Georganiseerde reis met verschillende landen in Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Reiziger1995

Georganiseerde reis met verschillende landen in Europa

Bericht door Reiziger1995 »

Hallo allemaal,

Laatste jaren ben ik voornamelijk naar verre bestemmingen op vakantie geweest in een georganiseerde reis. Nu heb ik zelf bijna nog niks gezien in Europa. Ik heb al veel op internet lopen zoeken, maar nog steeds niet gevonden. Bestaan er georganiseerde reizen die verschillende landen in Europa aandoen met een bus, bijvoorbeeld een rondje Frankrijk, Spanje, Italië, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk, Duitsland in één reis?

Alvast bedankt! ^O^

Groetjes
Arnout3008
Reisexpert

Re: Georganiseerde reis met verschillende landen in Europa

Bericht door Arnout3008 »

Ik weet niet zeker of dit soort reizen bestaan, maar de landen die je noemt zijn heel goed bereisbaar.
Je kunt het vrij gemakkelijk zelf regelen met bijvoorbeeld een interrail pas of met flixbus. De meeste hostels zijn prima vooraf te boeken waar je ongetwijfeld andere reizigers tegenkomt die ook alleen reizen.

Daarnaast denk ik ook dat je behoorlijk wat tijd moet uittrekken om alle landen die je noemt in 1 reis te zien, de afstanden zijn namelijk redelijk groot. Vergeet niet dat alleen Frankrijk al 13 keer groter is dan Nederland. Ik zou persoonlijk minder landen doen, en bijvoorbeeld gaan voor Frankrijk en Spanje gecombineerd, net als Italië en Kroatië (oversteken met de veerboot). Zo heb je wat meer tijd om de landen ook echt te zien en wat meer te ervaren in het land zelf, in plaats van de Aziatische versie van een Europese rondreis, alle highlights in 3 weken. ;)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Plaats reactie