accomodaties zuid afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
foolonthehill

accomodaties zuid afrika

Bericht door foolonthehill »

Hoi allen,

Ik ben kakelvers op dit forum. wij wille volgend jaar naar z afrika en dus zijn we nu al een beetje aan het kijken voor wat prijzen e.d.
Kunnen jullie mij wellicht helpen aan een gemiddelde prijs (niet op de euro nauwkeurig) voor een overnachting, liefts geen hotel, maar een lodge of appartement o.i.d.
Het gaat om een gezin, met 2 kinderen...

Bedankt alvast!

groeten
Lodder
Reiziger

Re: accomodaties zuid afrika

Bericht door Lodder »

Hey!

Het enige wat ik voor je heb is de Travelling Tortoise Lodge voor een schamele 25 euro per nacht (voor het hele huisje, zitten 6 bedden in uit mn hoofd), zelf gevonden/geboekt via www.lekkeslaap.co.za.

Was overigens wel verreweg de goedkoopste accommodatie die we hadden, maar voor 2 personen betaalden we gemiddeld nog geen 50 euro per nacht, en sliepen dan in b&b's/hostels/np's en hier en daar een lodge

grz
Lodder
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Je kan diverse onderkomens hebben, B&B's, self catering dus je huurt alleen een huisje, appartement etc. en kookt zelf. Maar uit eten gaan is echt super goedkoop in Zuid Afrika.

Het ligt er helemaal waar je bent, in Kaapstad bijvoorbeeld is alles duurder, St. Lucia ook

Hebben jullie al een idee welke route willen gaan doen? Ik neem aan dat jullie in de Nederlandse zomervakantie gaan. Ik raad jullie aan om dan in het Noorden te blijven. Geen regen, strakke blauwe lucht en lekker warm, overdag 20 en plus graden. Maar wel koud zodra de zon weg is. Het is namelijk winter.

Prijzen incl. ontbijt kunnen variëren van 25,- / 40 euro. Als de prijs erg goedkoop is kan het zijn dat de B&B/ gaste huis/lodge niet op een veilige plek staan en/of goed schoon. Dit is helaas mijn ervaring,. Ik woon sinds 2007 in Zuid Afrika en wil je graag helpen als je dat wil. EN nee ben niet commercieel. En weet ook leuke plekken waar er voor de kinderen wat te doen is.

Dus vraag maar.

kijk ook even op www.sleeping-out.co.za
Laatst gewijzigd door AnnemiekeinZA op 12 mei 2018 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Had je toevallig dit artikel al gevonden met tips en adviezen voor accommodatie in Zuid-Afrika?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/zu ... i4807.html
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik weet niet wat jullie route wordt maar er zijn veel vakantieparken. Dat wordt ook wel selfsorg genoemd.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

booking.com en hotels.com (trivago en hotelscombined) hebben veel te bieden qua overnachtingen. kamers en huisjes.
kijk ook op www.lekkeslaap.co.za, www.sa-venues.com en www.safarinow.com. Zo zijn er nog meer boekingsites.

Er zijn zat leuke plekken te vinden. En heel veel is Self catering met braai in ZA.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Nu Mensil, is niet geheel juist hoor...overal in het land zijn "self sorg" of te wel self catering of te wel zelf verzorgen accomodaties te vinden. Dus je dan daar je eigen eten maken. Soms kan je wel een ontbijt erbij bestellen.

Maar uit eten gegaan hier in Zuid Afrika is niet erg duur, dus waarom zelf koken..........

Probeer rechtstreeks altijd bij de accomodatie te boeken, scheelt de eigenaar heel veel provisie, (minimaal 15% van het geboekte bedrag) vaak kan dan een mooi tarief krijgen. Gewoon vragen wel.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie