Tulum hulp nodig - ramp hotel

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Rudhra

Tulum hulp nodig - ramp hotel

Bericht door Rudhra »

Dit is een kreet om hulp. Onze vakantie begint heel kut.
We wilden een relax vakantie waarbij we ook nog wat bezienswaardigheden in de omgeving konden verkennen. Tulum, Mexico werd door vrienden aangeraden en na heel veel lezen en hotels zoeken, hebben we geboekt.

Nu zitten we na een vermoeiende vliegreis in ons hotel, Coco Haciënda Tulum maar we vinden het echt verschrikkelijk: het is een mooie tuin met losse kleine bungalows, schoon, echter omringd door drukke straten en het lijkt alsof we midden op de weg slapen. Het is net alsof onze bungalow helemaal geen muren heeft.

Niet alleen blaffende maar gewoon gillende honden.
Vrachtwagens die het bed doen trillen.
Elk gesprek van voorbijgangers kunnen we volgen.
We zijn al van bungalow gewisseld en hebben nu het "stilste" hoekje.
In de andere bungalows liggen standaard oordopjes tegen de honden. Deze niet omdat je hier geen last zou hebben.
Deze bungalow is echter het minst geïsoleerd lijkt het. Verst van de honden, maar niet minder erg. En de herrie van de drukke wegen is nog erger.

We zijn al 24u op door een vermoeiende vlucht en kunnen totaal niet slapen hier.

Het is veel te laat om nu het hotel te verlaten, maar zodra het licht wordt willen we weg.

Het probleem: we hebben dagen lang online gezocht naar een rustige plek in Tulum en beter dan dit vonden we niet. Tulum Beach vragen ze 400/nacht voor simpele hutjes.

Heeft iemand een tip voor ons waar we komende 3 nachten (24e inchecken, 27e uitchecken) wel kunnen slapen? Alle tips enorm welkom. Het vooruitzicht dat we na deze rampnacht nog 3 hier te gaan hebben moeten we gewoon van huilen.
Erik
Site Admin

Re: Tulum hulp nodig - ramp hotel

Bericht door Erik »

Wat enorm vervelend om te moeten horen dat Tulum zo tegen valt. Ik weet nog wel dat de overnachtingen niet heel goedkoop waren, maar 400 euro per nacht is wel echt extreem. Wel zit je aan het strand een stuk relaxer en volgens mij staan de huisjes dan ook een heel stukje verder van elkaar waardoor je minder of geen last van elkaar hebt.

Aan de datum van de post te zien zal je misschien inmiddels wel weer vertrokken zijn. Hoewel het erg toeristisch is en waarschijnlijk niet in de juiste reisrichting zijn Playa del Carmen en Cozumel ook van die bad plaatsen. Veel drukker (toen ik er was) dan Tulum maar misschien dat er een betere overnachtingsplek te vinden is.

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk geboekt had (in eerste instantie) en waar je uiteindelijk naar toe gegaan bent.
Plaats reactie