Rondreis Zuid-Afrika Johannesburg

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Vera1992

Rondreis Zuid-Afrika Johannesburg

Bericht door Vera1992 »

Hallo!
Wij zouden graag in juni 2019 een rondreis in Zuid-Afrika willen maken. Wij zouden vooral een mix van Natuur, Strand en cultuur willen zien. We hebben gehoord dat de grote steden onveilig zijn, in hoeverre is dit zo? Kunnen we deze beter vermijden? We gaan van 22 juni (vertrek vanuit Amsterdam) tot 10 juli (vertrek Johannesburg). Dus in totaal 17 dagen in Zuid-Afrika met een huurauto. Hier onder staan een paar plekken die we misschien willen bezoeken. Hoeft niet allemaal hoor! Wat we zeker willen zien zijn de wilde dieren (dus safari), Swaziland en de bergen van Zuid-Afrika. Ook zouden we graag wat cultuur willen zien.
- Johannesburg
- Drakensbergen [verwijderd]
- Panoramaroute: Sabie - Blyde River Canyon
- Sani Pass [verwijderd]
- Lesotho [verwijderd]
- Kruger Park [verwijderd]
- Elephant Coast [verwijderd]
- Cape vidal [verwijderd]
- St. Lucia
- Zululand Birding Route
- iSimangaliso Wetland Park
- Ithala Game Reserve [verwijderd] Vogels spotten
- Swaziland: [verwijderd] eSwatini
- Hlane National Park
- Mkhaya Game Reserve
- Malolotja National Park.
- Pilanusberg

Nu is mijn vraag wat jullie tips zijn en hoe jullie zouden rijden? Hebben jullie verder nog tips voor accommodaties (liefst niet te duur) en hebben jullie verder nog aanbevelingen betreffende de veiligheid in Zuid-Afrika?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Vera
Elrosso
Reisexpert

Re: Rondreis Zuid-Afrika Johannesburg

Bericht door Elrosso »

ik denk dat je een te algemene vraag stelt. "Hoe iemand zou rijden". Mijn advies is maak een route en vraag dan details.

De veiligheid is ok wanneer je je gezond verstand gebruikt. Ik ben nu 4 keer in de door jouw gewenste omgeving geweest maar nog nooit in Johannesburg zelf. Zie ook geen echte reden om dat te bekijken. De dorpen zijn over het algemeen goed te doen en veilig waar redelijke tot goede hotels zijn.

Lees ook het forum door. Jouw vragen zijn al vaker gesteld. Ik denk dat er naast mij best meer mensen je willen helpen maar ik heb nu ook het idee "moet ik je vakantie plannen", met alle respect voor je post. Je noemt de grootste bezienswaardigheden zeker op. Maar in Dragensbergen moet je wandelingen maken, hou je daarvan? of ga je liever met de auto door parken rijden? Welke plekken in Krugerpark lijkt je leuk? Wat verwacht je van Swaziland?

Kortom lees jezelf in en maak keuzes en de route. We helpen je graag verder!
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rondreis Zuid-Afrika Johannesburg

Bericht door AnnemiekeinZA »

Beste Vera,

Leuk dat jullie naar mijn nieuwe vaderland gaan. Geweldig land en over de veiligheid, ja je hoort nu allerlei spannende verhalen. Sommige kunnen waar zijn, maar de meeste niet. De steden zijn niet altijd gevaarlijk, maar je moet weten waar je wel en niet kan rijden. Neem geen bling, bling mee op reis, dus juwelen etc. De mensen zijn zooo vriendelijk en lief.

De route die jullie gekozen hebben is zeker veel te fors voor de tijd die jullie willen uittrekken. En nog een ding, jullie reizen in de Zuid Afrikaanse winter. En dan kan het in de Drakensbergen best erg koud zijn zijn, sneeuw in de bergen. Lestho en zeker de Sanipass kunnen door de sneeuw zijn afgesloten. Iedere winter komt dit wel voor. Ook MOET je een 4x4 hebben om de Sanipass onder normale conditie te rijden, je wordt met een gewone auto niet toegelaten. Het is geen asfalt weg namelijk.

Ik zou jullie alleen het Noorden kunnen aan bevelen, daar is al genoeg te zien en te doen en daar heb je dan ook net genoeg tijd voor. Overdag heerlijk warm 20 plus graden, maar als de zon weg is, is het koud, dus jas mee. Maar in die periode is er dan ook geen regen.

Wil je meer info of wil je mijn hulp, neem contact op. ik maak nu al 10 jaar reizen op persoonlijke titel, voor elk budget en met leuke, kleine accomodaties en weet ter plekken hoe of wat. Dus tips genoeg voor je. Dus laat maar weten......(en nee, ik ben geen commercieel reisbureau)

alvast een goed 2019
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie