backpacken Midden Amerika hulp gevraagd
-
- Reiziger
backpacken Midden Amerika hulp gevraagd
Hee,
Mijn zusje en ik willen vanaf 1 februari 2019 zo'n 3 a 4 maanden backpacken door Midden Amerika. We zitten te denken aan de volgende landen om te bezoeken:
- Panama
- Costa Rica
- Colombia
- Nicaragua
- Mexico
- Belize
Nu heb ik een aantal vragen aan jullie als reisexperts;)
- Ik lees nogal eens verhalen over dat het er onveilig is.. hoe zit dit?
- Is 3 a 4 maanden genoeg voor deze landen?
- Is het verplaatsen per bus/minivan goed te doen?
- Waar kan ik goedkoop mijn PADI halen?
- Welke tropische eilanden moet ik sowieso zien?
- Is de zeiltocht van Panama naar Colombia het geld waar... lees hier namelijk verschillende verhalen over?
En verder zijn alle tips en adviezen welkom.
Groetjesss
Mijn zusje en ik willen vanaf 1 februari 2019 zo'n 3 a 4 maanden backpacken door Midden Amerika. We zitten te denken aan de volgende landen om te bezoeken:
- Panama
- Costa Rica
- Colombia
- Nicaragua
- Mexico
- Belize
Nu heb ik een aantal vragen aan jullie als reisexperts;)
- Ik lees nogal eens verhalen over dat het er onveilig is.. hoe zit dit?
- Is 3 a 4 maanden genoeg voor deze landen?
- Is het verplaatsen per bus/minivan goed te doen?
- Waar kan ik goedkoop mijn PADI halen?
- Welke tropische eilanden moet ik sowieso zien?
- Is de zeiltocht van Panama naar Colombia het geld waar... lees hier namelijk verschillende verhalen over?
En verder zijn alle tips en adviezen welkom.
Groetjesss
Re: backpacken Midden Amerika hulp gevraagd
Backpacken in die landen is goed te doen. Lees je wel goed in over de landen. Qua backpacken kan ik je niet helpen. Wij huren altijd zelf een auto en gaan rond toeren. Maar wanneer je "normaal" doet zijn de landen behoorlijk veilig. Reis niet in de nacht en ga niet zomaar met iedereen mee.
Colombia zal je goed moeten orienteren welke delen veilig zijn. Net zoals Mexico.
Nicaragua is nu echt een NO-GO! behalve de Corn Eilanden.
De laatste 2 landen zou ik op dit moment van mijn lijstje schrappen en Guatemala er bij zetten. Wellicht eindigen in de Amazone in Brazilie?
Veel plezier met voorbereiden.
Colombia zal je goed moeten orienteren welke delen veilig zijn. Net zoals Mexico.
Nicaragua is nu echt een NO-GO! behalve de Corn Eilanden.
De laatste 2 landen zou ik op dit moment van mijn lijstje schrappen en Guatemala er bij zetten. Wellicht eindigen in de Amazone in Brazilie?
Veel plezier met voorbereiden.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Re: backpacken Midden Amerika hulp gevraagd
In een groot deel van de landen die je noemt ben ik geweest of heb ik onderweg reizigers gesproken die er zijn geweest, en ik vind 3-4 maanden aan de krappe kant daarvoor! Voor de landen in midden amerika zou ik +/- 3 weken per land aanraden (behalve Belize dan) en dan heb je nog niet alles gezien, Mexico ligt eraan welke regio (alleen yucatan 3 weken) en Colombia een maand.
Ik vond het prima te doen met de bus. Nogal verschillend qua luxe - van volgepropte chickenbussen die op een random tijdstip vertrokken in Nicaragua tot een bussen-app en bussen met airco in Mexico.
Ik heb me niet onveilig gevoeld. 's avonds niet in m'n eentje de straat op geweest, en gezorgd dat ik niet in het donker met de bus aankwam. Op sommige plaatsen (bepaalde wijken in hoofdsteden met name) is het wel wat grimmig en heb je niet zoveel te zoeken. Zou daar ook niet blijven hangen en zorgen dat je een taxi pakt als je 's avonds van plek naar plek gaat.
Gaat sowieso een supermooie reis worden! Veel plezier met alle voorpret
Ik vond het prima te doen met de bus. Nogal verschillend qua luxe - van volgepropte chickenbussen die op een random tijdstip vertrokken in Nicaragua tot een bussen-app en bussen met airco in Mexico.
Ik heb me niet onveilig gevoeld. 's avonds niet in m'n eentje de straat op geweest, en gezorgd dat ik niet in het donker met de bus aankwam. Op sommige plaatsen (bepaalde wijken in hoofdsteden met name) is het wel wat grimmig en heb je niet zoveel te zoeken. Zou daar ook niet blijven hangen en zorgen dat je een taxi pakt als je 's avonds van plek naar plek gaat.
Gaat sowieso een supermooie reis worden! Veel plezier met alle voorpret