vraagje? over grote maten kleding in ZA en meer!!

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Maniels

vraagje? over grote maten kleding in ZA en meer!!

Bericht door Maniels »

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn aan het aftellen voor onze trip van ruim 3 maand naar het Zuid Amerikaanse continent. Op 16 februari vliegen we naar Rio de Janeiro en op 28 mei weer terug vanaf Quito. In de tussentijd zien we het wel. Ervaring uit onze vorige backpackreis van 9 maanden Azie, Australia en Nieuw Zeeland leert dat we onderweg voldoende tips krijgen voor bezienswaardigheden. We willen vooral rustig aan doen en weer genieten van het reizigersgevoel! Op deze site en verschillende sites van gebruikers al veel dingen gelezen waar de reiskriebels van terugkomen. ( als die al weg zijn geweest). We willen ook niet teveel spullen in onze backpacks proppen voordat we vertrekken, alleen het noodzakelijke. Voor mij is het niet zo'n probleem om in ZA kleding te kopen,maar nu vraag ik me af of ze in Zuid Amerika wel grote maten hebben. Mijn vriend is namelijk bijna 2 meter lang. Schoenen e.d neemt hij zeker mee, omdat we uit ervaring weten dat maat 47 bijna niet te krijgen is. Weet iemand hoe dat zit met kleding? Kun je ook goede warme fleecevesten of iets dergelijks in Argentinie kopen of is het advies om een windstopper mee te nemen uit Nederland?

Groetjes Manon
www. maniels.waarbenjij.nu
bolletjeom
Reisexpert

Re: vraagje? over grote maten kleding in ZA en meer!!

Bericht door bolletjeom »

mijn ervaring in Ecuador is dat Outdoor kleding zoals wij het kennen een ongekend luxeproduct is en een stuk duurder is dan in Nederland
Grote maten in de breedte is geen probleem 8-) maar in de lengte absoluut wel. De locals zijn maar kleine mensjes, you know.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Inderdaad in de lengte gaat dat wel een probleem worden... 2meter is ook wel echt heel lang.

Meeste kans geef ik je om te gaan kijken bij de megamalls in de hoofdsteden, Bijvoorbeeld Lima heeft dat wel, daar wonen ook meer expats.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb tijdens een veel langere reis helemaal geen kleding gekocht (alleen een paar t-shirtjes). Is dat nou echt nodig voor 3 maanden :? . Zo ja: de langere mensen wonen hier en daar in Argentinie, Brazilie, Noord Peru (en Lima). Vergeet Bolivia en Ecuador maar.........
Maniels

Bericht door Maniels »

ErikB schreef:Ik heb tijdens een veel langere reis helemaal geen kleding gekocht (alleen een paar t-shirtjes). Is dat nou echt nodig voor 3 maanden . Zo ja: de langere mensen wonen hier en daar in Argentinie, Brazilie, Noord Peru (en Lima). Vergeet Bolivia en Ecuador maar.........
Het is natuurlijk ook voor iedereen verschillend, want wij hebben tijdens onze vorige reis wel degelijk een paar keer kleren gekocht. Voor drie maand hoeft het niet echt als je veel van huis mee neemt, maar we willen dit keer niet zoveel kleding meenemen en daar wat kopen, omdat we bijvoorbeeld in Rio beginnen waar het nog niet bepaald vrieskoud is. Als we naar beneden afzakken in het continent dan hebben we wel warme kleding nodig, dus ik dacht dat het misschien mogelijk was om zoiets te kopen in Buenos Aires. Nav jullie antwoorden wordt het voor Niels in elk geval hier in Ned een fleecevest kopen. Ik kijk daar wel, vind ik ook leuk om te doen!!

Bedankt voor de snelle reacties. Voor Bolletjeom, mooie site hebben jullie, al vaak gebruikt van gemaakt.

Groetjes Manon
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

_O_ dank

winkelen kan leuk zijn maar ook knap frustrerend als je de juiste maat niet kunt vinden. En als de keus dan ook nog eens erg beperkt is en de dingen duurder zijn dan in nederland. :?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Helemaal mee eens bolletje. Niet alles is goedkoper dan in NL. Koop bv geen digitale camera in Zuid Amerika. Die zijn daar flink duurder dan hier. Nou ja, je moet het zelf weten maar ik zie het nut nog steeds het nu niet zo. Als je in Buenos Aires al wilt shoppen? Het lijkt me dat je daar niet heel lang na je begin in Rio aankomt.... Ga je helemaal door naar Ushuaia of niet? Zo niet, dan kun je het eerste stuk (Brazilie, Argentinie, Chili) wel zonder warme kleren. Je zou kunnen proberen wat te kopen in Santiago. Dat is ook een vrij Westerse stad. Maar niet goedkoop, en de Chilenen zelf zijn vrij klein....
Maniels

Bericht door Maniels »

Grove planning is om vanaf Buenos Aires naar Ushuaia te vliegen ( of is de nachtbus goed te doen??) en daarna omhoog te trekken. Ja, ik weet dat het grote afstanden zijn voor zo'n korte tijd. Achteraf baal ik ook wel een beetje dat we de tickets al vast hebben liggen en nu genoodzaakt zijn om veel reisdagen in te lassen.

Goede tip dat het daar vaak duurder is qua kleding. Ik denk dat we toch het meeste hier meenemen, Niels in elk geval. Ik vind alleeen die windstopper zo mega duur hier. Daarbij zijn we nogal sloddervossen, en vergeten nog weleens iets. Mijn kleding ligt inmiddels verspreidt over verschillende werelddelen! Vandaar het vaker shoppen. Er gaat een oude spijkerbroek mee, afritsbroek, korte broek, tshirt, vest, regenjack en thermokleding. Ik zit nog in dubio over de schoenen, berg of wandel. Berg is zwaarder,maar steviger. Hoe ruig is het wandelgebied in Patagonie en de Andes??

Groetjes Manon
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ok. Ja, als je zo snel al richting Ushuaia gaat, dan zou ik alle kleren maar gelijk meenemen hoor (in Ushuaia ben je nog duurder uit dan in BA ;) ). In Ushuaia valt niet heel veel te hiken (dagtrip in Tierra del Fuego, meeste vh park is niet toegankelijk voor hikers). In Torres del Paine wel, en in de Andes ook. Ik zou zeker bergschoenen meenemen (bergschoenen, 1 paar gewone schoenen en slippers zou genoeg moeten zijn). Bus BA-Ushuaia is een beetje gekkenwerk :-). De LP heeft het over heel goedkope vluchten met LADE, maar die kon ik niet krijgen.....zaten al ruim vantevoren vol. Aerolineas Argentina vliegt heel vaak, maar rekent een toeslag voor buitenlanders (ja, echt c_/ ). Derde optie is LAN. Ik heb uiteindelijk een rara vlucht met Aerolineas genomen (de andere kant op trouwens). Gekk tijdstip en overstap in El Calafate om de kosten nog een beetje te drukken.

In dit onderwerp staan mijn tips over Torres del Paine: patagonie-t1987.html
Maniels

Bericht door Maniels »

Dus Erik als ik een ticket vindt van 175 dollar voor het vliegen van BA naar Ushuaia kunnen we die beter boeken??
Aerolinas Argentinas is idd 250 euro voor een enkeltje. Bij Lan kom ik op 175 euro,maar ik denk we die op tijd moeten boeken. Ik lees uit het topic over TP dat een slaapzak zelf meenemen overbodige luxe is? Wilden eerst ook een tentje meenemen,maar daarmee slepen tijdens het hiken lijkt me niet wat. Dan paar een cent extra voor de refugios.
Bedankt voor de tips in elk geval!!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Effe nagezocht. LADE was heel goedkoop, maar niet beschikbaar. Ik kon met LAN voor 95 Euro vliegen, maar moest dan een dag of 4 dagen langer in Ushuaia blijven hangen dan met Aerolineas. Uiteindelijk voor 165 Euro met Aerolineas gevlogen (eind nov 2007). Maandagochtend geboekt, en woensdagavond gevlogen geloof ik (met tussenlanding in El Calafate, en late aankomst in BA; 1 uur 's nachts dacht ik). Dat was het wel waard. Ik zat al 4 dagen in Ushuaia, en da's wel genoeg. Plus BA is goedkoper dan Ushuaia, en daardoor verdiende ik weer een deel terug.

En ja: laat je slaapzak thuis en neem nou die kleren wel gewoon mee _O- . Twee nachten in een stinkend huurding moeten slapen, maar daarvoor ga ik zo'n ding niet maanden meeslepen (en heb er sowieso geen 8-) )
Plaats reactie