We hopen inderdaad de bloesem te kunnen bewonderen.
Zijn er nog uitstapjes of activiteiten in Takayama die je aanraadt?
Heel erg bedankt voor je reactie. We overwegen ook om naar Nagasaki te gaan om Holland Village te zien. Is dat de moeite waard?WizardOfOss schreef: ↑10 nov 2018 21:01 De rit naar Koyasan is sowieso niet zo prijzig, daar is geen JRP voor nodig. Ik heb het niet nagerekend, maar met een ruwe inschatting verwachtik dat je met de gehele route een 14-daagse JRP er niet uit gaat halen. Dan kan je beter proberen de lange trajecten (dus vanaf de rit naar Hiroshima en tenminste tot aan Hakone) binnen 7 dagen te plannen en daar een JRP voor te nemen.
En of je nog must see's mist? Tsja, zowel het leuke als het lastige van Japan is dat het in mijn optiek weinig echte grote bezienswaardigheden heeft, maar wel eindeloos veel leuke plaatsen om te bezoeken. Het land is sterk gericht op binnenlands toerisme, en elke regio of plaats probeert z'n eigen historie, tradities en gerechten te benadrukken. Ik ben inmiddels 15 keer in Japan geweest, in zo'n beetje alle mogelijke uithoeken van het land, en nog steeds heb ik een waslijst aan plaatsen die ik wil bezoeken (waaronder Koyasan,...). Vanuit die gedachte vind ik je genoemde route helemaal zo gek nog niet: het zijn misschien niet de meest originele bestemmingen, maar ze zijn populair om een reden. Hooguit heb ik m'n twijfels bij Okayama, maar met het nabijgelegen Kurashiki erbij is ook dat best een bezoek waard.
Bedenk overigens wel dat je eerste week gelijk valt met Golden Week. Dat hoeft geen probleem te zijn (heb ikzelf de afgelopen twee jaar ervaren), maar hou er wel rekening mee dat veel hotels volgeboekt raken en treinen en bezienswaardigheden wat drukker zullen zijn dan anders. Maar het voordeel ervan: er zijn die week door het hele land volop matsuri (festivals), dus er zal altijd wel iets te beleven zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten