Zikavirus; waar naartoe met kinderwens?
Zikavirus; waar naartoe met kinderwens?
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik hebben al een tijdje een kinderwens. Om het op safe te spelen zijn we daarom afgelopen jaar in Europa gebleven met onze vakantie.
We willen wel weer graag een verre reis maken komend jaar. We zijn van plan om een goede annuleringsverzekering hierbij te zoeken die dekking geeft bij zwangerschap.
Wanneer ik ga zoeken naar informatie over welke landen wel/niet te bezoeken krijg ik veel informatie. Deze is echter vrijwel allemaal verouderd en dus niet heel betrouwbaar. Zelfs de WHO heeft verouderde informatie van maart 2018 over het zikavirus.
We zijn vooral geïnteresseerd in informatie omtrent Azië. We willen max 3 weken gaan, in Indonesië en Maleisië zijn we al geweest. Wie o wie kan ons helpen?
Eventuele tips voor een verzekering horen we ook graag.
Bedankt!
Mijn vriend en ik hebben al een tijdje een kinderwens. Om het op safe te spelen zijn we daarom afgelopen jaar in Europa gebleven met onze vakantie.
We willen wel weer graag een verre reis maken komend jaar. We zijn van plan om een goede annuleringsverzekering hierbij te zoeken die dekking geeft bij zwangerschap.
Wanneer ik ga zoeken naar informatie over welke landen wel/niet te bezoeken krijg ik veel informatie. Deze is echter vrijwel allemaal verouderd en dus niet heel betrouwbaar. Zelfs de WHO heeft verouderde informatie van maart 2018 over het zikavirus.
We zijn vooral geïnteresseerd in informatie omtrent Azië. We willen max 3 weken gaan, in Indonesië en Maleisië zijn we al geweest. Wie o wie kan ons helpen?
Eventuele tips voor een verzekering horen we ook graag.
Bedankt!
Re: Zikavirus; waar naartoe met kinderwens?
Kijk hier eens: https://wwwnc.cdc.gov/travel/page/world ... -with-zika
Japan als het perse Azie moet zijn of Zuid Afrika een optie? Canada en VS zijn ook mooi.
Japan als het perse Azie moet zijn of Zuid Afrika een optie? Canada en VS zijn ook mooi.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja echt alleen Zie? Je kan ook heerlijk reizen in Zuid Afrika, Ik heb begin dit jaar een super leuke reis in elkaar gezet voor een echtpaar, zij was zwanger, en ze hebben het top gehad. Dus Zuid Afrika misschien een idee voor jullie. Laat maar weten, ik help graag hoor! Geen Zikavirus en dan ook niet in Malaria gebied. Top toch.
En woon daar ook, dus weet alle ins en outs....
En woon daar ook, dus weet alle ins en outs....
Dank voor jullie reacties. We zijn vorig jaar rond gaan reizen in Uganda en zijn nu op zoek naar een ander soort reis, niet in Afrika.
Vandaar dat de keuze dan (bijna automatisch) op Azië valt. Zuid Amerika is geen optie ivm zika, en Noord Amerika trekt ons helemaal niet.
3 weken voor Australië of Nieuw-Zeeland vinden we tekort.
Vandaar dat de keuze dan (bijna automatisch) op Azië valt. Zuid Amerika is geen optie ivm zika, en Noord Amerika trekt ons helemaal niet.
Chili, China of Japan wordt het dan.
Rusland of Georgie?
Rusland of Georgie?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
OK Uganda is een heel ander land als Zuid Afrika hoor, vergis je niet!Marloesnl schreef: ↑21 okt 2018 15:50 Dank voor jullie reacties. We zijn vorig jaar rond gaan reizen in Uganda en zijn nu op zoek naar een ander soort reis, niet in Afrika.
Misschien wat laat maar hier nog enkele andere bestemmingen:
- Jamaica
- Sri Lanka
- Japan
- Zuid-Afrika (maar zorg dat je het malaria gebied ontwijkt)
- Thailand (ook hier malaria gebied ontwijken)
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Niet overal is er Malaria in Zuid Afrika, alleen een laag risico in en rond Kruger park en zeker niet in de ZA winterperiode, is de droge tijd namelijk. De rest van ZA heeft GEEN Malaria namelijk
- Kims
- Reisexpert
Voor Sri Lanka is er een zika waarschuwing hoorde ik...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Geen ZIka in Zuid Afrika
Wanneer ik kijk op de LCR website dan staat Zika niet bij Sri-Lanka? Ook op de Amerikaanse CDC kom ik hem niet tegen. Volgens mij is er wel even spraken van geweest of twijfelachtig of het er voorkwam. Goede andere voorzorgsmaatregelen zijn dus sowieso aan te raden.
Ik ben naar Sri Lanka geweest met kinderwens. Dat was in 2017 en er was toen geen Zika.
Iets meer dan een jaar later is mijn dochter geboren. Hoewel de kans op Zika klein is, wilde ik het risico niet lopen.
Iets meer dan een jaar later is mijn dochter geboren. Hoewel de kans op Zika klein is, wilde ik het risico niet lopen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Kims
- Reisexpert
Klopt, hoorde t van een vriendin die zwanger wilde worden. Kennelijk verkeerde informatie.

Travel is the only thing you buy that makes you richer!