Single mom met 2-year old op backpacktrip? Help!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
RenaatESM

Single mom met 2-year old op backpacktrip? Help!

Bericht door RenaatESM »

Heya!

Omdat mijn ex helaas niet voor ons zoontje van 2 kan zorgen op werkdagen i.v.m. zijn werk, en ik wel graag op vakantie wil (liefst backpacken of roadtrip o.i.d.) voor 3 weken, heb ik besloten om mijn zoontje mee te nemen.

Ik heb nog niets concreets want ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik moet beginnen met het uitzoeken/organiseren van zo'n trip als alleenstaande ouder. Wil graag rond oktober/november dit jaar, voor 3 weken dus.

Ben op zoek naar toffe tips voor:
- een leuke (budgetvriendelijke) bestemming (liefst zonnig, mag dichtbij zijn, mag ver weg zijn, maakt niet uit)
- op vakantie gaan met een peuter (tegen die tijd is hij +- 2,5 jaar oud)
- must do's / must see's die voor mijn zoontje ook leuk zijn
- handig equipment om mee te nemen op reis? Ik hou van 'light' packen, maar met mn zoontje mee ontkom ik er niet aan dat ik veel meer mee moet zeulen. Wat is onmisbaar? Wat kan ik beter thuis laten? Wat is de uitvinding van de eeuw?

Verder ben ik gewoon benieuwd of iemand dit zelf al eens op deze manier met zo'n jong kind gedaan heeft!
Oh en inspiratie blogs van mede single-parenters die dit soort reizen maken = graag delen! :D

Thanks!
Laatst gewijzigd door RenaatESM op 07 mei 2018 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Arnout3008
Reisexpert

Re: Single mom met 2-year old op backpacktrip? Help!

Bericht door Arnout3008 »

Wellicht heeft @Reismeis wel wat tips? Jij hebt toch ook jonge kids thuis? :)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Reismeis
Reisexpert

Re: Single mom met 2-year old op backpacktrip? Help!

Bericht door Reismeis »

@Arnout3008 zekers! Eentje van 2 en eentje van 3 *zoekt emoji met zweetdruppel op het voorhoofd*

@RenaatESM Sorry voor de late reactie! Wat leuk dat je samen met je zoontje op pad wilt gaan! Wij zijn met de kinderen nog niet naar hele spannende bestemmingen geweest, lekker safe in Europa, maar wij vinden een buggy voor die leeftijd toch wel erg handig.. Soms ook helemaal niet, als je een wandeling in het bos wilt maken of een ruïne oid wilt bezoeken :P Rugdragen is ook heel handig, maar dat wilden mijn kinderen beide met 1,5/2 jaar al niet meer. Wat speelgoed betreft: Op die leeftijd vinden ze alles nog leuk. Denk in mogelijkheden. Een leeg petflesje kun je ook gebruiken in de zee en op het strand, dat hoef je in principe niet mee te nemen. Tenzij je vanuit ecologisch oogpunt geen petflesjes gebruikt. Een opblaasbare strandbal is makkelijk mee te nemen. Een klein magnetisch tekenbordje, wat kleurpotloodjes, een klein kleurboekje, stickers, (vinger)poppetjes/kleine speelgoeddiertjes en een potje klei doen het hier altijd goed. Ziplockzakjes zijn ideaal om dingen bij elkaar te houden. Als je op het strand bent kun je schelpjes ed verzamelen. De tablet gaat trouwens ook altijd mee O-) Op Netflix kun je wat filmpjes en series downloaden, die kun je altijd aanzetten (geen wifi vereist). Misschien is je zoontje tzt al wel zindelijk, dat zou weer heel wat bagage (luiers en doekjes) schelen. Qua kleding: Zorg ervoor dat je alles wat je meeneemt met elkaar kunt combineren. Wij nemen ook altijd xxl hydrofiel luiers mee: multifunctioneel (handdoek, zonnescherm, strandlaken etc) en snel droog. Onze kinderen lopen op Teva's, ze kunnen er lekker mee spelen en ze kunnen ermee in het water. Voor het wassen zou ik een soap- of shampoobar meenemen ipv diverse flessen. Wat biotex in een goed af te sluiten bakje, voor handwasjes. Voldoende reservekleding in de handbagage is ook erg handig. Wat wil je precies qua accommodatie? Je wilt gaan backpacken of roadtrippen: wil je de roadtrip dan starten vanaf je huis, of wil je eerst vliegen?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie