Plattegrond Kathmandu??

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
MartijnB

Plattegrond Kathmandu??

Bericht door MartijnB »

Hallo,

Ik ga eind dit jaar een paar dagen naar Kathmandu, aangezien ik maar kort in deze stad ben (ca. 3 dagen) wil ik e.e.a. goed voorbereiden en ben op zoek naar een plattegrond van de stad. Ik heb een reisgids gekocht maar met helaas een zeer klein plattegrondje.
Ook met google kan ik geen duidelijke plattegrond vinden....

Heeft iemand een plattegrond van Kathmandu? (kopie, scan, maakt niet uit, als de straten maar redelijk te lezen zijn) Of heeft iemand een tip welke reisgids is voorzien van een duidelijke plattegrond?
Mocht je een plattegrond hebben en er geld voor willen hebben, daar valt ook over te praten.

Mocht iemand tips hebben over Kathmandu, of tips om in korte tijd zoveel mogelijk te zien, dan hoor ik dit natuurlijk ook graag!! :-)

Bedankt!
Martijn
MartijnB

Re: Plattegrond Kathmandu??

Bericht door MartijnB »

Hallo Ad, Bedankt voor je reactie!
Ik ga georganiseerd, ik heb dan 3 "vrije dagen" in Kathmandu.
Ik heb ook begrepen dat er (free) dagtours worden gegeven, ik ben alles nu een rijtje aan het zetten om te zorgen dat ik het maximale eruit kan halen :-)
Bedankt,
Groeten,
Martijn
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

"Ad" is een advertentie... ;)

Google maps zou in principe het beste overzicht moeten geven, maar een snelle Google zoektocht,levert ook deze opties op:

https://www.tibetdiscovery.com/kathmand ... andu-maps/
en
https://www.lonelyplanet.com/maps/asia/nepal/kathmandu/

In de Lonely Planet staan goede kaarten.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
MartijnB

Bericht door MartijnB »

Ha Kims, bedankt voor je reactie en het zoeken voor me!

Die kaarten had ik inderdaad ook al gevonden, ik vond alleen dat niet heel Kathmandu erop stond (zoals ik het inschat is er nog een groot deel Kathmandu aan de zuid-zijde met enkele bezienswaardigheden) en veel straatnamen ontbreken...
Maar nu heb ik natuurlijk ook geen idee of ze daar keurig op iedere hoek van de straat een straatbordje hebben hangen :-)

Groeten,
Martijn
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

De kaarten geven het voornaamste gebied aan. De meeste toeristen blijven in Thamel en daar is het meeste te zien. Je kan je dagen vermaken rond dat gebied. Heerlijk om te verdwalen in de steegjes. Waarom heb je straatnamen etc nodig?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
MartijnB

Bericht door MartijnB »

Hallo Kims,

Kan onbekendheid zijn met het gebied, misschien wijst het zich allemaal vanzelf als ik er ben...
Maar ik heb een aantal dingen die ik graag wil bekijken, diverse in Thamel, de Pashupatinath tempel en Bauddha (dit ligt dan weer een stuk buiten Thamel, ca. 20 min. lopen vanaf de Pashupatinath tempel). Ik probeer dit soort "stedentrips" altijd vooraf een beetje voor te bereiden zodat ik geen dingen vergeet ofzo.
Ik zie op google maps dat dat ongeveer een uur lopen is. Ik vind het prettig om afstanden een beetje in te kunnen schatten, dingen op de kaart aan te geven wat ik allemaal wil zien en kan combineren op één dag, dat soort dingen.

Als ik ga lopen in een grote, voor mij onbekende stad heb ik nu nog het idee dat ik de weg terug met een plattegrond moet zien te vinden....
Kan natuurlijk ook zijn, als ik er eenmaal ben, dat ik gewoon lopen niet prettig of vertrouwd is en dat ik liever een riksja pak :-)

Groeten,
Martijn
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Misschien dat je MapsMe kan gebruiken. Deze app kun je installeren op je telefoon en offline gebruiken nadat je eerst via internet de kaart hebt gedownload. Je batterij raakt natuurlijk een keer op, maar ik gebruik het zelf ook regelmatig in landen waar ik specifieke plekken wil vinden.
MartijnB

Bericht door MartijnB »

Bedankt voor de tip Erik!! ik ga het meteen een beetje uitproberen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ben benieuwd wat je er van vindt.
Plaats reactie