Zelfstandig reizen van Ushuala naar Santiago mogelijk?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Aklijn

Zelfstandig reizen van Ushuala naar Santiago mogelijk?

Bericht door Aklijn »

Graag zou ik in februari 2019 samen met een vriend circa 3 weken door Chili trekken. We zijn 19 en 22 jaar. Aansluitend (vanaf 28 feb) blijven we in Santiago voor onze studie.

Mijn vraag: is dit goed zelfstandig te doen en zo ja hoe pak ik dit aan? Welke zaken moet ik van tevoren reserveren en via welke site (of organisatie). Hoe en waar regel ik het vervoer? We hebben nog niks geboekt. De reis die ik gaaf vond was de Dragoman reis van Ushuala naar Santiago. Deze is vol, dus graag zou ik nu zelf een vergelijkbare trip maken.

Reisplan ( circa 3 weken)
- Begin feb aankomst in Santiago
- Vlucht naar Ushuala
- Bezoek Vuurland
- Torres del Paine met 4-daagde tracking
- El Califate/ bezoek Perito Moreno
- El Chaltén
- via Perito Moreno/ Cerro Castillo/ Futaleufú/ Bariloche en Pucón terug naar Santiago

Verblijf in Hostels of campings is prima. Is vooraf reserveren noodzakelijk of is alles ter plaatse alsnog te regelen? Alle tips zijn welkom. Wil heel graag in februari het Zuiden zien en ben bang de boot te missen, omdat het hoogseizoen is en veel georganiseerde reizen al vol zitten.

Alvast hartelijke dank voor alle tips!

Groet A
ketting
Reisexpert

Re: Zelfstandig reizen van Ushuala naar Santiago mogelijk?

Bericht door ketting »

Dit is prima zelfstandig te doen. Ik heb twee jaar geleden ongeveer dezelfde route gedaan maar dan in de andere richting. Je kunt gewoon bustickets kopen bij de busstations zelf en overnachtingen reserveren via de bekende app's (hostelworld/booking.com). Hostels etc. zou ik minimaal een paar dagen vooraf reserveren. Ik zou de campings in Torres del Paine z.s.m. vastleggen anders zitten ze vol, als ze dat nu niet al zo is.
Andrea020

Re: Zelfstandig reizen van Ushuala naar Santiago mogelijk?

Bericht door Andrea020 »

Ik sluit me aan bij Ketting, Chili is prima te doen zonder georganiseerde reis. Zeker de route die jullie beschrijven, die staat bekend als 'the gringo trail', omdat alle backpackers dezelfde route doen en je gegarandeerd dezelfde mensen onderweg tegenkomt. Overigens helpt het om een beetje Spaans te leren van tevoren, als is het alleen maar vanwege de goodwill. Qua planning: koop gewoon de lonely planet Patagonië (digitaal), dan weet je precies waar je moet zijn en hoe het werkt. Goeie reis!
Plaats reactie