Omdat we voor een langere tijd naar het het buitenland gaan met een 16 -18 uur durende vliegreis (van deur tot deur), willen we voor ons kind (3 maanden) kinder-vaccinaties vanuit Nederland meenemen. Deze zijn ter plaatse niet (goed) beschikbaar of onbetrouwbaar. De vaccinaties moeten tussen de twee en 8 graden blijven. We hebben al een koeltas van dit merk in het verleden gebruikt (die ons goed bevallen is)
Hoe erg is het als de temperatuur van de kindervaccinaties voor korte tijd (enkele uren) onder de 2 graden over boven de 8 graden zijn? Ik kan me voorstellen dat bevriezen niet goed is (<0), maar tijdelijk iets hoger geen groot probleem is? Iemand met medische kennis die hier iets over kan zeggen? Het gaat om de normale kindervaccinaties die een baby hier krijgt tot 14 maanden.
min/max temperatuur kinder vaccinaties
Re: min/max temperatuur kinder vaccinaties
Ik ben van huis uit scheikundige/biochemicus.
Ik zou het niet doen. Op het moment dat stoffen (eiwitten) worden blootgesteld aan te hoge temperaturen, kan de 3D structuur veranderen. Je lichaam maakt aan de hand van 3D antistoffen, waardoor je beschermd bent.
Hoe instabiel een eiwit is, dus hoe snel het verandert, verschilt van eiwit tot eiwit. Ik zou daarin geen risico willen nemen voor m’n kind.
DHL kan vaccins verschepen en de juiste temperatuur garanderen. Of overleg even met de apotheek? Je bent vast al langs het consultatiebureau geweest met deze vraag, misschien is er voor je kindje wel een aangepast programma mogelijk? Als het goed is heeft de kleine al de eerste HebB/DTKP/Hib/Pneu vaccins gehad met 3 maanden.
Ik ben met mijn dochter van 3 maanden naar Indonesië geweest. De week van terugkomst kreeg ze het volgende vaccin.
Ik zou het niet doen. Op het moment dat stoffen (eiwitten) worden blootgesteld aan te hoge temperaturen, kan de 3D structuur veranderen. Je lichaam maakt aan de hand van 3D antistoffen, waardoor je beschermd bent.
Hoe instabiel een eiwit is, dus hoe snel het verandert, verschilt van eiwit tot eiwit. Ik zou daarin geen risico willen nemen voor m’n kind.
DHL kan vaccins verschepen en de juiste temperatuur garanderen. Of overleg even met de apotheek? Je bent vast al langs het consultatiebureau geweest met deze vraag, misschien is er voor je kindje wel een aangepast programma mogelijk? Als het goed is heeft de kleine al de eerste HebB/DTKP/Hib/Pneu vaccins gehad met 3 maanden.
Ik ben met mijn dochter van 3 maanden naar Indonesië geweest. De week van terugkomst kreeg ze het volgende vaccin.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie