Hermanus vanuit Kaapstad v.v. of en route naar Stellenbosch
Hermanus vanuit Kaapstad v.v. of en route naar Stellenbosch
Onze rondreis (Kaapstad - Johannesburg) start dus in Kaapstad (4 dgn), Stellenbosch (2 dgn), route 62 etc.
Ook willen wij Hermanus aandoen.
Wat is wijs: Een dagtocht vanuit Kaapstad naar Hermanus
of
en route (via R44) naar Hermanus en daarna naar Stellenbosch?
Graag reactie en alvast dank!
Ook willen wij Hermanus aandoen.
Wat is wijs: Een dagtocht vanuit Kaapstad naar Hermanus
of
en route (via R44) naar Hermanus en daarna naar Stellenbosch?
Graag reactie en alvast dank!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Hermanus vanuit Kaapstad v.v. of en route naar Stellenbosch
Ik zou eerst Kaapstad en Stellenbosch doen en daarna naar Hermanus rijden, dit is een logische route En dan verder naar route 62.
Wanneer willen jullie gaan??
Wanneer willen jullie gaan??
28.10.20 vertrek vanuit
Amsterdam naar Kaapstad.
5 overnachtingen in Kaapstad.
Vanuit Kaapstad via N2/R44 naar Hermanus/Gansbaai. Vanuit Gansbaai via R45 naar Stellenbosch.
2 overnachtingen in Stellenbosch --> blijkbaar is dit niet logisch ...
Vanuit Stellenbosch, Robertson naar Ladismith (R62), overrnachting in Ladismith.
Vanuit Ladismith naar Oudtshoorn = R62 naar Knysna.
Overnachting in Knysna.
--> Swartberg pas moet heel mooi zijn maar ligt, volgens mij, uit de route voor ons ...
Vanuit Knysna naar Stormrivier (N2 = Tuinroute)
2 of 3 overnachtingen in Stormrivier, Tsitsikamma N.P. lijkt ons prachtig.
Vanuit Stormriver naar Addo Main Camp, hier 1 overnachting.
Door Addo N.P. naar Colchester, hier 1 overnachting.
Van Colchester naar PE, hier 1 overnachting om de volgende ochtend vroeg huurauto in te leveren en met een binnenlandse vlucht naar Durban te vliegen voor ons 2e deel roadtrip
5 overnachtingen in Kaapstad.
Vanuit Kaapstad via N2/R44 naar Hermanus/Gansbaai. Vanuit Gansbaai via R45 naar Stellenbosch.
2 overnachtingen in Stellenbosch --> blijkbaar is dit niet logisch ...
Vanuit Stellenbosch, Robertson naar Ladismith (R62), overrnachting in Ladismith.
Vanuit Ladismith naar Oudtshoorn = R62 naar Knysna.
Overnachting in Knysna.
--> Swartberg pas moet heel mooi zijn maar ligt, volgens mij, uit de route voor ons ...
Vanuit Knysna naar Stormrivier (N2 = Tuinroute)
2 of 3 overnachtingen in Stormrivier, Tsitsikamma N.P. lijkt ons prachtig.
Vanuit Stormriver naar Addo Main Camp, hier 1 overnachting.
Door Addo N.P. naar Colchester, hier 1 overnachting.
Van Colchester naar PE, hier 1 overnachting om de volgende ochtend vroeg huurauto in te leveren en met een binnenlandse vlucht naar Durban te vliegen voor ons 2e deel roadtrip
-
- Reisexpert
- Contacteer:
nee je route is niet goed, je rijd om. Kijk even op de Google maps dan zie je het.
Kaapstad dan naar Stellenbosch dan naar Hermanus dan naar Robertson en de volg de R62 route en rij dan naar Prince Albert (een leuk stadje om te overnachten, en de route kan via de N1 doen, daarna vanuit Prince Albert rijd via De Swartberg pas naar Oudshoorn, vanaf Prince Albert is die namelijk het mooist om te rijden. Het is een gravelweg en soms stijl, dus je moet een hoge auto hebben (dat die hoger op de willen staat en wel een sterkte motor.) Is super mooi een week geleden nog gereden met gasten, erg indrukwekkend gewoon. Overnacht dan in Prince Albert ipv Ladysmith
Daarna naar Knysa, Waarom blijf je niet 2 dagen in Addo main camp? 1 nacht is zeker te kort hoor. Kan je nog zelf rijden in het park, anders heb je daar geen tijd voor. Rijd daarna door gelijk voor je laatste nacht bij de luchthaven in Port Elizabeth, is maar 1 uurtje rijden
Het zuidelijke gedeelte van Addo Nat. Park naar Colchester, daar zijn (Nog) geen dieren, dus best saai gewoon. Dit stuk van het park laat men de natuur herstellen en is er geen water voor dieren nog.
Als ik vragen mag hoe ziet je vervolg reis eruit?
Kaapstad dan naar Stellenbosch dan naar Hermanus dan naar Robertson en de volg de R62 route en rij dan naar Prince Albert (een leuk stadje om te overnachten, en de route kan via de N1 doen, daarna vanuit Prince Albert rijd via De Swartberg pas naar Oudshoorn, vanaf Prince Albert is die namelijk het mooist om te rijden. Het is een gravelweg en soms stijl, dus je moet een hoge auto hebben (dat die hoger op de willen staat en wel een sterkte motor.) Is super mooi een week geleden nog gereden met gasten, erg indrukwekkend gewoon. Overnacht dan in Prince Albert ipv Ladysmith
Daarna naar Knysa, Waarom blijf je niet 2 dagen in Addo main camp? 1 nacht is zeker te kort hoor. Kan je nog zelf rijden in het park, anders heb je daar geen tijd voor. Rijd daarna door gelijk voor je laatste nacht bij de luchthaven in Port Elizabeth, is maar 1 uurtje rijden
Het zuidelijke gedeelte van Addo Nat. Park naar Colchester, daar zijn (Nog) geen dieren, dus best saai gewoon. Dit stuk van het park laat men de natuur herstellen en is er geen water voor dieren nog.
Als ik vragen mag hoe ziet je vervolg reis eruit?
@ Annemieke: Dank voor reactie.
Van Stellenbosch naar Hermanus: ik had gelezen dat R44 een mooie route moet zijn en deze route is helaas niet vanuit Stellenbosch vandaar dat ik het vanuit Kaapstad had bedacht.
Robertson naar Prince Albert --> wordt een deel van R62 gereden: Is de rest van R62 dan niet mooi genoeg?
Bij een rondreis plannen moeten er inderdaad keuzes gemaakt worden ...
Tip: Addo N.P. dat zuidelijke deel saai is, zeer waardevol! Ga hier zeker iets mee doen.
2e deel rondreis zal ik volgende week doorgeven (staat op computer) ... alle tips zijn altijd welkom!
Even een andere vraag:
Tijdens onze rondreis door West-Amerika hadden wij bij de Walmart voor een paar dollar een koelbox van piepschuim gekocht en konden deze bij elke accomodatie (gratis!) vullen met ijsblokjes vanuit een ijsmachine zodat je altijd alles gekoeld had tijdens de reis.
Is/kan dit ook in Zuid-Afrika?
Van Stellenbosch naar Hermanus: ik had gelezen dat R44 een mooie route moet zijn en deze route is helaas niet vanuit Stellenbosch vandaar dat ik het vanuit Kaapstad had bedacht.
Robertson naar Prince Albert --> wordt een deel van R62 gereden: Is de rest van R62 dan niet mooi genoeg?
Bij een rondreis plannen moeten er inderdaad keuzes gemaakt worden ...
Tip: Addo N.P. dat zuidelijke deel saai is, zeer waardevol! Ga hier zeker iets mee doen.
2e deel rondreis zal ik volgende week doorgeven (staat op computer) ... alle tips zijn altijd welkom!
Even een andere vraag:
Tijdens onze rondreis door West-Amerika hadden wij bij de Walmart voor een paar dollar een koelbox van piepschuim gekocht en konden deze bij elke accomodatie (gratis!) vullen met ijsblokjes vanuit een ijsmachine zodat je altijd alles gekoeld had tijdens de reis.
Is/kan dit ook in Zuid-Afrika?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Vanuit Stellenbosch kan je de R44 ook bereiken, geen probleem. Is ook een mooie route langs de kust. Er zijn heel veel mooie routes gewoon.
Inderdaad je moet keuzes maken. Als je naar Prince Alberterijd, ga je over een paar zeer mooie passen, echt de moeite waard. Zelf deze aflopen week nog gedaan. Zo mooi.
Je kan me ook mailen als dit makkelijker is voor je 44house@gmail.com
In ZA kan je overal koelboxen kopen, alleen gratis ijsblokjes. Maar in de meeste B&B/s heb je een koelkastje met een vriesvak op je kamer waar de leemte voor de koelbox kan inleggen, of je vraagt de eigenaar om ze koud te leggen, Doen ze graag voor je.
Heb je al accomodaties geboekt trouwens?
Inderdaad je moet keuzes maken. Als je naar Prince Alberterijd, ga je over een paar zeer mooie passen, echt de moeite waard. Zelf deze aflopen week nog gedaan. Zo mooi.
Je kan me ook mailen als dit makkelijker is voor je 44house@gmail.com
In ZA kan je overal koelboxen kopen, alleen gratis ijsblokjes. Maar in de meeste B&B/s heb je een koelkastje met een vriesvak op je kamer waar de leemte voor de koelbox kan inleggen, of je vraagt de eigenaar om ze koud te leggen, Doen ze graag voor je.
Heb je al accomodaties geboekt trouwens?
Wij zijn om
, zullen Hermanus vanuit Stellenbosch, via R44 aandoen! 
Ik begrijp van jou dat route richting Prince Albert, etc veel mooier is dan R62 vervolgen richting Ladismith, Oudtshoorn, toch?
2e deel van onze rondreis (toch maar even computer opgestart):
- Durban naar Underberg: 2 overnachtingen (Sani Pass Tour/Lesotho)
- Underberg via Howick (Nelson Mandela Capture Site) naar St. Lucia: 4 overnachtingen
- St. Lucia naar Swaziland: 3 overnachtingen
- Swaziland naar Hazyview: 1 overnachting
- Hazyview naar Shindzela Tented Camp = in Kruger N.P.: 1 overnachting
- Shindzela Tented Camp naar Graskop: 2 overnachtingen (Panoramaroute)
- Graskop naar Johannesburg,
vertrek: 23:55 uur naar AMS
Ik begrijp van jou dat route richting Prince Albert, etc veel mooier is dan R62 vervolgen richting Ladismith, Oudtshoorn, toch?
2e deel van onze rondreis (toch maar even computer opgestart):
- Durban naar Underberg: 2 overnachtingen (Sani Pass Tour/Lesotho)
- Underberg via Howick (Nelson Mandela Capture Site) naar St. Lucia: 4 overnachtingen
- St. Lucia naar Swaziland: 3 overnachtingen
- Swaziland naar Hazyview: 1 overnachting
- Hazyview naar Shindzela Tented Camp = in Kruger N.P.: 1 overnachting
- Shindzela Tented Camp naar Graskop: 2 overnachtingen (Panoramaroute)
- Graskop naar Johannesburg,
-
- Reisexpert
- Contacteer:
ok goede route, alleen vanuit Hazyview kan je ook al de Panaramaroute doen veel plezier
Good morning Annemieke,
Swaziland/Crocodile bridge to Orpen Gate is about 10 hours + it is approx 2,5 hours drive from Orpen Gate to reach Shindzela, they told me.
So Shindzela recommend to rather travel via Hazyview on the R40 to get in time for the first safari.
For us: Hazyview = stopover between Swaziland and Shindzela.
Panoramaroute we will do from Graskop.
On our route to the airport we wil do the falls between Graskop & Sabie.
I think (incl. Swart Pass) we will have a great roadtrip!
Swaziland/Crocodile bridge to Orpen Gate is about 10 hours + it is approx 2,5 hours drive from Orpen Gate to reach Shindzela, they told me.
So Shindzela recommend to rather travel via Hazyview on the R40 to get in time for the first safari.
For us: Hazyview = stopover between Swaziland and Shindzela.
Panoramaroute we will do from Graskop.
On our route to the airport we wil do the falls between Graskop & Sabie.
I think (incl. Swart Pass) we will have a great roadtrip!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja kan ook vanuit Graskop inderdaad. Maar je weet dat de Swartbergpas Niet bij de Panaramaroute ligt.
Heel veel plezier.
Heel veel plezier.
@Annemieke: Swartberg Pass heb ik verwerkt in 1e deel roadtrip naar aanleiding van jouw tip, zo ook om Hermanus aan te doen vanuit Stellenbosch in plaats van Kaapstad.
Ook blij met je tip om in het noorden van Addo N.P. te blijven en van daaruit naar P.E.
Nogmaals super veel dank!
Mocht je nog meer tips hebben, altijd welkom.
Ook blij met je tip om in het noorden van Addo N.P. te blijven en van daaruit naar P.E.
Nogmaals super veel dank!
Mocht je nog meer tips hebben, altijd welkom.