Reisblog

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Travelator
Reisexpert

Reisblog

Bericht door Travelator »

Hoi allemaal!
Lang geleden...!

Inmiddels is mijn blog verwijderd van de site en ik heb eindelijk wat tijd en ruimte om me te verdiepen in een alternatief.
Ben op zoek naar suggesties, want ik vind niets van mijn gading : (
Het blog hier was eigenlijk ideaal voor mijn wensen.

Ik heb niet heel veel eisen, behalve lage kosten (liefst gratis, maar dat zal niet lukken denk ik) een simpele set-up (ik ben echt superdom met dit soort dingen, dus geen domeinnaam of hosting of dat soort dingen) en, het allerbelangrijkste, onbeperkte opslag voor foto's.
Heb gekeken naar wordpress.com, maar daar krijg je slechts 3G en ik heb al zo'n 1 TB aan foto's die ik graag zou uploaden.
Ik zit nu bij blogspot, maar de set up van die site vind ik niks.
Weebly is een optie voor 7 euro per maand, maar ik weet niet of ik daarvoor nog iets extra moet aanschaffen (domeinnaam is het eerste jaar gratis, maar daarna moet ik gaan betalen).
Polarsteps vind ik ook geen fijne site.

Ik hoef niet heel veel lezers, ik maak het blog vooral voor familie en vrienden en voor mezelf, ik hoef ook niet te adverteren en ik hoef ook niet te vinden zijn op google.

Suggesties iemand........?
Ik zou eventueel ook nog bereid zijn om iemand een klein bedrag te betalen om me te helpen met het opzetten van een wat ingewikkelder blog, als ik daarna zelf verder kan.
Hosting en domeinnaam etc hebben al veel mensen mij uitgelegd en ik snap er nog steeds geen snars van haha

Vast dank!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Re: Reisblog

Bericht door Erik »

Ik ben bang dat je geen website gaat vinden dat aan je criteria voldoet. Met name het onbeperkt aantal foto's uploaden zonder kosten is tegenwoordig haast niet meer te doen. Wel kan ik kijken of ik je (kosteloos) kan helpen je eigen site op te zetten.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Erik, dat is aardig. Dank voor dat aanbod.
Maar weet je dan ook waar en hoe en wat en voor hoeveel?
Wordpress lijkt geen goede optie, omdat ik dan ook bij de betaalde versies slechts beperkt opslag heb (behalve de business, maar 25 euro p/m is me echt te veel)

Ben nu aan het overwegen om het maar gewoon te laten zitten haha
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even gekeken wat ik kon vinden en wat mij voldoende lijkt. Overal heb je beperkte opslag dus hier kom je niet echt omheen. Op basis van de 1TB die je aangeeft vermoed ik dat je jouw foto's ergens online wilt opslaan als backup. Daar moet je eigenlijk je website niet voor gebruiken maar een aparte dienst.

Over het algemeen geldt dat "you get what you pay for" maar heb een paar hosting bedrijven gevonden die een goede reputatie hebben, in Nederland gehost worden, en een prijs hebben die geschikt is om zelf te hosten en klein te beginnen.
  1. https://www.transip.nl/webhosting/
  2. https://www.combell.nl/
Het kleinste pakken zou voldoende voor je moeten zijn.

Het voordeel van transip is dat ze ook "stack" aanbieden. Dit is een online harde schijf waar je (goedkoper) foto's en andere bestanden kan opslaan. Voor deze dienst betaal je dan €2,50 extra per maand.

WordPress is op dit moment het meest gebruikte platform voor sites die zelf hosten. De software is gratis, wordt (soms) ook door je hosting alvast voor je op je site gezet zodat je het alleen nog hoeft te vullen.

Je zou dus voor €5,50 per maand je site kunnen hosten en 250GB aan foto's kunnen opslaan op een online hd. Zodra je meer budget hebt, kan je beide verder uitbreiden.
Plaats reactie