.
Hoe is jouw aanvraag verlopen. Heb je je visum gekregen?
-
Re: Aanvraag visa
Wanneer heb je hem aangevraagd? Laat maar even weten of het gelukt is. Ik ben heel benieuwd. Wij hebben hem gister aangevraagd.
Groetjes
Groetjes
-
Medische keuring verplicht voor Visum Australië?
Uit de mailbox:
@kims weet jij dit?
Betekent dit dat je ten alle tijde, bij het aanvragen van een 2nd year visum voor Australië, een medische keuring moet ondergaan?"Als je aan deze voorwaarde voldoet, ben je er nog niet helemaal. Je moet een medische keuring ondergaan en röntgenfoto's laten maken door een dokter die goedgekeurd is door het Health Services Australia (HSA). HSA’s telefoonnummer in Australië voor het maken van een afspraak is: 1300 361 046"
@kims weet jij dit?
- Kims
- Reisexpert
Re: Medische keuring verplicht voor Visum Australië?
Wat is de vraag precies? Dit lijkt een antwoord?
Voor een toeristen- of WHV visum is een medische keuring over t algemeen niet nodig, mits je in de gezondheidszorg wil gaan werken (en dat aangeeft) of er (potentiële) gezondheidsproblemen zijn.
Voor een werk- of verblijfsvisum is dit altijd nodig, maar houdt over het algemeen niet veel in. Zo'n medische keuring kunnen inderdaad alleen bepaalde goedgekeurde artsen doen en moet met een bepaald formulier wanneer is aangegeven dat het nodig is in het proces van de visumaanvraag.
Hoop dat de info helpt
Voor een toeristen- of WHV visum is een medische keuring over t algemeen niet nodig, mits je in de gezondheidszorg wil gaan werken (en dat aangeeft) of er (potentiële) gezondheidsproblemen zijn.
Voor een werk- of verblijfsvisum is dit altijd nodig, maar houdt over het algemeen niet veel in. Zo'n medische keuring kunnen inderdaad alleen bepaalde goedgekeurde artsen doen en moet met een bepaald formulier wanneer is aangegeven dat het nodig is in het proces van de visumaanvraag.
Hoop dat de info helpt

@Kims oops ik heb mijn bericht even geupdate 

- Kims
- Reisexpert
Ah, dat is inderdaad duidelijker.
Ik neem aan dat er een 2e jaar WHV bedoeld wordt. Daar heb je in principe geen medische keuring voor nodig (net als de 1e).
Info over wie wel een medische keuring moeten ondergaan:
https://immi.homeaffairs.gov.au/help-su ... nts/health
Visuminformatie: https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/g ... oliday-417

Ik neem aan dat er een 2e jaar WHV bedoeld wordt. Daar heb je in principe geen medische keuring voor nodig (net als de 1e).
Info over wie wel een medische keuring moeten ondergaan:
https://immi.homeaffairs.gov.au/help-su ... nts/health
Visuminformatie: https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/g ... oliday-417

E651 visum voor Australië
Ik heb een e651 visum gekregen maar heb per ongeluk een O in plaats van een 0 (nul) ingevuld. Kan dit gevolgen hebben bij de douane?
Re: E651 visum voor Australië
Je kan altijd kijken of je bij de instantie waar je het visum hebt aangevraagd deze fout nog kan laten corrigeren.
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Zeker contact opnemen met de juiste instantie. Nu matcht je visum niet elektronisch met je paspoort. Dit zorgt waarschijnlijk voor problemen bij zowel je vlucht (zonder geldig visum kun je niet naar Australië vliegen) als wanneer je door de douane zult gaan.
In je "visa grant" e-mail staat waarschijnlijk een manier om contact op te nemen met de Department of Immigration of anders via hun officiële website.
Succes ermee.
Zeker contact opnemen met de juiste instantie. Nu matcht je visum niet elektronisch met je paspoort. Dit zorgt waarschijnlijk voor problemen bij zowel je vlucht (zonder geldig visum kun je niet naar Australië vliegen) als wanneer je door de douane zult gaan.
In je "visa grant" e-mail staat waarschijnlijk een manier om contact op te nemen met de Department of Immigration of anders via hun officiële website.
Succes ermee.
Dank voor de antwoorden. Inmiddels is het opgelost. Ik heb via de immigratie website van Australie het paspoortnummer kunnen wijzigen.
Dat is heel erg fijn! Voor mensen die misschien in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen. Wat heb je precies gedaan? Kon je bellen, mailen of via een formulier wat aanpassen? Ik ben erg benieuwd.