Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Er is nu een aanbieding van €9 voor 3 edities maar ik weet niet of het de moeite waard is. En in die dure dure december maand moet ik op de kleintjes letten dus vraag ik eerst maar eens advies hier
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nadat ik altijd het columbus magazine in de winkel kocht heb ik maar eens abonnement gekocht, laatste 2 nummers echter geen tijd gehad om te lezen dus die liggen al heel lang te wachten om gelezen te worden.. vind het leuk voor de algemene info over plekken waar niet veel toeristen komen maar de tips zijn toch geregeld de dure hotels die ik niet zal nemen Ik vind het als ik er de tijd voor heb een lekker blad om in te lezen en er studie info uit te halen!
Ik heb het blad een paar keer gelezen, gewoon gekocht in de winkel. Ik schaf het alleen aan als er dingen in staan die ik interrasant vind. Anders zit je maar weer aan zo'n abo vast die stilzwijgend verlengd wordt.
Maar is een leuk blad om te lezen!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit blad. De reisverslagen en vooral de fotografie zijn vaak schitterend (zie bijvoorbeeld Ecuador in een aantal nummers geleden) en ook lekker uitgebreid, maar maken voor m'n gevoel een te klein deel van het blad uit. Voor de rest is er teveel nadruk op lifestyle-zaken, die maar beperkt met reizen te maken hebben. Ik koop het blad dan meestal ook specifiek voor een enkel item, de rest blader ik meestal snel door.
ik heb zelf dit jaar een abo genomen voor 3 nummers koste volgens mij ook 9 euro.
maar heb het toen gedaan dat me ouders het kado gaven.
kreeg toen ook de reisplanner deze werd alleen naar me zusje gestuurd omdat ik 2 adressen nodig had.
heb het net even opgezocht ze doen het nu voor 4 nrs voor 12 euro.
voordeel is dat ze het abonement niet kunnen verlengen dus je zit nergens aan vast.
Columbus Magazine
vond de eerste die ik las interessant, moet helaas de laatste 2 nog lezen aangezien ik die kreeg toen ik al weg was.
als die ook goed bevallen neem ik een nieuw abbonoment.
we hebben van "de kerstman" een proefabbo gekregen en net het eerste exemplaar binnen.
Het is alleen een speciale editie met de 50 mooiste nieuwe bestemmingen. Ik kan dus niet zien hoe het blad er normaal gesproken uit ziet.
Maar wat er nu in staat is echt superprachtig qua fotografie. En inderdaad hele mooie , nieuwe bestemmingen. Het lijkt zich ook wel echt te richten op de zelfstandige en avontuurlijke reiziger.
Zo staat er de 3 daagse trekking in de Andes in (het Quilotoa rondje in Ecuador) en een voettocht door de Serengeti (Tanzania)
even een paar nieuwe bestemmingen die er in staan:
Papoa Nieuw Ginea, Arnhemland in Australië, filipijnen, Mozambique, El salvador, Tsjaad, Jemen, Myanmar, Oman, Benin, Senegal, Colombia, Mali en nog heel veel meer (...het zijn er 50)
er staan dus geen lange artikeltjes in maar wel de links naar hun site met info. Mocht je het idee hebben dat je de halve wereld wel gezien hebt en niet weten waar je nu weer eens heen moet...dan moet je echt even dit nummer gaan kopen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ik heb me zelf voor kerst en nieuw jaar een columbus abonoment kado gegeven.
hoop dat er daardoor weer wat plekken toegevoegd kunnen worden aan de lijst nog te bezoeken landen.