Van Yogyakarta naar Malang

Stel hier je vragen over Indonesië.
Marije
Reisexpert

Van Yogyakarta naar Malang

Bericht door Marije »

Hoi allemaal,

Eindelijk ben ik weer eens terug. Ik wilde jullie advies vragen over onze reis in Indonesië.

Wij zitten nu, nogal onvoorbereid, op Java. Het plan was 3,5 week Bali en Lombok. We zouden eigenlijk maandag naar Lombok vliegen, maar zondagavond was de aardbeving (ook in Padangbai voelden we hem behoorlijk en dat was best eng) en hebben we besloten er Java van te maken. We zitten nu een paar dagen in Yogyakarta (ikzelf tot nu toe vooral op de hotelkamer met nare reizigerskwaal :( maar hopelijk herstel ik snel) en willen overmorgen beginnen aan de reis naar het oosten, want op de 18e moeten we weer in Denpasar zijn. We willen hier op oost Java graag naar Malang en de Ijen vulkaan. We komen er langzaam achter dat het reizen hier langer zal duren en echt anders zal zijn dan op Bali. Hebben jullie misschien tips/adviezen? Bijvoorbeeld over het volgende:

De reis van Yogya naar Malang is lang. Is er nog een leuke/mooie/interessante plek ergens in het midden tussen deze plaatsen waar we een of 2 nachten zouden kunnen verblijven? Of zou het slimmer zijn toch in 1 keer naar Ma lang te gaan?

Valt er in het oosten van Java nog ergens mooi te snorkelen? We hebben fantastisch gesnorkeld bij Menjangan op Bali en zouden nog wel zoiets willen, maar zijn ons er wel van bewust dat Menjangan één van de betere plekken in Indonesie zou zijn.

Alle andere tips zijn ook heel erg welkom. Onze reis naar Bali en Lombok hadden we behoorlijk voorbereid, maar we merken dat we hier een beetje "at a loss" zijn.

Heel veel dank alvast en groetjes,

Marije
Plaats reactie