Opladen tijdens Backpack tocht
-
Opladen tijdens Backpack tocht
Beste allemaal,
Komende zomer ga ik op tocht met een goede vriend van me, we gaan 28 dagen interrailen door heel europa! super veel zin in. Alles moet mee in 2 backpack's (70L) wat zeker moet lukken. we slapen op de stadscampings (dus niet in hostels). 1 struggle puntje.. hoe hebben 'de ervaren' onder ons het gedaan met het opladen van hun elektrische gerei. zijn er compacte kabel haspels die we in het tentje kunnen leggen (wanneer elektrischiteit aanwezig op de camping)? of wordt een zonnepaneel aangeraden voor achter op de tas. Ook neem ik mijn spiegelreflex camera mee (canon 700D), deze verijst oplading via een battery dock dat in het stopcontact moet... dus een USB port in mijn zonnepaneel heb ik niet voldoende aan, of zijn er misschien canon battery docks met een USB aansluiting (voor de gene die daar verstand van hebben) ? ik hoor erg graag wat jullie ervaringen zijn en zie jullie reacties graag tegenmoet!
Mvg,
Stef Tielemans
Komende zomer ga ik op tocht met een goede vriend van me, we gaan 28 dagen interrailen door heel europa! super veel zin in. Alles moet mee in 2 backpack's (70L) wat zeker moet lukken. we slapen op de stadscampings (dus niet in hostels). 1 struggle puntje.. hoe hebben 'de ervaren' onder ons het gedaan met het opladen van hun elektrische gerei. zijn er compacte kabel haspels die we in het tentje kunnen leggen (wanneer elektrischiteit aanwezig op de camping)? of wordt een zonnepaneel aangeraden voor achter op de tas. Ook neem ik mijn spiegelreflex camera mee (canon 700D), deze verijst oplading via een battery dock dat in het stopcontact moet... dus een USB port in mijn zonnepaneel heb ik niet voldoende aan, of zijn er misschien canon battery docks met een USB aansluiting (voor de gene die daar verstand van hebben) ? ik hoor erg graag wat jullie ervaringen zijn en zie jullie reacties graag tegenmoet!
Mvg,
Stef Tielemans
Re: Opladen tijdens Backpack tocht
Met deze uitdaging heb ik ook regelmatig te maken. Wanneer ik op reis ga heb ik meestal een laptop, telefoon, verschillende camera's, een batterypack en nog wat andere dingen mee. Wanneer je ergens bent met maar één stopcontact dan is het laten al een uitdaging. Daarom heb ik meestal deze usb lader van de Ikea mee. Ook heb ik een soort mini stekkerdoosje (echt heel klein) waarmee ik in één keer drie apparaten kan opladen op één stopcontact. Voor onderweg gebruik ik de XB102 accu. Daar kan ik gemakkelijk 4 of 5 keer een telefoon of camera opladen. Alle elektronische apparaten die ik gebruik zijn aangeschaft als ze een usb laad mogelijkheid hebben. Zonneladers zijn fijn wanneer je lang weg gaat en veel tijd hebt, want laden is zeker mogelijk maar het duurt gewoon best lang.
-
Erik schreef: ↑06 jun 2018 07:57 Met deze uitdaging heb ik ook regelmatig te maken. Wanneer ik op reis ga heb ik meestal een laptop, telefoon, verschillende camera's, een batterypack en nog wat andere dingen mee. Wanneer je ergens bent met maar één stopcontact dan is het laten al een uitdaging. Daarom heb ik meestal deze usb lader van de Ikea mee. Ook heb ik een soort mini stekkerdoosje (echt heel klein) waarmee ik in één keer drie apparaten kan opladen op één stopcontact. Voor onderweg gebruik ik de XB102 accu. Daar kan ik gemakkelijk 4 of 5 keer een telefoon of camera opladen. Alle elektronische apparaten die ik gebruik zijn aangeschaft als ze een usb laad mogelijkheid hebben. Zonneladers zijn fijn wanneer je lang weg gaat en veel tijd hebt, want laden is zeker mogelijk maar het duurt gewoon best lang.
Erg bedankt voor uw reactie! Zo'n verdeel doosje is idd een aanrader! denk dat het met mijn telefoon wel moet lukken (gewoon sochtens op de camping voor vertrek tijdens het ontbijt even aan de lader hangen). het lastige is alleen de canon battery.... is er een USB lader voor zo'n batterijen ?
Die zijn er wel maar zijn meestal erg zwaar. In de link hierboven voor de batterypack staat onderaan bijvoorbeeld een optie. Ik neem sowieso twee batterijen mee en weet hoelang ik per batterij kan doen dat helpt met plannen voor opladen. Wanneer er tussendoor een mogelijkheid is om op te laden dan doe ik dat. In veel treinen heb je tegenwoordig een stopcontact, ook kun je opladen als je "uit eten gaat" of gaan douchen o.i.d. Heb je al gekeken of je camera toevallig USB laden ondersteund? Je kunt ook soms een kampeerplaats met stopcontact nemen en dan zo veel mogelijk opladen in een korte tijd of vragen of je bij de buren wat stroom mag aftappen.