Vliegervaringen Transavia

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
menasil
Reisexpert

Vliegervaringen Transavia

Bericht door menasil »

Iets meer dan een jaar later dezelfde reis gemaakt naar Griekenland met Transavia. Ook nu hebben we weer 3 weken van te voren stoelen geboekt voor de nooduitgang. De reden dat wij pas 3 weken van te voren dat kunnen reserveren is omdat het ticket via touroperator is geboekt.

De reis Amsterdam-Volos was wederom om 5:10. We waren er tegen 2.45 en we konden zo doorlopen bij de bagage drop off. Er waren geen rijen. Ook bij de security ging het vlot. De vlucht was drukker dan het jaar ervoor maar nog steeds niet helemaal vol. De nooduitgang was nu wel volgeboekt. Personeel was vriendelijk maar klaagde wel over dat ze slechts één uur hadden geslapen. Of dat was door een vlucht ervoor of door eigen toe doen, weet ik niet. Vlucht ging soepel.

Op de terugvlucht vlogen we wederom van Volos via Kefelonia naar Amsterdam. Ik heb van te voren rij 17 gereserveerd tegen betaling. Dit zou volgens de plattegrond ook een plek zijn bij de nooduitgang. Ik vond het bij het boeken al vreemd dat er 3 rijen nooduitgang waren volgens de plattegrond maar in de praktijk is dat dus niet zo. Rij 17 heeft alleen wat meer beenruimte dan de overige rijen. Je zit nog steeds stuk ruimer dan op een normale stoel, maar ik vind het wel misleiding om op de plattegrond bij het reserveren aan te geven dat dit ook een nooduitgang plek is als dat niet zo is. Wij verwachtten uit het vliegtuig te moeten in Kefelonia maar toen we eenmaal geland waren, duurde het een tijdje voordat deze informatie kwam. De tussenlanding ging goed en de rest van de vlucht verliep ook goed. We liepen wat vertraging op omdat er 's ochtends op Schiphol problemen waren door de mist.

Qua handbagage beleid viel mij op dat Transavia fanatiek labels heeft uitgedeeld met 'gegarandeerd in vliegtuig' en 'in het ruim' maar daar ter plekke niets mee heeft gedaan. Ook was het mogelijk meerdere stuks handbagage mee te nemen. Er was voldoende ruimte.
Plaats reactie