Tips voor 22 dagen Chile

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
deki

Tips voor 22 dagen Chile

Bericht door deki »

Hi Globetrotters,

Ben nieuw op het forum :).

Mijn vriendin en ik gaan begin februari 23 dagen naar Chili. We know, hoogseizoen maar we hadden echt behoefte aan een mooie reis op korte termijn en Chili sprak ons heel erg aan :). Nou zijn we heel benieuwd naar jullie tips. Uiteraard heb ik van tevoren het forum goed doorgespit maar ik kon geen antwoord vinden op de vragen die wij hebben.

Onze reis heeft 1 vast element (W-Trekking in Torres del Paine) omdat we daar de slaapplekken moesten boeken (van 19-23 februari), de rest staat nog helemaal open. Wel hebben we een mogelijke route op papier gezet, zie hieronder:

7 februari Vlucht Amsterdam - Santiago
8 februari Santiago
9 februari Santiago
10 februari Santiago - San Pedro Atacama
11 februari Atacama
12 februari Atacama
13 februari Atacama
14 februari Atacama - Puerto Montt
15 februari Puerto Montt
16 februari Puerto Montt
17 februari Puerto Montt - Punta Arenas - Puerto Natales

18 februari Puerto Natales - W trekking
19 februari W trekking
20 februari W trekking
21 februari W trekking
22 februari W trekking
23 februari W trekking - Puerto Natales
24 februari Puerto Natales - Santiago
25 februari Santiago - Valparaiso
26 februari Valparaiso
27 februari Valparaiso
28 februari Valparaiso - Santiago

1 maart Vlucht Santiago - Amsterdam
1 maart Aankomst Amsterdam

We zijn vooral aan het twijfelen over de onderstreepte stukken van onze route. Hebben we genoeg tijd voor Puerto Montt en omgeving? Moeten we überhaupt naar Puerto Montt of is iets anders leuker aangezien we toch al naar TDP gaan? Zitten we niet te lang in Valparaiso en omgeving (wijnvelden)? Slaan we iets essentieels over? Zitten we te lang/te kort in Atacama? Eigenlijk staat alles dus nog open behalve de datum van TDP en het feit dat we naar Atacama willen. Hoop dat jullie mooie tips hebben voor de overige dagen. Bedankt voor het meedenken!
ketting
Reisexpert

Re: Tips voor 22 dagen Chile

Bericht door ketting »

Welkom!

Ik heb het stuk van Santiago naar Ushuaia in vier weken gedaan, wat op zich al vrij vlot is. Ik ben van plan om het stuk Atacama te combineren met het zuiden van Bolivia en het noorden van Argentinië (Salta e.o.) in een andere reis. Ik zou je adviseren om je te beperken tot het merengebied/Patagonie/Vuurland. TDP gaat het hoogtepunt zijn van je reis. Ik heb heel wat van de wereld gezien maar beschouw TDP als een van de mooiste plekken! Je zou verder bijvoorbeeld ook naar El Chalten, El Calafate en Bariloche (Argentinië) kunnen gaan. Deze plaatsen en omgeving vind ik ook erg mooi.

Ik ben dus zelf niet in Atacama en Puerto Mont geweest dus daar kan ik dan ook niets over zeggen. Op doorreis van Pucon naar Bariloche ben ik één of twee dagen Puerto Varas geweest (vlakbij Puerto Montt) maar dit vond ik niet veel bijzonders. Pucon is op zich een leuk plaatsje en ik vond het fantastisch om de Villarica vulkaan te beklimmen.

Santiago vond ik niet bijzonder en ik zou daar zo min mogelijk tijd doorbrengen. Valparaiso is wel erg leuk voor twee dagen.

Ik weet dat @Erik van Erp een paar jaar geleden ook in o.a. het merengebied van Chili geweest is. Misschien heeft hij nog tips?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom om het forum en dank je wel @Ketting voor het taggen!

Atacama vind ik nog altijd één van de mooiste plekken die ik gezien heb tijdens al mijn reizen. Het zo'n bijzonder landschap wat ik nog nooit ergens anders gezien heb. Hier kun je ook naar een sterrenwacht en hele toffe foto's van de maan maken via een telescoop. De Atacama woestijn is één van de plekken ter wereld waar je bijna geen lichtvervuiling hebt, dus sowieso is de sterren hemel erg mooi.

Ik heb ook het meren gebied bezocht inderdaad. Lees anders het artikel over de rondreis door het merengebied eens door. Dat is grofweg de route die we hebben afgelegd.
De verschillende vulkanen bewandelen is erg mooi, wel is er een tijdje geleden een vulkaanuitbarsting geweest welke een van de routes in dat artikel onbegaanbaar heeft gemaakt. Ben even vergeten welke. Het gebied is erg mooi, maar je moet wel een beetje geluk hebben met het weer.

Voor de reis van Santiago naar Atacama hebben we de bus gebruikt, wat goed te doen is. Het merengebied hebben we met een huurauto gedaan. Dit kan volgens mij bijna ook niet anders.
deki

Bericht door deki »

Bedankt voor jullie reacties @ketting en @Erik! Ons idee is wel echt om Atacama te bezoeken. De Merenroute lijkt ons ook heel mooi maar we twijfelen een beetje omdat we ook al naar TDP gaan. Heeft een van jullie misschien ook de Chileense wijnvelden bezocht? Zo ja, is dat de moeite waard? En welke dan?
deki

Bericht door deki »

We hebben nu het volgende in gedachten. Is dit wat? :)

7 februari Vlucht Amsterdam - Santiago
8 februari Santiago
9 februari Santiago - San Pedro Atacama
10 februari Atacama
11 februari Atacama
12 februari Atacama
13 februari Atacama - La Serena
14 februari Elqui vallei
15 februari La Serena
16 februari La Serana - Santiago
17 februari Santiago - Punta Arenas - Puerto Natales
18 februari Puerto Natales - W trekking
19 februari W trekking
20 februari W trekking
21 februari W trekking
22 februari W trekking
23 februari W trekking - Puerto Natales
24 februari Puerto Natales - Santiago
25 februari Santiago - Valparaiso
26 februari Valparaiso
27 februari Valparaiso
28 februari Valparaiso - Santiago
1 maart Vlucht Santiago - Amsterdam
1 maart Aankomst Amsterdam
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

deki schreef: 11 nov 2018 15:59 Bedankt voor jullie reacties @ketting en @Erik! Ons idee is wel echt om Atacama te bezoeken. De Merenroute lijkt ons ook heel mooi maar we twijfelen een beetje omdat we ook al naar TDP gaan. Heeft een van jullie misschien ook de Chileense wijnvelden bezocht? Zo ja, is dat de moeite waard? En welke dan?
Nee, we hebben geen Chileense wijnvelden bezocht, daar kan ik dus helaas niet bij helpen. Misschien dat @RiksjaTravel nog tips heeft daarvoor.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De route ziet er op zich goed uit. We hebben Valpariso in het begin als tussenstop gepland omdat je dan nog net wat meer worstelt misschien met het tijdsverschil, en de reis om daarvan bij te komen. Anders heb je een behoorlijke rit voor de boeg direct na aankomt.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik heb in Chili geen wijnvelden bezocht, heb dat in Mendoza, Argentinië gedaan.
Plaats reactie