wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Reismeis »

Goeie reis @Menasil!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Mijn volgende bestemming (vanaf Don Som, Laos) is Pakse (Laos). Daarna Vientiane (Laos) en daarna weer Pakse. Daarna een bus in naar Ubon Ratchathani (Thailand) en een dag later naar Bangkok (Thailand). Daarna een vlucht vanuit daar (via VAE) naar Nederland. Dan is de bestemming daar uiteindelijk Noord-Brabant :Y
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

LaosFan schreef: 12 jul 2018 04:17 Mijn volgende bestemming (vanaf Don Som, Laos) is Pakse (Laos). Daarna Vientiane (Laos) en daarna weer Pakse. Daarna een bus in naar Ubon Ratchathani (Thailand) en een dag later naar Bangkok (Thailand). Daarna een vlucht vanuit daar (via VAE) naar Nederland. Dan is de bestemming daar uiteindelijk Noord-Brabant :Y
Lekker weer even in Nederland :)

Ik was eind vorige maand een lang weekend naar Finland. En ik ga begin september een weekje naar Polen. Naar o.a. Gdansk. Ben benieuwd hoe het daar nu is, ik was er voor het eerst en laatst in 2011. In december ga ik als alles goed gaat ook weer lang weekend naar Polen, maar dan voor het schaatsen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Mooie plannen Menasil! Veel plezier!

December in Polen zal koud zijn verwacht ik... Waar ga je dan heen?

Ik was ooit ook in Gdansk maar herinner me er eigenlijk niks meer van (ik was rond de 13-15 denk ik).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

LaosFan schreef: 14 jul 2018 02:38 Mooie plannen Menasil! Veel plezier!

December in Polen zal koud zijn verwacht ik... Waar ga je dan heen?

Ik was ooit ook in Gdansk maar herinner me er eigenlijk niks meer van (ik was rond de 13-15 denk ik).
Tomaszów Mazowiecki. Voor de tweede keer schaatsen kijken op een overdekte baan :) In 2011,2012 en 2014 ben ik er al eens geweest voor schaatsen op de buitenbanen en ja, ik heb daar ook gestaan met -10. Dat was wel heftig, maar ik heb het overleefd. Als je die plaats niet kent dan is dat niet gek. Dit is echt 'rough Poland'. Het is totaal geen toeristische stad :) Door een goede lobby hebben ze daar een overdekte ijsbaan kunnen maken die nu wordt gebruikt voor officiële wedstrijden van de ISU. Ik ben vorig jaar bij de opening geweest. D
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Net terug van Hamburg\Bremen, eindelijk mijn eerste halve marathon onder de 2 uur gelopen :)

Volgende plannen zijn een city trip in Augustus en ik probeer over mijn laatste paar twijfels voor Iran te komen en daarheen te gaan in september\oktober.

Edit: Zojuist 2 weken naar de USA geboekt, iemand vroeg me of ik mee wilde naar vrienden van haar in Chicago, vanaf daar gaan we een roadtrip naar New Orleans maken. Eind september \ begin oktober. *O*
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Super om al die plannen te lezen!
Wat knap van je, @Ralph, goed gedaan! Waren er veel deelnemers?

Wij zijn net weer terug van 13 dagen Duitsland. Verder helemaal niks op de planning qua reizen, we hebben wel een verhuizing in het vooruitzicht (volgende week) ^O^
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Reismeis schreef: 16 aug 2018 20:12 Super om al die plannen te lezen!

Wij zijn net weer terug van 13 dagen Duitsland. Verder helemaal niks op de planning qua reizen, we hebben wel een verhuizing in het vooruitzicht (volgende week) ^O^
Net geen 11.000

Waar zijn jullie geweest in Duitsland? Ik wil morgen naar Frankfurt rijden waar kennissen wonen. De dag erna naar Sankt Goar en het Eltz kasteel. Helaas vrees ik dat dit te vervallen komt voor een paar dagen griep. -O-
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ivm de geboorte van ons eerste kleinkind in juni zijn wij extra lang in NL gebleven.
Maar nu vertrekken wij toch 25 augustus om 6 weken op Corsica te genieten van de nazomer.

Op 25 oktober vliegen we naar Taipei en gaan we 3,5 weken Taiwan voor het eerst rondreizen. We hebben veel positieve berichten gehoord en gelezen over dit eiland en haar bewoners. Dus we zijn zeer benieuwd. Eventueel gaan we volgend jaar nog een keer als het bevalt.

Na Taiwan blijven we nog een maand in Thailand en op vooral verzoek van de kinderen zijn we in december thuis.
Daarna op 9 januari vertrekken we weer naar Bangkok, wat we dan gaan doen de volgende 2 maanden staat nog open.

Iemand nog tips over Taiwan?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Torra ik denk dat je beter voor tips een apart topic kan openen. Dat valt meer op :)

@ralph gaaf van de helve marathon. En je bestemming eind september klinkt tof.

Ik ben aan het aftellen. Nog 2 weken en 1 dag :)
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Binnenkort naar Chili (noord) en Rapa Nui. We mogen weer!
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Elrosso schreef: 17 aug 2018 18:36 Binnenkort naar Chili (noord) en Rapa Nui. We mogen weer!
Chili, daar zou ik nog wel eens een keer naar terug willen.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Erik schreef: 18 aug 2018 11:14
Elrosso schreef: 17 aug 2018 18:36 Binnenkort naar Chili (noord) en Rapa Nui. We mogen weer!
Chili, daar zou ik nog wel eens een keer naar terug willen.
Nog tips? Ons plan is nu een kleine week Paas Eiland en dan met de auto van Santiago naar het noorden heen en weer. Een keer een woestijn (Atacama) bekijken is nu het plan
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Atacama vond ik echt heel erg bijzonder. Dus zeker daar naar toe gaan. Daar in de buurt kun je ook naar een van de sterrenwachten en met je mobiele telefoon de maan fotograferen. Het meren gebied is ook mooi, maar toen wij er waren was het weer niet echt top. De meeste steden vond ik ook wel de moeite waard die bij de Chili informatie op deze site staan. Maar geen idee of je juist alleen voor de natuur gaat of ook wat steden wilt bezoeken.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ralph schreef: 17 aug 2018 08:49
Reismeis schreef: 16 aug 2018 20:12 Super om al die plannen te lezen!

Net geen 11.000

Waar zijn jullie geweest in Duitsland? Ik wil morgen naar Frankfurt rijden waar kennissen wonen. De dag erna naar Sankt Goar en het Eltz kasteel. Helaas vrees ik dat dit te vervallen komt voor een paar dagen griep. -O-
Wow, wat veel!
Wij zaten dit jaar in het Sauerland, vlakbij Paderborn. Klinkt goed zeg, hopelijk ben je fit genoeg om wat te ondernemen! Beterschap!
Plaats reactie