8 maanden naar vs

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
thebigtrip

8 maanden naar vs

Bericht door thebigtrip »

hallo,
ben van plan om ongeveer 8 maanden naar de vs te gaan. Ik ben 19 jaar, dit zorgt er dacht ik voor dat ik bijv geen auto mag huren en wil daarom gebruik maken van het openbaar vervoer en (het meeste) van liften. Het lijkt mij leuk bepaalde zaken te bezichtigen, maar vind het niet erg om hele dagen te reizen. Overnachten zou ik graag ik hostels en campings (neem tentje mee). Na deze info over mezelf te hebben gegeven, heb ik een paar vraagjes die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
1. wat moet je rekenen als dag-budget?
2. kan ik (om mijn budget aan te vullen) werken in de vs? is het erg lastig daar een visum voor te krijgen?
3. een auto huren mag pas als je 21 bent toch?

Ik wil het graag hierbij laten, heb nog veeel meer vragen!:D Maar deze lijken me belangrijk om mee te beginnen.

Mvg,
James ):O
Erik
Site Admin

Re: 8 maanden naar vs

Bericht door Erik »

thebigtrip schreef: 2. kan ik (om mijn budget aan te vullen) werken in de vs? is het erg lastig daar een visum voor te krijgen?
Ik denk dat werken in de VS op dit moment onmogelijk is. Ik ben er nooit geweest maar gezien de crisis in het land en de ontzettend grote werkloosheid die daar op dit moment nu is lijkt het me sterk dat je als reiziger voorgetrokken wordt op mensen uit het eigen land die het heel hard nodig hebben. Maar hier kan ik me natuurlijk vergissen.
thebigtrip schreef: 3. een auto huren mag pas als je 21 bent toch?
Ik denk zodra je je rijbewijs hebt je de auto mag huren, maar weet dit niet zeker. Wel wordt er vaak tot 25 jaar extra toeslagen gerekend omdat mensen jonger dan 25 vaker schade aan de auto veroorzaken dan ouder dan 25. Dus stel dat je de auto mag huren op je 19e dan zal je dit sowieso meer gaan kosten.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het krijgen van een werkvergunning is volgens mij erg lastig. Ik heb ooit 6 weken in rond Philadelphia gewerkt (voor mijn NL werkgever). Maar we deden dat illegaal: ik moest zeggen dat ik voor training kwam (hoe ze dat met die facturen gedaan hebben weet ik niet :-)). Als je zoiets in gang wilt zetten om een beetje bij te beunen voor je reis: kun je wel vergeten denk ik. Dat betekent concurreren met illegale mexicanen enzo voor rotbaantjes denk ik 8-).

Auto huren? Kan ook wel eens lastig worden als je 19 bent, maar het fijne weet ik er niet van. Google daar eens naar. Als het wel kan zul je waarschijnlijk sowieso zo'n internationaal rijbewijs bij de ANWB moeten halen denk ik. Hoewel....ik had dat destijds niet (maar was wel 27 ofzo).
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vond dit ergens:
De brokers geven op hun sites vaak wel voldoende en duidelijke informatie over de voorwaarden en de bijgeleverde verzekering bij de huurauto. Als je jonger bent dan 26 jaar moet je vaak een extra vergoeding betalen bij het huren. Je moet altijd ouder zijn dan 21 om een auto te mogen huren. In de VS, Canada en Zuid Amerika zijn de verzekeringen en voorwaarden vaak ingewikkeld. Neem de tijd om goed te informeren naar de voorwaarden en de dekking van de verzekeringen.
Kijk verder eens bij Hertz of Avis.......
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vond dit op de site van Hertz. Ik zou het maar uit m'n hoofd zetten. Het kan maar in 2 staten, is erg duur, en je zult die staten dan ook wel niet uit mogen...
In the states of New York and Michigan only, Hertz will rent to 18-20 years old with the following per day Age Differential Charge in addition to the normal rental rate.

In New York, age 18-20

Economy Car, Compact Car, Intermediate Car, Standard Car, Fullsize Car, Intermediate Sport, Economy Special,

Fullsize Sport USD 51.00 per day

In Michigan, age 18-20
Economy Car, Compact Car, Intermediate Car, Standard Car, Fullsize Car, Intermediate Sport, Economy Special,

Fullsize Sport USD 41.00 per day
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik reageer even op je budget vraag

wist je trouwens dat we hier bij https://www.aroundtheglobe.nl een sectie hebben die "Alles Over" heet en waarin heel veel info is verzameld over landen

zo ook de VS lees die eens door. daar staan ook dingen over budget, autohuur etc

op mijn eigen site http://www.bolletjeom.nl kan je bij "reiskosten deel 2" mijn uitgaven in de VS terugvinden met gemiddelde dagbudgeten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
thebigtrip

Bericht door thebigtrip »

bedankt voor jullie reacties! ^O^

Als ik het goed begrijp is de kans op wat bijverdienen in de vs, in de vorm van dagje bij boer werken of borden afwassen, dus vrijwel uitgesloten (even niet gelet op het feit of dat nu wel of niet legaal is)?

Dit zal er dus wel voor gaan zorgen dat het autohuren zowiezo vd baan is omdat dit veel te duur is..
Ik wil van de oostkust naar de westkust reizen, is dat uberhaupt te doen met voornamelijk liften (en af en toe openbaar vervoer)? En kan iemand inschatten hoe lang ik hierover zal doen?

groeten James
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet niet wat je kansen zijn met liften en ook niet of dat nu wel een verstandig en veilig idee is.

Het enige waar ik je wat over kan vertellen is over de prijzen van buskaartjes.

Ik kwam in de bus uit Las Vegas een stel tegen dat voor de lol (of de gokverslaving ;) ) Ieder jaar een paar maanden naar Las Vegas ging. Ze kwamen uit Miami. Ze gingen met de bus omdat vliegen duurder was. Dus ik vroeg ze wat ze voor de bus betaalde en dat was bijn $600 pp 0_0

ik noem even wat prijzen dan kan je een indruk krijgen over de afstanden die je daarmee aflegt. En dan weet je ook gelijk dat je heeel veel geld mee moet nemen om het hele land te doorkruizen.

Los Angeles - Las Vegas $30
Las Vegas- San Diego $ 56
San Diego- Los Angeles $ 15
op mijn landkaart aan de muur is van west naar oost ongeveer 15 keer de afstand LA -Las Vegas
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha, wat een rara lui zeg! Zo'n enorm eind in de bus gaan zitten om een paar $$ uit te sparen (of zouden ze gewoon niet goed zijn in het zoeken naar goedkope vluchten ;) ), en dan 2 maanden in Las Vegas gaan zitten gokken :? . Ik heb overigens precies 0 $$ ingezet in Las Vegas. Enige nadeeltje is dat ik ook niks gewonnen heb _O-
Plaats reactie