Wat doen jullie op vakantie?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Hessington

Wat doen jullie op vakantie?

Bericht door Hessington »

Hey allemaal,

Ik loop tegen iets aan. Ik plan een leuke road trip door Europa, maar ik zou niet weten wat ik moet doen in een stad.

Dus mijn vraag wat doen jullie op vakantie?
Strand, terrasje, beetje toerist uithangen, maar wat nog meer?

Geef me inspiratie ^O^
Elrosso
Reisexpert

Re: Wat doen jullie op vakantie?

Bericht door Elrosso »

Wanneer wij al een stad bezoeken, ben meer van de natuur, dan zoeken wij een stadswandeling op internet. De bezienswaardigheden langs en in, wat drinken en eten en zo snel mogelijk weer verder ^O^

Wandelingen van een kilometer of 5 door het centrum heeft onze voorkeur.

Je zou ook musea kunnen bezoeken die je interesseren.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Hiken, surfen, zwemmen, duiken, strand, musea, bezienswaardigheden langsgaan, restaurant, terras, park, sportwedstrijden bezoeken, theater, concert, festival bezoeken, kookworkshop volgen, skieen, fotograferen, luieren, boek lezen etc.
Hessington

Lange wandeltochten vind ik niks. Vooral niet door de hitte heen, maar musea zijn altijd leuk. Zijn er websites waar jij de meeste informatie vandaan haalt?
Hessington

ketting schreef: 22 sep 2018 23:30 Hiken, surfen, zwemmen, duiken, strand, musea, bezienswaardigheden langsgaan, restaurant, terras, park, sportwedstrijden bezoeken, theater, concert, festival bezoeken, kookworkshop volgen, skieen, fotograferen, luieren, boek lezen etc.
De meeste dingen in dat lijstje lijken me gaaf.
Hier komt mijn probleem met bijvoorbeeld bezienswaardigheden.

Ik stel mezelf al heel snel de vraag ‘Hoe lang moet je hier naar kijken?’. Hoe kan ik dit tegen gaan?

Ik vind reizen heel leuk, maar ik vind de reis zelf het leukst. De dingen die je onderweg ziet vind ik altijd zo mooi.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Hessington schreef: 23 sep 2018 01:32 Lange wandeltochten vind ik niks. Vooral niet door de hitte heen, maar musea zijn altijd leuk. Zijn er websites waar jij de meeste informatie vandaan haalt?
Een wandeling van 5 kilometer is bij elkaar een uur. Dus in mijn optiek niet erg lang.
De informatie halen we van google af. Veel reisblogs lezen door te zoeken op internet. Of "walking tour [stadnaam]" geeft wandelingen en dan lezen, lezen en lezen.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Hessington schreef: 23 sep 2018 01:36
De meeste dingen in dat lijstje lijken me gaaf.
Hier komt mijn probleem met bijvoorbeeld bezienswaardigheden.

Ik stel mezelf al heel snel de vraag ‘Hoe lang moet je hier naar kijken?’. Hoe kan ik dit tegen gaan?

Ik vind reizen heel leuk, maar ik vind de reis zelf het leukst. De dingen die je onderweg ziet vind ik altijd zo mooi.
Je hoeft geen bezienswaardigheden te bekijken. Als je het niet (meer) leuk vindt dan ga je weer weg. Sommige dingen heb je na een paar minuten wel gezien, zoals de toren van Pisa of de Berlijnse muur en sommige dingen kun je makkelijk een dag over doen, zoals de Hermitage van st. Petersburg of het Alhambra in Granada. Het is ook maar net waar je interesse ligt. Ik vind het leuk om iets te leren over de geschiedenis en cultuur van een plaats/land. Als je graag onderweg bent dan huur je een fiets/scooter/auto (met chauffeur) of boek je een rondreis. Ook dat doe ik zelf regelmatig. Het is de afwisseling van ontspanning en leuke/sportieve dingen doen/zien in de stad of natuur dat reizen voor mij leuk maakt.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

als je van het stad leven houd, de bezienswaardigheden bekijken, terrasje pakken etc. Anders gewoon die steden links laten liggen....
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hessington schreef: 22 sep 2018 03:50 Hey allemaal,

Ik loop tegen iets aan. Ik plan een leuke road trip door Europa, maar ik zou niet weten wat ik moet doen in een stad.

Dus mijn vraag wat doen jullie op vakantie?
Strand, terrasje, beetje toerist uithangen, maar wat nog meer?

Geef me inspiratie ^O^
Wat reizen betreft, en ook de dagelijkse dingen, kan ik je 1 tip geven: je moet doen wat voor jou goed voelt ^O^ Vind je steden niks, dan laat je ze lekker links liggen. Boek een tour, neem de bus naar een naastgelegen nationaal park, of iets dergelijks. Niks moet, alles mag!
Wij slaan steden meestal over tenzij er echt iets is wat wij de moeite waard vinden, bv. iets met het Unesco stempel, leuk museum oid.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie